Toon posts:

"No signal imput"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een comp gebouwd maar als ik hem aan zet krijg ik "No signal imput", video kaart is ok. K'zie verder geen fouten ('t is een Celly 600 met een ASUS P3V133, Matrox G400, ASUS 40x)...

Mijn CD-Rom gaat bij aan zetten wel aan, zipdrive ook, floppy drive niet en als ik kabel omdraai dan blijft ie aan staan...

Verder gebeurd er niks als ik hem aan zet, mijn cpu cooler en kast cooler doen het wel...

Weet iemand wat dit kan zijn??

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Je floppy kabel zit waarschijnlijk toch omgedraaid, ook al aan de kant van je mobo gekeken?

Niet?
[Specs]

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:15
kapotte monitor kabel ?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:01
Videokaart aandrukken.

Verwijderd

Piept je mobo wel????

Als hij niet piept is er wat met je cpu aan de hand, anders kun je uit de piepjes wel opmaken wat er aan de hand is..

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij piept niet :(

Verwijderd

Dan is er dus iets aan de hand met je cpu

trek alles van het moederbord, kabels, kaarten, geheugen en laat alleen de cpu er op zitten

als hij dan nog niet piept dan is er dus iets aan de hand met je mobo of cpu.

Piept hij dan wel ga dan stapsgewijs opbouwen

eerst geheugen er in, moet hij anders gaan piepen, dan videokaart erin, moet hij niet meer piepen maar zou je beeld moeten krijgen

en zo dan even kijken waar het echte probleem zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Celeron 600 met een ASUS P3V133...

Ik denk dat de CPU bus of voltage verkeerd staat... Ik weet alleen niet waar die op moet...

<EDIT>
In het boekje staat alleen van de PII tot PIII (heb met conversie slot, die celly)
En van de Celly staat alleen van de 200 tot de 333 in het boekje hoe de jumpers moeten...
</EDIT>

-Polyp (edited 28-07-2000).]

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:01
Je moet ervoor zorgen dat de busspeed iig. op 66 MHz staat. Multiplier maakt niet uit, want die kiest de processor zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Die kan dus op 66.8 jah en als ik dat doe en ik zet hem aan dan gebeurd er nog helemaal niks... geen mobo piepje ook :(

het is gewoon heel erg eri!

ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Verwijderd

Probeer je pc eens aan te zetten met de 0/ins knop op het numerieke gedeelte van de toetsenbord ingedrukt.

Dan omzeilt hij de bios instellingen.

Wat je ook kan doen is ffies de bios clearen mbv de jumper op je mobo.

wellicht dat dat nog enige verbetering geeft.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:05

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

RTFM - Read the Fuckin Manual :D

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Had ik wel gelezen en daar stond het dus niet in wat het probleem was, er stond in he boekje een aantal dingen die niet klopte...

Heb het nu al anders opgelost en ik heb nu geen probs meer...

Verwijderd

En.................................

Wat was het probleem nou??????
Pagina: 1