[Vista 64] Rare hangups bij opslaan bestanden

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Wanneer ik vanuit een willekeuring programma (Irfanview, Notepad, Deamon tools) een bestand wil openen/opslaan door middel van de 'bladeren' bestand, blijft Vista hangen. Het gebeurt natuurlijk wel vaker dat wanneer je 'bladeren' kiest, de pc even moet denken om alle datadragers te identificeren, zeker als ze groot/vol zijn.

Ik zie ook wel degelijk schijfactiviteit.. maar het scherm blijft hangen:

Afbeeldingslocatie: http://xs217.xs.to/xs217/07292/fout1.jpg.xs.jpg

Dit gebeurt als ik wil bladeren. Wanneer het programma zelf een locatie opgeeft en je die gewoon klakkeloos accepteert, komt het niet voor.

Ik kreeg maar 1 hit op google, op dit probleem, en die adviseerde de process monitor van Microsoft te installeren. De hangup in de screenshot hierboven is van Irfanview. Als ik vervolgens de process monitor bekijk, krijg ik processen te zien van allerhande zaken, IE, Antivirus, gewone zaken eigenlijk. Eentje springt er tussenuit, en dat is irfanview, met letterlijke duizenden, DUIZENDEN entries met allerhande acties en/of foutmeldingen:

Verder werkt Windows Vista prima... de pc zelf loopt niet vast ofzo. Tis puur bij het bladeren naar een ISO bestand met Nero, het opslaan van een file met Irfan, dergelijke zaken, dat dat specifieke process compleet en omomkeerbaar muurvast loopt. Process killen lukt wel, maar aan de praat krijg ik het niet.

Afbeeldingslocatie: http://xs217.xs.to/xs217/07292/fout2.jpg.xs.jpg

Wat doe ik hier fout, is dit een bekend iets in Vista? Een bug? een 32/64bit issue :?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Niemand een ideetje?

Verwijderd

Het probleem komt mij bekend voor.

Ik heb vista 64b op een nieuwe compu met een (dual) AMD processor en SATA schijf. (incl office07)

Als ik een file probeer te openen vanuit de verkenner kan hij de file soms niet vinden en lukt dat soms pas na de derde poging. Ook heb ik het meegemaakt dat de verkenner totaal vast liep en de computer opnieuw opgestart moest worden.

Ik heb het ook als ik Word direct opstart zonder specifieke file, als ik outlook opstart zegt hij soms dat het de vorige keer niet goed is afgesloten terwijl ik zeker weet dat ik dat wel heb gedaan.
Ook andere programma's zoals paperport lopen vaak vast bij het openen of opslaan van een file.
Soms krijg ik bij paperport de melding dat hij de file niet kan vinden.

Het is erg onvoorspelbaar. Soms gaat het goed en soms niet. Heb inmiddels mijn RAM geheugen vervangen, maar het resultaat is hetzelfde. Ook maakt het niet uit op welke schijf de files staan (lokaal of op het netwerk)

Dezelfde computer heeft met XP totaal geen problemen, los van de "normale" windows problemen.
Verder loopt het als een trein (sneller en handiger dan met XP en office 03) dus erg jammer dat het zo verziekt wordt.

ra ra wat kan dat zijn?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Als ik dezelfde map gewoon opzoek in de verkenner is er niks aan de hand. Als ik een file wil openen met Deamon, opslaan met Irfan, hangt hij. Heb al geprobeerd 10 minuten te wachten, maar hij komt niet los. Moet hem echt killen.

Als ik met paint iets wil opslaan werkt het wel... en als ik met OOWrite wil opslaan slaat hij weer vast.

Zit compleet geen logica in :?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb net een PCtje met Vista 32bit Premium Home vervangen door een XP Lic. Het opstarten ging allemaal perfect. Programma openen ging allemaal prima. Maar als je bv hijackthis wilde openen / opslaan vanuit IE / Mozilla sloeg het systeem helemaal van de kook af of liep vast. Zelfs een txt bestandje ging die computer van flippen en uiteindelijk crashte het systeem. Ik heb het hele bestand Hijackthis niet eens kunnen openen omdat bij elke poging het systeem crashte zelfs vanuit de cmd line. Uiteindelijk bleek het te liggen aan de Nvidia 550 Intel drivers omdat die niet ondersteunt worden in Vista. Of anders gezegd Vista ondersteunt deze chipset heel slecht. Waarschijnlijk pas bij sp1 dan zullen deze problemen opgelost worden. Leuk systeem maar met XP draait het systeem echt als een zonnetje en vista echt een ramp.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

" Of anders gezegd Vista ondersteunt deze chipset heel slecht"
Klinkt heel plausibel.

Ik heb een MSI K9AGM ATI RS485/RS485C chipset en een AMD Athlon 64 X2 dual Core Processor 3800+ Wat heb jij HTT-Thalan?

Ik ga na de vakantie maar eens kijken of ik een ander moederbord / processor kan uitproberen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 20:17 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik heb een MSI Platinum bord, daar zit een Nvidia 650 SLI chipset op. Ik weet dat Vista deze ondersteund, maar dan wel mijn zijn eigen drivers. MSI heeft nog geen specifieke drivers.

Nu ik erover nadenk, 4gb ram wil me (zie een ander topic) ook al niet lukken en SLI crasht de hele tijd. Misschien is alles wel gewoon op de 650 terug te voeren :{

Verwijderd

Bij mij functioneert 4GB RAM prima. Ik had eerst 2GB maar de 4 heeft e.e.a. niet verslechterd of verbeterd.
Ik heb nog geprobeerd om de auto-update van MSI te installeren maar die loopt niet goed. Kennelijk nog niet geschikt voor Vista. Wel heb ik drivers gedownload van MSI voor Vista 64b maar die is voor de RS480 en ik heb de RS485 Bovendien kan ikniet nagaan of die nu nieuwer zijn dan die welke ik nu heb. Dus ik ben nu niet zeker of dat goed zal gaan. Bovendien bleek dat het MSI setup programma alleen in de "beheerder mode" werkt en ik ben er nog niet achter hoe ik daar in kom. (mijn tijd voor deze dingen om het uit te zoeken is beperkt)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 10:28 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Wel als ik 4gb installeer, blijft Vista een minuut of 5 hangen bij het bootscherm, en als hij dan een poging doet de desktop te laden (wat dan niet consistent lukt) is hij verschrikkelijk traag, CPU constant 100% in gebruik.

2gb werkt prima :(

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Welnu, de biosupdate zit er in, en samen met een nieuwe chipsetdriver van Nvidia voor de 650SLI, onlangs uitgebracht, heb ik nu succesvol 4gb in mijn systeem.

Het hangprobleem bij de diverse applicaties bestaat echter nog steeds.

Ik heb nu de nieuwste versie van Deamon Tools (4.09) de X64 bit uitvoering geinstalleerd, en krijg hetzelfde probleem. Zodra ik een ISO wil laden, en dus op 'mount iso' klik in Deamon, en hij een locatie wil selecteren, slaat het 'bladeren' venster muur en muurvast :{

Verwijderd

het is mij helaas niet meer voor de vakantie gelukt om nog wat te doen.
Plannen na mijn vakantie: (wordt september)
kijken of er een update voor de bios is
een ander moederbord proberen (heb goede relatie met leverancier computer)

Verwijderd

De biosupdate was een mislukking want daarna had ik nog meer problemen. Ik heb de oude bios maar weer teruggezet.
Met een nieuw moederbord en een nieuwe processor ( MSI K9N Neo V2 AMD 64 X2) bleken de problemen wel iets maar niet veel beter.
Na nog wat speurwerk ziet het er nu naar uit dat de problemen zitten in de netwerkschijf (ReadyNas) en Windows Vista. (De ReadyNas draait onder XP met dezelfde computer wel zonder problemen) Vooralsnog is het werkbaar maar ik zie de nieuwe updates voor Vista en de ReadNas met belangstelling tegemoet. Uiteindelijk werk ik met Vista een stuk vlotter en efficiënter dan met XP dus teruggaan naar XP is ook geen optie.
Pagina: 1