Even voor de duidelijkheid: Ja, ik ken het inmiddels gesloten "Logitech plopjes topic" ook...
Dit is dus het Labtec plopjes topic... En wellicht het "plopjes versus wireless signaal"-topic...
Het betreft een Labtec Arena 675 set, die altijd goed heeft gewerkt aan een Asus XC cube PC... Nu zit ie aan een type Silent Striker PC gekoppeld en geven de boxen "plopjes" af...
Erg regelmatig, om de minuut zo'n beetje... Om compleet gek van te worden !! (Ben ik al, scheelt wel wat... maar toch).
Ik vroeg me af of dit door de frequentie van de wireless adapter kan komen (zal wel 2,4GhZ zijn... en dus radiogolflengte)... ??
Die zal waarschijnlijk wel regelmatig verbinding zoeken met de wireless router... (Iedere minuut ??).
Feiten op een rijtje:
Labtec Arena 675, gekoppeld aan een vergelijkbare PC als de Silent Striker.
Geen voedingskabels naast data-, netwerk- of audiokabels.
De speakerset staat niet ergens tussen de wireless adapter en de router in.
Alles is correct aangesloten.
Geen magnetische zooi in de buurt.
Signaal van wireless adapter al minder sterk gezet... helpt ook niet.
Kortom: Help!
Alvast bedankt voor het lezen... alle advies en hulp welkom!
Groetjes,
Laverda750
Dit is dus het Labtec plopjes topic... En wellicht het "plopjes versus wireless signaal"-topic...
Het betreft een Labtec Arena 675 set, die altijd goed heeft gewerkt aan een Asus XC cube PC... Nu zit ie aan een type Silent Striker PC gekoppeld en geven de boxen "plopjes" af...
Erg regelmatig, om de minuut zo'n beetje... Om compleet gek van te worden !! (Ben ik al, scheelt wel wat... maar toch).
Ik vroeg me af of dit door de frequentie van de wireless adapter kan komen (zal wel 2,4GhZ zijn... en dus radiogolflengte)... ??
Die zal waarschijnlijk wel regelmatig verbinding zoeken met de wireless router... (Iedere minuut ??).
Feiten op een rijtje:
Labtec Arena 675, gekoppeld aan een vergelijkbare PC als de Silent Striker.
Geen voedingskabels naast data-, netwerk- of audiokabels.
De speakerset staat niet ergens tussen de wireless adapter en de router in.
Alles is correct aangesloten.
Geen magnetische zooi in de buurt.
Signaal van wireless adapter al minder sterk gezet... helpt ook niet.
Kortom: Help!
Alvast bedankt voor het lezen... alle advies en hulp welkom!
Groetjes,
Laverda750
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 23:46 . Reden: Verbeteren leesbaarheid, toevoegen info ]