Ik gebruik m'n PC tijdelijk als TV dmv. een tv-kaart die ik onder winamp aanstuur (mbv. winamp tv-plugin). Als afstandsbediening gebruik ik nu mn telefoon met bluetooth, wat op zich wel werkt, maar niet ideaal (beperkt aantal knoppen in te stellen). Daarom keek ik eens rond naar een aparte (goedkope) remote voor de PC en ik kwam uit op een Windows MCE remote van Trust (https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=5192).
Deze remote ga ik echter niet onder Windows MCE gebruiken (het is de mensen van pinnacle nog niet gelukt om een driver voor vista x64 te fabriceren
), maar onder Winamp zoals ik al aangaf. Ik lees hier en daar dat de een remote control voor windows MCE gewoon keyboardcodes doorstuurt (bijv. ctrl-p, ctrl-s etc.) Kan iemand bevestigen of dat zo is? Dan kan ik nl. in Winamp gewoon global hotkeys instellen. En werken alle knoppen op deze manier? Ik zou dan nl. ook mn PC in standby willen zetten dmv. de power-knop op de remote. Zou dit gaan werken? Zo niet dan kan ik het nl. beter bij mn bluetooth-oplossing houden.
Deze remote ga ik echter niet onder Windows MCE gebruiken (het is de mensen van pinnacle nog niet gelukt om een driver voor vista x64 te fabriceren