[Vista] Virtual Drive programma's werken niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:05
Hallo allemaal. Ik heb sinds kort het probleem dat ik bij het updaten van oa Alcohol 120% en Daemon Tools geen virtuele schijven meer te zien krijg bij deze computer. Bij apparaatbeheer komt er bij overige wel een SCSI CDrom Device, maar hij hoort daar niet te staan. Voor het updaten werkten beide programma's echter wel en nu helemaal niet meer.
Ik heb geprobeerd volgens adviezen op het Daemon-Tools forum om de drivers handmatig te updaten vi CDrom.inf, maar daardoor kreeg ik een BSOD. Er zijn namelijk veel drivers waaruit je kan kiezen.
Systeemherstel kan ik helaas nu neit gebruiken want die stond uit op een of andere manier.

Alvast bedankt iig.

Edit:
Vista sluit af en toe ook niet correct af de laatste tijd. Wanneer hij uit hoort te gaan blijft alles nog doordraaien in de PC dus hij staat nog aan, maar het scherm is dan wel zwart.

[ Voor 12% gewijzigd door Amiet01 op 18-07-2007 10:11 ]

Master_A

• Amiet01
Weer iets nieuws geprobeerd. Ik heb Alcohol en Daemon helemaal verwijderd, herstarten en daarna de SPTD verwijderen mbv een guide op Daemon forum. SPTD apart geïnstalleerd, daarna Daemon geïnstalleerd en ik kom weer op hetzelfde uit. Ik heb dit probleem helemaal niet gehad vanaf het begin dat ik Vista heb geïnstalleerd en nu opeens wel. Dan moet het bijna wel aan een ander progje liggen.

Master_A

• Amiet01
Weet niemand dit?

(ik weet het kicken binnen 24 uur mag niet maar het duurt nog één uurtje)

Master_A

• Amiet01
Is dit nou zo'n hopeloze vraag pffff. Ik heb echt geen zin om Vista opnieuw te gaan installeren. Er moet toch een andere oplossing zijn?

Master_A

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Heb je de oude versie nog eens geprobeerd die eerst wel werkte?
Wat was de melding in de BSOD?
Staat de virtuele schijf in het schijfbeheer (weet niet of dit normaal zo is), zoja verwijder hem eens en daarna nieuwe install.

☻/
/▌
/ \

• Amiet01
De oude versie werkt ook niet meer. Geen enkele virtual drive prog werkt meer.
De BSOD krijg ik niet meer, maar dat kwam omdat Daemon automatisch meestartte met Windows.
In schijfbeheer is er geen extra schijf te zien of iets dergelijks. Het enige waar je iets ziet is bij overige in apparaatbeheer. Daar zie je de naam van de schijf, maar hij wordt dus niet gedetecteerd als een CD/DVDRom speler.

Master_A

• Amiet01
Het lukt me nog steeds niet om het te fixen. Weet er dan niemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Master_A

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Amiet01 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:27:
...knip...Het enige waar je iets ziet is bij overige in apparaatbeheer. Daar zie je de naam van de schijf, maar hij wordt dus niet gedetecteerd als een CD/DVDRom speler.
Die uninstalleren en opnieuw laten vinden misschien.

☻/
/▌
/ \

• Amiet01
Lukt ook niet.

Master_A

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik weet het. 8)
Er moet toch een andere oplossing zijn?
Ja, die is er.... ;)

Zie: http://adaptive-technique...er-deamon-tools-and-vista

Geen dank ... _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door basduijn op 24-07-2007 11:13 ]

• Amiet01
Zo echt enorm bedankt. Het werkt nu eindelijk wel. Ik deed wel ongeveer hetzelfde, maar ik liet em zoeken in de Windows/INF map. Maar het werkt nu eindelijk dus hartstikke bedankt.

Master_A

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09-2025
Pagina: 1