Toon posts:

[vista] ups apparaat aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een APC smart-ups 1400 met een seriele verbinding en ik draai vista 64bit ultimate.

nu kon ik met xp nog kiezen of ik de ups door windows zelf of door powerchute v523 liet beheren.
nu had ik gewoon die powerchute versie draaien en werkte perfect,batterij percentage,tempratuur en voltage waren allemaal keurig uitleesbaar en er werd een log bijgehouden.

nu met vista wil die powerchute niet meer draaien,en de nieuwe software van powerchute (personal edition)werkt alleen met usb aansluiting :(

maar ook in windows kan ik niks vinden,kan vista nog wel overweg met een ups apparaat???

anders zal het een serieel>>usb adapter worden....als dat werkt tenminste

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vista an sich wel, alleen zal de agent ook voor Vista geschreven moeten zijn.
En APC is nou niet bepaald de snelste met updates meen ik ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Zit er geen ingebouwde UPS agent in vista ? WindowsXP heeft deze wel.

Configuratiescherm -> Energiebeheer -> Noodstroom apparaat

Zo niet dan wordt het wachten op APC

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt trouwens best kans dat je seriële model unsupported is en dat je wel aan de USB zal moeten...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
onder control panel/system en maintenance/power options kan ik niks terug vinden over ups of iets dergelijks.
maar mischien zoek ik verkeerd,want instellingen vinden in vista vind ik slechter dan in xp

• Ramoonus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09-2025

Ramoonus

Banaan

raymonvdm schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:43:
Zit er geen ingebouwde UPS agent in vista ? WindowsXP heeft deze wel.

Configuratiescherm -> Energiebeheer -> Noodstroom apparaat

Zo niet dan wordt het wachten op APC
waar ergens zie jij noodstroom apparaat staan?

888 voor ondertiteling

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik had dit probleem ook. Ik had altijd de personal edition draaien onder XP, maar de Vista versie ondersteund alleen UPS via USB. De Business Edition ondersteund mijn Smart-UPS met seriele poort wel prima, alleen moet ik wel 3 programma's installeren: een Agent, Server en Console. Dat is wel even meer dan 1 programma met de personal edition.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Pagina: 1