Toon posts:

Internet Radio hardware met buffering mogelijkheid

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweak vrienden,

Ik ben voor iemand anders opzoek naar een apparaat dat Internet radio kan weergeven. Zelf zou ik voor een PC o.i.d gaan. Ivm ondersteuning van alle denkbare protocollen en versleuteling. Maar het is dus niet voor mij.

Aangezien het Internet hier (Suriname) niet altijd snel is, is een buffer een must. Van alle apparaten die ik op het Internet vindt ontbreekt info over bufferen. Wie kan mijn hier wat meer over zeggen/ervaring. Indien het apparaat ook nog als MP3 server kan functioneren dan is het helemaal mooi. LET WEL HET GAAT OM HARDWARE DAT KAN BUFFEREN ALVORENS HET BEGINT MET AF TE SPELEN.

Alvast heel erg bedankt.

gr,

Albert

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:25
een xbox met xbox media center.
Hiervoor kun je het beste het XBMC topic zoeken hier op got.
Alles is er mee mogelijk, het start snel op, en je kan 2ehands voor 70 euro klaar zijn.

Edit:
Je hoeft trouwens niet te groeten enzo, en hele zinnen in caps-lock zijn ook niet echt gewenst.

[ Voor 22% gewijzigd door warcow op 17-07-2007 22:14 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien kun je aangeven wat je al gevonden hebt, dat helpt ons weer een heel eind verder.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bedankt Warcow voor de tip! Niet zo gauw zelf opgekomen. Ben alleen bang dat er dan voor gebruik wel continue een TV/toetsenbord/controller aan dient te hangen. Dat is voor de eigenaar niet echt een optie, helaas.

gr,

Albert

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:25
Een tv zal inderdaad geen overbodige luxe zijn. Voor de rest kan er een controller of afstandsbediening bij. Je kan het ook wel zo maken dat ie automatisch met een bepaalde radiozender opstart. (dacht ik)
Opstart tijden zijn velen malen sneller dan een pc, waardoor dit opzich wel een leuke oplossing is. En een klein 10 inch tft tv'tje is al genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ja

Hopelijk kan de Xbox ook standaard NTSC uitspuwen, dat wordt namelijk in Suriname gebruikt
en ook dat fijne 110V/60Hz (grrrr)

@mod:
Ik heb twee apparaten uitvoering bekeken (op het Net) zonder de info te vinden
1) Pinnacle SoundBridge
2) Hermstedt High Fidelio Pro

gr,

Albert

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Check eens de squeezebox, die kan dat ook. Er zijn volgens mij ook een aantal apparaten van Philips die het kunnen.

En voor ik het vergeet: je hoeft niet steeds te groeten, lees ff Het algemeen beleid #groeten hierover.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Ik las het topic en dacht gelijk "hee!! Dat doet mijn Philips SLA5520 ook voor ongeveer 100 euro!"

Aan ts om te zien wat hij met deze info doet ;)

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:45

-Stef-

Slainthe!

In de eerste plaats zou ik aanbevelen wat ik hier zelf ook heb staan en dat is de Squeezebox! Toevallig werd ik vandaag gewezen op de Musicpal. Miscchien iets voor je:

http://www.freecom.com/ec...D=1147458&ssCatID=1147458

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:27
Is dit niets?

http://www.barix.com/inde...ask=view&id=75&Itemid=220

In welke mate het kan bufferen weet ik niet, ik weet wel dat er een failover in zit zodat je bijv met een memorystick verder muziek kan lusteren...

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35
Yep dit doet een squeezebox ook kan ik uit ervaring vertellen. Buffert internet radio voor dat hij begint met spelen, buffer is ook naar wens in te stellen met de software op server
Zie ook www.slimdevices.com :)

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:29
Mooi apparaatje die Squeezebox. Ik heb er zelf zelfs twee staan: eentje boven en eentje beneden :)
Pagina: 1