Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:00
Ik heb vanmiddag een Nokia CK-7W carkit ingebouwd in combinatie met een mutebox. Als ik wordt gebeld gaat het gesprek dus over mijn autoradio. Het geheel werkt perfect wanneer er een bluetooth verbinding in stand is tussen de CK-7W en mijn Nokia 6300.

Het probleem zit hem echter in het automatisch verbinden. In mijn telefoon heb ik de carkit gekoppeld en ingesteld dat deze automatisch verbinding mag maken. Echter telkens als ik mijn auto start moet ik 1 maal drukken op de "afstandsbediening" (van de carkit) waarna er direct een verbinding is tussen de carkit en telefoon. Dit gaat echter niet automatisch.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn? Of is het een tekortkoming van de carkit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:13
Ben je misschien niet te ongeduldig???

En welke mutebox heb je er tussen zitten, want ik heb dezelfde car-kit, maar m'n mutebox werkt niet lekker, denk dat er een contactje stuk is ofzo, maar kan net zo goed iets anders zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Bij mij verschilt het; de ene keer pakt de carkit (ook een CK7W) de telefoon direct op, maar soms is het pas 2 of 3 minuten later.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03

kraats

Ik rol

Heb je de kabels zo aangesloten dat de CK-7W aangaat met het contact van je auto? Anders wordt inderdaad na verloop van tijd het hele Bluetooth-gedeelte van de CK-7W afgesloten om stroom te besparen en dan moet je de knop indrukken om dat weer op te starten.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
kraats schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:50:
Heb je de kabels zo aangesloten dat de CK-7W aangaat met het contact van je auto? Anders wordt inderdaad na verloop van tijd het hele Bluetooth-gedeelte van de CK-7W afgesloten om stroom te besparen en dan moet je de knop indrukken om dat weer op te starten.
Daar zat het probleem. Je hebt een blauwe IGNS kabel, die zat bij mij niet juist aangesloten. Nu staat hij op de 12V die spanning geeft wanneer je contact hebt gemaakt.

Problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Nice!

Maar aangezien jij nu geholpen bent, wil ik dit topic wel even misbruiken om mijn ck-7w probleem proberen op te lossen :)

Ik heb een CK7W waarbij ik geen gebruik maak (lees: niet aangesloten) van de POP kabel. Alleen via BT kan dus een verbinding worden gemaakt. Het laden van de telefoon in de houder, gebeurd dmv een gemodde telefoonlader die zijn stroom onder het dashboard vandaan krijgt, zodra de carkit spanning heeft. Sinds een tijdje is er echter iets irritants aan de hand. De carkit schakelt niet uit als hij in gebruik is, en je uit wil stappen. Vroeger trok ik de sleutel uit het contactslot, carkit ging uit, geluid gaat weer terug naar telefoon. Nu werkt dat dus niet meer. Enige manier om de telefoon weer van de CK af te krijgen is om op de luidspreker knop te drukken op de telefoon, en daarna nog eens.

Zeeeer irritant. Mijn vriendin heeft het zelfde probleem. Iemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
UltraSub schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:10:
Nice!

Maar aangezien jij nu geholpen bent, wil ik dit topic wel even misbruiken om mijn ck-7w probleem proberen op te lossen :)

Ik heb een CK7W waarbij ik geen gebruik maak (lees: niet aangesloten) van de POP kabel. Alleen via BT kan dus een verbinding worden gemaakt. Het laden van de telefoon in de houder, gebeurd dmv een gemodde telefoonlader die zijn stroom onder het dashboard vandaan krijgt, zodra de carkit spanning heeft. Sinds een tijdje is er echter iets irritants aan de hand. De carkit schakelt niet uit als hij in gebruik is, en je uit wil stappen. Vroeger trok ik de sleutel uit het contactslot, carkit ging uit, geluid gaat weer terug naar telefoon. Nu werkt dat dus niet meer. Enige manier om de telefoon weer van de CK af te krijgen is om op de luidspreker knop te drukken op de telefoon, en daarna nog eens.

Zeeeer irritant. Mijn vriendin heeft het zelfde probleem. Iemand met een oplossing?
Volgens mij hoort dit zo te zijn, als je het contact verbreekt maar je bent nog wel bezig met een gesprek blijft de carkit aan. Wanneer dan je gesprek af is sluit de carkit zichzelf ook af na 2 minuten. Althans zo lees ik het in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een probleem met een CK-7W. Mijn toestel is een E61i. Als ik de apparaten via BT verbind kan ik dmv het indrukken van de knop van de CK-7W voicedial activeren. Zodra ik mijn E61i in de cradle (CR-83) plaats lukt het me niet om mbv de CK-7W voicedial te activeren. Het lukt wel met de voicedial-toets op de E61i zelf.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:27:
Ook ik heb een probleem met een CK-7W. Mijn toestel is een E61i. Als ik de apparaten via BT verbind kan ik dmv het indrukken van de knop van de CK-7W voicedial activeren. Zodra ik mijn E61i in de cradle (CR-83) plaats lukt het me niet om mbv de CK-7W voicedial te activeren. Het lukt wel met de voicedial-toets op de E61i zelf.

Iemand een oplossing?
Helaas.. compatibiliteitsfoutje tussen deze carkit en de Symbian toestellen. Met mijn E70 kan het ook niet. Staat ergens in de kleine lettertjes nadat je veel geld uitgeeft voor een carkit :(

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklomp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 14:05
Beetje een off-topic opmerking: SifiOn welke datakabel van nokia verbindt de CK-7W carkit met de CR-83 houder. Dit is nergens op de nokia site te vinden en dit wil ik graag weten omdat ik ook de CK-7W carkit heb en een E61i ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nklomp schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:20:
Beetje een off-topic opmerking: SifiOn welke datakabel van nokia verbindt de CK-7W carkit met de CR-83 houder. Dit is nergens op de nokia site te vinden en dit wil ik graag weten omdat ik ook de CK-7W carkit heb en een E61i ga kopen.
Deze kabel zit standaard bij de carkit CK-7W. Je hebt geen extra kabel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraats schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:44:
[...]
Helaas.. compatibiliteitsfoutje tussen deze carkit en de Symbian toestellen. Met mijn E70 kan het ook niet. Staat ergens in de kleine lettertjes nadat je veel geld uitgeeft voor een carkit :(
Hmmm, weer lekker ontwikkeld product dus. Dan maar via de voicedial button van het toestel. Toch bedankt voor je verheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 6230i die ik normaal gesproken kon verbinden met de ck-7w in een auto waar meerdere gsm worden gekoppeld (BT) aan de ck-7w. Ik kreeg dat vandaag niet voor elkaar en dacht even simpel de ck-7w te resetten. Alles uit, knopje langer 10 seconden ingedrukt houden en normaal gesproken zou ie het dan weer moeten doen. Niet dus, lampje boven het knopje blijft constant branden en ik krijg de ck-7w niet meer aan het zoeken. Heb al van alles geprobeerd. Hier iemand nog raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook deze carkit naar bijna volle tevredenheid....bijna dus :P
ik maak gebruik van bluetooth en als ik het contact uitzet hoor je een harde pieptoon zodat de carkit aangeeft dat de verbinding verbroken is.

is deze "piep" er uit te halen ofzo?

ik kan het volume wel naar beneden draaien,maar dan moet ik telkens als ik bel het volume weer omhoog zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:57:
Ik heb een 6230i die ik normaal gesproken kon verbinden met de ck-7w in een auto waar meerdere gsm worden gekoppeld (BT) aan de ck-7w. Ik kreeg dat vandaag niet voor elkaar en dacht even simpel de ck-7w te resetten. Alles uit, knopje langer 10 seconden ingedrukt houden en normaal gesproken zou ie het dan weer moeten doen. Niet dus, lampje boven het knopje blijft constant branden en ik krijg de ck-7w niet meer aan het zoeken. Heb al van alles geprobeerd. Hier iemand nog raad?
Etekort, heb jij dit probleem al kunnen oplossen? Ik heb het namelijk precies hetzelfde.
Help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe je meerdere telefoons met deze carkit gebruikt? Ik heb een prive telefoon en een van mijn werk. Als ik instap heb ik ze beide bij me, maar geen idee hoe ik eenvoudig kan wisselen. De carkit verbindt uiteraard altijd met dezelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:35:
Iemand enig idee hoe je meerdere telefoons met deze carkit gebruikt? Ik heb een prive telefoon en een van mijn werk. Als ik instap heb ik ze beide bij me, maar geen idee hoe ik eenvoudig kan wisselen. De carkit verbindt uiteraard altijd met dezelfde...
Niet. De carkit heeft geen mogelijkheid om met meer dan één telefoon tegelijkertijd verbonden te zijn.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je niet meerdere tegelijk kan had ik al begrepen. Ik wil alleen graag kunnen wisselen van de een naar de ander. Of een andere situatie. Als mijn vrouw de auto gebruikt meldt haar telefoon niet automatisch aan. Dan moet ze eerst zoeken e.d. Het lijkt dus dat de carkit alleen mijn telefoon registreert als verbonden apparaat...
Of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds kort ook deze carkit. Ik heb alleen probleem dat wanneer ik aan de afstandbediening draai verliest hij bluetooth verbinding en daarna vindt hij de carkit niet meer?

Weet iemand hoe op te lossen?
Pagina: 1