Toon posts:

Ondersteunt Windows98 geen P III 1000 of zo ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PIII gekocht 1000 mhz met nieuw kastje, ram en een Asus cusl2-c modo. Nou heb ik windows 98 er op gezet en nou zegt windows dat ik een PII heb hij wil niet zeggen hoeveel mhz. De bios herkent hem wel. En als ik in windows kijk zegt hij dat er problemen zijn met 2 vga adapters hoewel ik er maar 1 heb. Ik heb niet modo met vga onboard gekocht. Als ik hem weghaal komt hij wel steeds opnieuw. Wat moet ik doen zodat windows wel lekker loopt zonder zooi :(. Windows ME ?

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:51

sus

is druk :+

Porbeer win2k eens. Is veel stabieler dan ME

Verwijderd

nog een keer win98se installeren, ik denk dat dat met je videokaart komt doordat er een keer een verkeerde driver is geinstalleerd.(heb je wel de goede drivers voor je mobo geinstalled??)

Verwijderd

Ik rule inderdaad. Alleen lijkt je nick een beetje veel op die van mij :(. Ik vind het niet supererg, maar ik denk dat het handiger is al je nick aanpast, je hebt nog weinig posts. En zo ontstaat er geen verwarring tussen beide namen. Het hoeft niet, maar het lijkt me gewoon wat handiger.

Verwijderd

Ik dacht al. onze overbekende Sinterklaas die zo'n vraag stelt. ik kon me het haast niet geloven.

Verwijderd

Oh sint, :)

Verwijderd

Die PIII bestond in de tijd van Win98 nog niet, moet je inderdaad Win98Se hebben als je de CPU herkend wil zien. verder zal het niet veel uitmaken.

Die VGA kaart :) je moet ze alletwee weggooien, of in ieder geval die NIET een geel vraagteken heeft. Het is nu juist dat terugkonen van die ene die er al stond die in de weg zit van het succesvol detecteren van diegene die steeds dat vraagteken heeft :)

Best te doen vanuit de Safe Mode.

Succes !

Verwijderd

Dag Sinterklazen,

moeten jullie rond deze tijd al niet lang in Spanje zitten. Misschien bent U Uw hulpje Santa Claus aan het opzoeken, en bent U en route naar de Noordpool..

Heeft U wel genoeg wortelen meegenomen voor de Schimmel ?????
:+

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 15:49 schreef Bendertino het volgende:
ik kon me het haast niet geloven.
"ik kon het me haast niet voorstellen, of ik kon het haast niet geloven" :P

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Waar kijk je dan in win98 als ik vragen mag...

de betaler vervuilt

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Op vrijdag 09 februari 2001 15:01 schreef sinterklaasrulez het volgende:
...zodat windows wel lekker loopt zonder zooi :(. Windows ME ?
Windows zal nooit lekker lopen... ;)

Verwijderd

Nee, want het heeft geen benen :)

Aah, flauw, maar alle gekheid zonder stokje, ik dnek dat hij gewoon als best win2k kan installeren als je toch geld heb voor een p3 1000 mhz hebbie vast ook wel genoeg geheugen en draait win2k als een tiet.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

was daar niet een patch voor verschenen ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 15:14

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

leuk al die off-topic antwoorden :(

je kan in windows niet zien wat voor pIII je hebt. als je het scherm bij eigenschappen van my computer bedoelt, daar staat altijd zoiets van

GenuineIntel
Pentium(r)III processor
512,0MB RAM

hier staat NOOIT een snelheid bij.

over die videokaarten, heeft de cusl2-c niet een onboard video dan? (is toch i815e chippie). Als dat wel hetgeval is: die onboard schakelt zichzelf uit als je d'r een agp-kaart ingooit.

Welke videokaart heb je er in zitten en welke 2 zegt windows dat je hebt?

Sys Specs

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Gooi alle kaarten eruit behalve je AGP en controleer in je bios de setting Boot first PCI/AGP.:9

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Ik zou gewoon WinME proberen als ik jou was.

Verwijderd

Bij mij staat er x86 family 6 model 8 stepping 6 in windows 98 SE voor een P3@800

Verwijderd

Bij mijn ouders pc zit er een PentiumIII 450 Mhz in. En in windows 98(SE) geeft ie ook aan dat er een Pentium II in zit. Ik heb nog gecontroleerd of het bedrijf waar we um gekocht hadden ons geflashed hadden, maar er zit echt een Pentium III in.
Ik denk dat het probleem gewoon in windows zit. En die pc van ons werkt prima

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 15:56 schreef Hooi het volgende:
Die PIII bestond in de tijd van Win98 nog niet, moet je inderdaad Win98Se hebben als je de CPU herkend wil zien. verder zal het niet veel uitmaken.

Die VGA kaart :) je moet ze alletwee weggooien, of in ieder geval die NIET een geel vraagteken heeft. Het is nu juist dat terugkonen van die ene die er al stond die in de weg zit van het succesvol detecteren van diegene die steeds dat vraagteken heeft :)

Best te doen vanuit de Safe Mode.

Succes !
ff om alle onzin te omzijlen, de oplossing was dus al gegeven door Hooi.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden (8> er stond in de BIOS een vga onboard aan maar die heb ik helemaal niet. Dat zal wel een extra rendering zijn voor als je agp hebt.

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 22:09 schreef Danfoss het volgende:
leuk al die off-topic antwoorden :(
GenuineIntel
Pentium(r)III processor
512,0MB RAM

hier staat NOOIT een snelheid bij.
edit..... foutje...

DanFoss heeft gelijk maar

als je naar /start/programma's/bureauaccesoires/systeemwerkset/----->systeemoverzicht gaat en dan recht's de waarde, hier kan je zien wat de snelheid van je proc is en tevens het geheugen enz......:?

Verwijderd

Hier niet,
Win98SE Engels. Zegt wel braaf Authentic AMD Duron, maar geen snelheid. Zegt'ie ook bij rechtsklik op Mijn Computer, Eigenschappen ( hepput maar effe vertaald :P )

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 februari 2001 14:24 schreef PvH het volgende:

[..]

edit..... foutje...

DanFoss heeft gelijk maar

als je naar /start/programma's/bureauaccesoires/systeemwerkset/----->systeemoverzicht gaat en dan recht's de waarde, hier kan je zien wat de snelheid van je proc is en tevens het geheugen enz......:?
Daar staat PII en geen PIII

Verwijderd

Ik weet niet welke windows versies jullie gebruiken, maar ik dus Windows 98SE

Daar staat over de computer :
GenuineIntel
x86 Family 6 Model 8 Stepping 1
192,0 MB RAM

Waar halen jullie die info dan vandaan??

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik win98 geen SE. Win herkent hem waarschijnlijk gewoon niet, is niet zo erg als hij het maar doet.

Verwijderd

PIII 1000 | 265 MB ram | 10 GIG | voodooo 2 12 MB | Asus cusl2-c (modo) | 17" samsung

zou je niet eens een ander video kaartje gaan halen? beetje Porche met houte wielen effect
Pagina: 1