Geen verbinding met setup menu router

Pagina: 1
Acties:
  • 420 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• J_V_S
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-06-2018
Hoi

Telkens als ik tracht verbinding te maken met men router krijg ik server time out.

spec's: router = http://support.3com.com/i...RWDR101A75_User-Guide.pdf
(is een adsl router weet ik wel maar dit kan geen probleem zijn is mij verteld)

Provider = telenet / abbo = turbo http://www.telenet.be/nl/...pressnet_turbo/index.page

Wat ik al geprobeert heb =
# inloggen met: http://192.168.1.1 met https://192.168.1.1 met http://192.168.2.1 enz
# verschillende browsers (ie,ff)
# router reset
# ipconfig/all
Windos IP-configuratie
Host-naam ...................................:tsunami
Primair DNS-achtervoegsel.............:
Knooppunttype:..............................: onbekend
IP-routering ingeschakeld................: nee
WINS-proxy ingeschakeld...............: nee
DNS-achtervoegselzoeklijst.............: telenet.be

Ethernet-adapter Lan-verbinding 5:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: telenet.be
Beschrijving ...................................:
Marvell Yukon 88E8053 PVI-I Gigabit Ethernet Controller #2
Fysiek adres...................................: 00-11-09-Do-78-4D
DHCP ingeschakeld ........................: ja
Autom. configuratie ingeschakeld .....: ja
IP-adres .........................................: 84.179.20.xxx
Subnetmasker .................................: 255.255.248.0
Standarardgateway...........................: 84.197.16.1
DHCP-server ....................................: 195.130.137.2
DNS-servers ....................................: 195.130.130.164
195.130.130.4

Kan het probleem liggen aan mijn ip-adres ? moet dit niet beginnen met 192.168.1.x

mvg
J_V_S

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Blijkbaar staat je router in een bridged mode waardoor het externe IP (84.197.16.1) op je PC binnenkomt.

Probeer even te telnetten naar het modem (poort 23) en laat weten wat er gebeurt.
(dos prompt/commandline-> telnet -> open 192.168.1.1 (of gebruikt je router 192.168.1.254)

[ Voor 23% gewijzigd door Edgarz op 17-07-2007 23:44 ]

• J_V_S
Dus onder wxp is dit:
start -> uitvoeren -> cmd -> telnet/open 192.168.1.1 ?
of
telnet [poort23] ?
kan geen verbinden met met de host maken,op poort 23:De verbinding is mislukt

Maar kan je de volledige commandline eens geven,ik ben namelijk geen dos wizard :|

thx

Grtz
J_V_S

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-03 18:46
Even voor alle duidelijkheid: dit is een ADLS router en Telenet is een kabelaanbieder.

Met andere woorden: je gebruikt de router dus enkel maar als switch en wireless access point en niet als router? Want jouw kabelmodem zit waarschijnlijk ingeplugd in één van de ethernetpoorten?

Waarschijnlijk ook logisch dan dat je een extern IP-adres krijgt. De router doet niks en jij krijgt gewoon rechtstreeks een IP-adres toegewezen van Telenet. Zo lijkt het me toch.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je router staat waarschijnlijk verkeerd ingesteld, zoals aangegeven. Je zou eens een harde reset van de router (naar fabrieksinstellingen) kunnen proberen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• J_V_S
Laagvliegerke schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 02:15:
je gebruikt de router dus enkel maar als switch en wireless access point en niet als router? Want jouw kabelmodem zit waarschijnlijk ingeplugd in één van de ethernetpoorten?

Waarschijnlijk ook logisch dan dat je een extern IP-adres krijgt. De router doet niks en jij krijgt gewoon rechtstreeks een IP-adres toegewezen van Telenet. Zo lijkt het me toch.
Volledig juist maar er werd mij verteld dat dit geen probleem zou mogen zijn om een netwerk te maken .
Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik mijn MyBookWorld Hdd kan gebruiken, waar ik al een week met zit te knoeien.

Ben ik dan verplicht een kabel router aan te schaffen of kan deze adsl router toch gebruikt worden ?

Trouwens netwerk en routers is voor mij nog vrij nieuw en lijkt me niet zo simpel als ik me had voorgesteld. 8)7
gambieter schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 02:22: Je zou eens een harde reset van de router (naar fabrieksinstellingen) kunnen proberen.
Een harde reset,dan bedeol je toch het reset pinnetje achteraan de router ?

Heb ik al geprobeert .

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

J_V_S schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 02:34:
[...]
Volledig juist maar er werd mij verteld dat dit geen probleem zou mogen zijn om een netwerk te maken .
Heeft Telenet je deze router verkocht? Heb je Telenet al gebeld voor ondersteuning?
Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik mijn MyBookWorld Hdd kan gebruiken, waar ik al een week met zit te knoeien.

Ben ik dan verplicht een kabel router aan te schaffen of kan deze ads router toch gebruikt worden ?

Trouwens netwerk en routers is voor mij nog vrij nieuw en lijkt me niet zo simpel als ik me had voorgesteld.
Volgens mij maakt het niet uit of het een ADSL of kabelrouter is. Zolang ze maar een IP-adres van het modem ontvangen; er zit toch een kabelmodem voor?
[...]
Een harde reset , dan bedeol je toch het reset pinnetje achteraan de router ?
Heb ik al geprobeert .
Die moet je vaak meer dan 5 seconden in gedrukt houden. Check de handleiding, daar staat het vaak in hoe het bij deze specifieke router moet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• J_V_S
Nee het is een router die een kennis van me nog liggen had.
Nee ik heb nog geen ondersteuning gevraagt bij telenet .
Ja er zit een kabel modem voor.
Het reset knopje heb ik zeker 20 sec ingedrukt, meerdere malen zelfs (pusch the button |:( |:( )

[ Voor 3% gewijzigd door J_V_S op 18-07-2007 17:45 ]

• J_V_S
Het probleem zit hem dus in men ip-adres,via pc2 met ip 192.168.1.4 kan ik probleemloos inloggen op de router. *O*
Vanavond (nu geen tijd) zal ik trachten deze te configureren met pc2.
Ik veronderstel dat ik dan pc1 op één of andere manier wel kan toewijzen aan de router en zo ook een 192.168.1.2 bv ip-adres kan toewijzen.

Als ik nog vragen heb,post ik deze dan best verder in dit topic of start ik een nieuw ?

Alvast bedankt aan diegene die de tijd genomen hebben om me verder te helpen . d:)b

Grtz
J_V_S
Pagina: 1