Toon posts:

boot disk failure, insert sytsem disk and press enter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een vraag, de laatste tijd is mijn pc traag en het cpu percentage hoog. Nader onderzoek levert op dat het verwerken van hardware interupts veel cpu verbruikt. :(
De laatste tijd krijg ik de melding van disk boot failure, insert system disk and press enter. :'(
chkdsk levert nu ook meldingen op van verwijderen van indexvermeldingen.
Ik heb 2 indentieke maxtor schijven van 80gb nl MAXTOR 6Y080L0.

Is het wat ik denk dat mijn HD aan het overlijden is?

is die dan als secundaire schijf te gebruiken en de identieke 2e schijf als boot schijf?

alvast dank voor de reacties
Klaasjan

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik zou m even testen met hd tune.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

HD Tune is nu bezig.
Maar wat zegt dat als die niets zou vinden?

gr
Klaasjan

Verwijderd

Kijk even in je event viewer of daar veel Disk errors staan... zo ja, dan gaat t niet goed met je schijf, en kan je beter proberen je data snel te redden...

Control Panel -> Administrative Tools -> Computer mgmt. -> Event Viewer -> System

Disk errors zijn errors met source 'Disk'

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie een paar meldingen
de laatste is

De structuur van het bestandssysteem op de schijf is beschadigd en onbruikbaar. Voer het hulpprogramma Chkdsk uit op volume K:.

maar voor de rest krijg ik af en toe de melding

Het apparaat \Device\Ide\IdePort0 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.

maar voor de rest staat de event viewer vol met de melding
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk0\D tijdens een wisselbestandsbewerking.

is het de controller die de geest geeft of toch de HD?

Klaasjan

Verwijderd

Hangen er meerdere disks aan de controller?

Verwijderd

Topicstarter
op het moederbord een ASus v7x hangen 2 HD en 1 DVD brander en 1 CD brander
de HD's zijn master op elk van de controller en dvd en cd brander elk slave op de controler
Ik heb bewust beide HD's niet op een controler gezet

Verwijderd

Geeft de optical die met de bewuste HDD op 1 controller zit vreemde problemen?

Nee? dan ligt het waarschijnlijk aan de disk, Ja? dan heb je idd een controllerprobleem

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet echt gemerkt dat de optical problemen geeft bij het lezen danwel bij het branden,
ik zal er in ieder geval op gaan letten

Thanxs

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44
Waarschijnlijk staat je HD inmiddels op PIO-modus te draaien, het resultaat van vele timeouts. Ik zou em eens gaan testen met PowerMax van Maxtor

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dat zien, en wat moet het eigenlijk zijn.

ik heb de versie van seagate gebruikt, die hebben maxtor overgenomen, maar daar kwam niets uit, vreemd, of toch een controller probleem

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:13:
hoe kan ik dat zien, en wat moet het eigenlijk zijn.
Zoek ook zelf eens?
De PIO tip is een goede ; zoek even naar PIO en DMA op GoT en je zult genoeg resultaten krijgen hoe dit te zien en beter nog, dit evt. te verhelpen (mocht dat het geval bij jou zijn).
Pagina: 1