Ik heb een Asus P5GD1Pro moederbord met een 2,8 Ghz P4 erop. Ik zie nu een P4 3,6 type 661 te koop bij verschillende aanbieders. Past deze op mijn moederbord?? Waarom deze vraag het Moederbord beschrijving geeft aan de 4A en 4B compatible, maar de 661 is een 5A maar de rest van de omschrijving zou dus wel kunnen. Wie weet dit zeker??
Ya, ze zijn zeker compatibel, die 3,6 is LGA775, en dat is je mamaplank ook.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
De 915P chipset ondersteund 65nm netburst processoren, dus dat moet kunnen.
Misschien moet je alleen even een Bios update doen.
Core2Duo's gaan er bijvoorbeeld niet op, ook al zijn die ook 65nm en LGA775.
Misschien moet je alleen even een Bios update doen.
Core2Duo's gaan er bijvoorbeeld niet op, ook al zijn die ook 65nm en LGA775.
[ Voor 25% gewijzigd door PD2JK op 17-07-2007 20:34 ]
Toen waren beige computers heel gewoon.
Iemand bied deze processor aan op tweakers en die doet het bij hem niet op een HP bord dus ik ben voorzichtig zou zonde zijn van de 90 euroSnake schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:33:
Ya, ze zijn zeker compatibel, die 3,6 is LGA775, en dat is je mamaplank ook.
Is zeker compatible. Gewoon even de specs van de proc en de chipset opzoeken op bijv de baluscsite.
http://balusc.xs4all.nl/s...puname=Intel+Pentium4+661
http://balusc.xs4all.nl/s...puname=Intel+Pentium4+661
Nogal vaag, een HP bord...abe015 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:35:
[...]
Iemand bied deze processor aan op tweakers en die doet het bij hem niet op een HP bord dus ik ben voorzichtig zou zonde zijn van de 90 euro
Mijn AMD 4400+ AM2 werkt ook niet op een HP 939 plank
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Volgens de Asus site ondersteunt jouw bord geen Cedar Mill P4's. Dus je kunt het proberen maar als het niet werkt heb je gewoon pech.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik zag zelf ook die cpu's staan voor nog geen 100 euro.
De 3,6ghz 660 (4a/4b) kost meteen 350 euro ofzo..
Ben dus ook erg benieuwd of het past. Denk zelf eerlijk gezegd van niet.
Weet niet of de nm op de chips relevant zijn voor de compatibiliteit?
660 is 90nm en de 661 is 65nm
Hoop dat het toch werkt
scheelt toch wel wat geld voor nieuwe mobo
heb zelf een P5GDC Deluxe mobo met (915)
De 3,6ghz 660 (4a/4b) kost meteen 350 euro ofzo..
Ben dus ook erg benieuwd of het past. Denk zelf eerlijk gezegd van niet.
Weet niet of de nm op de chips relevant zijn voor de compatibiliteit?
660 is 90nm en de 661 is 65nm
Hoop dat het toch werkt
heb zelf een P5GDC Deluxe mobo met (915)
[ Voor 6% gewijzigd door AndereKoekoek op 23-07-2007 15:49 ]
http://www.mysimon.com/Processors/9025-11542_8-28827998.html
http://www.overclock.net/...ant-my-915p-run-65nm.html
als je online zoekt kom je dit tegen... schiet je dus nog niks mee op
http://www.overclock.net/...ant-my-915p-run-65nm.html
als je online zoekt kom je dit tegen... schiet je dus nog niks mee op
Met een hamer past alles
No animals were harmed in the making of this comment.
Verwijderd
Offtopic
Maar of het dan nog werkt
Tsja ik lees hier wisselende berichten, maar als de Asus Site zegt dat het niet gaat werken ben ik toch bang dat het niet gaat lukken...
Je zou natuurlijk ook even je aanbieder kunnen mailen en vragen of je het systeem mag testen voordat je de CPU definitief koopt!
Ik denk zelf dat het wel moet lukken. De Intel 915 ondersteunt volgens mij de 5xx en de 6xx serie. Ik heb zelf met een Intel 925 Asus P5AD2 dlx ook een 640 serie gewerkt en deze had hiervoor op een Asus P5GD1 en Asus P5GD combo gewerkt. Die 640 heb ik trouwens nog maar die gaat er hopelijk volgende week uit inclusief mijn Asus P5LD2 dlx. Het allemaal veel te traag. Ik zou liever voor een E4400 gaan met een ander mb.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
90 Euro betalen voor een pentium 4
Je hebt inmiddels een mooie dual-core voor die 90 euro
(imho is het dus zonde om te upgraden)
Je hebt inmiddels een mooie dual-core voor die 90 euro
(imho is het dus zonde om te upgraden)
Nou ja zonde om te upgraden? Wat moet je met een dualcore van 1,8ghz als de meeste games en applicaties slechts 1 core draaien?
Weet zeker dat als ik die cpu erin heb zitten dat het meer dingen beter draait dan menig dualcore cputje
Weet zeker dat als ik die cpu erin heb zitten dat het meer dingen beter draait dan menig dualcore cputje
Ik denk dat je je daar lelijk in gaat vergissenFloris-K schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:56:
(daarbij worden die 3,6 GHz P4's ook nog eens vreselijk warm vergeleken met een C2D)
[ Voor 8% gewijzigd door Haan op 24-07-2007 10:03 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Lijkt me eerlijk gezegd erg sterk gezien bijv. bij de release van de laatste MS Flightsim er veel problemen waren met dualcore systemen.
Ik wacht nog wel even met zo'n processor tot het echt aanbevolen wordt bij releases van games. m.a.w. tot het moment dat er ook daadwerkelijk gebruik gemaakt wordt van de gehele cpu
Ik wacht nog wel even met zo'n processor tot het echt aanbevolen wordt bij releases van games. m.a.w. tot het moment dat er ook daadwerkelijk gebruik gemaakt wordt van de gehele cpu
Zoek anders eens benchmarks op als je zo zeker bent dat die P4 het zo goed gaat doen..
Ik heb het over de huidige games die maar 1 core gebruiken he.
Niet over benchmarks die wél gebruik maken van de dualcores.
Geloof dat de snelste dualcore 2,67ghz is? Betaal je wel meteen 300 euro en zou ik ook nog een mobo moeten aanschaffen. Die dualcore zal dan zoals ik het zie in de huidige games draaien als een 2,67 ghz(op halve kracht dus)
Geloof dat de snelste dualcore 2,67ghz is? Betaal je wel meteen 300 euro en zou ik ook nog een mobo moeten aanschaffen. Die dualcore zal dan zoals ik het zie in de huidige games draaien als een 2,67 ghz(op halve kracht dus)
Een cpu van 1Ghz is niet noodzakelijk even snel dan een ander type dat ook op1 Ghz draait. Om het simple te zeggen: De Ghz'en zijn een stuk krachtiger gewordenFloris-K schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:30:
Ik heb het over de huidige games die maar 1 core gebruiken he.
Eén core van een Intel Core 2 duo op pakweg 1,5 Ghz racet een Intel Pentium 4 op 3 Ghz voorbij in heel wat toepassingen!
Bovendien maak je sowieso gebruik van dualcore: je OS verdeelt de threads over de 2 cores. Het kan zijn dat dat voor je spel absoluut inefficiënt gebeurt, en je spel dus in de praktijk op 1 core draait, maar dat betekent ook dat alle andere programma's en services die tegelijk draaien, je spel niet zullen storen
Imho is 90€ uitgeven als upgrade voor een P4 niet zo verstandig: voor het dubbele kan je met wat geluk een nieuw mobo+cpu kopen, die zeker 2 tot 3 keer zo snel is/aanvoelt.
Dus...? Een 1.8 GHz Athlon 64 X2 is vaak sneller dan die pentium 4, en een 1.8 GHz Core 2 Duo ook.Floris-K schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:56:
Nou ja zonde om te upgraden? Wat moet je met een dualcore van 1,8ghz als de meeste games en applicaties slechts 1 core draaien?
Wat moet je met een Pentium als ze tegenwoordig al minimaal een pentium 4 3,5 GHz of een Athlon 64 / Core 2 Duo vragen?Floris-K schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:56:
Hmmm... gevaarlijke stelling... Ik denk eigenlijk het tegendeel. Zoals ik eerder zei: GHz'en zeggen niets.Weet zeker dat als ik die cpu erin heb zitten dat het meer dingen beter draait dan menig dualcore cputje
Ja maar je hebt het nu over de releaseFloris-K schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:32:
Lijkt me eerlijk gezegd erg sterk gezien bijv. bij de release van de laatste MS Flightsim er veel problemen waren met dualcore systemen.
Dan hoef je niet langer te wachten, welkom in het jaar 2007Ik wacht nog wel even met zo'n processor tot het echt aanbevolen wordt bij releases van games. m.a.w. tot het moment dat er ook daadwerkelijk gebruik gemaakt wordt van de gehele cpu
Neuh, de snelste dual-core is veel sneller. Je hebt geloof ik 2,8 GHz Core 2 Duo's en een 3,2 GHz Athlon 64 X2.Floris-K schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:30:
Zoals ik zei: volgens mij loop je alleen maar te kijken naar GHz'en... forget it. Een 2 GHz Athlon 64 X2 of Core 2 Duo is vrijwel altijd veel sneller in dingen dan een 3 GHz pentium 4. Dit heeft helemaal geen drol met GHz'en te maken, maar het heeft er mee te maken dat de Pentium 4 gewoon een slecht ontwerp is met een lage ipc.
hmmm ok.. dan zullen de recensies die ik heb gelezen wel puur alleen voor de pentium D gelden ofzo? Is ook al wel een tijdje geleden..
Toch maar ff doorsparen voor een mobo én c2d cpu
Toch maar ff doorsparen voor een mobo én c2d cpu
Een Pentium D is inderdaad alleen maar twee aan elkaar geplakte P4's, dus dan klopt jouw verhaal wel enigzins ja.
Pagina: 1