beeldscherm krijgt geen signaal na upgrade computer

Pagina: 1
Acties:

• djoenez
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:22
hallo,

hierbij een probleem, het beeldscherm krijgt geen signaal meer van de videokaart nadat de computer is upgegrade.

er is nieuw ingezet:
- asus m2r32-MVP
- ocz 2 gig
- amd 5200+ x2

de videokaart is een club3d 7600GS.

hiervoor heeft dit setje altijd gewerkt. we hebben al geprobeerd:

- ander video signaal(VGA/DVI)
- alle USB apperatuur eruit
- HDD's los
- ander videokaart
- ander beeldscherm
- ander PCIEx16 slot
- BIOS reset
- RAM eruit en opnieuw erin

we zijn nogal ten einde raad, heeft iemand een oplossing? of iets waar we naar zouden kunnen kijken?

Bij voorbaat dank :)

Jeroen

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 23:27
heb je met een ESD-polsbandje gewerkt?

probeer het moederbord eens te vervangen? Misschien is die gewoon stuk ;)

Verwijderd

Welk OCZ geheugen heb je (snelheid) kijk voor de zekerheid even op de QVL lijst van Asus, het is ook mogelijk dat je bord niet meteen de juiste voltage + timings pakt, dus probeer anders eens kingston 533 mhz oid geheugen, en stel dan de timings + voltage goed in de bios.

• djoenez
nouja, wij hopen van niet, we willen eerst even alle andere oplossingen proberen voordat we het moederbord terug gaan sturen(univendi).

en nee we hebben geen esd-polsbandje omgehad, we lopen hier op blote voeten ;)

Jeroen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Ook al heb je veel geprobeerd, er zijn nog de nodige dingen die je kunt proberen.

• djoenez
ik heb het doorgenomen en een paar dingen geprobeerd, maar niks heeft gewerkt, over het ram, ja deze wil 2.10 volt hebben, maar een bios kan toch opstarten zonder ram?

• djoenez
en ik zat net even te spelen met een paar gedachten, het is een crossfire moederbord, wil ATI wel NVIDIA videokaarten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

djoenez schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:53:
en ik zat net even te spelen met een paar gedachten, het is een crossfire moederbord, wil ATI wel NVIDIA videokaarten?
Ja hoor, kan makkelijk. Alleen niet in Crossfire natuurlijk.
djoenez schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:47:
ik heb het doorgenomen en een paar dingen geprobeerd, maar niks heeft gewerkt, over het ram, ja deze wil 2.10 volt hebben, maar een bios kan toch opstarten zonder ram?
Nee, zeker niet. Probeer dus ook eens ander ram.
Maar als je de troubleshooter hebt doorgenomen, dan heb je het defecte onderdeel toch te pakken?

• Gdsur5all
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:17
djoenez schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:47:
Hij zegt toch een paar dingen geprobeerd ? Dus niet alles.
Volg de stappen zou ik zeggen.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
En al je de oude onderdelen terugzet werkt het dan wel? Hiermee kun je uitsluiten dat je de videokaart hebt gesloopt tijdens het upgraden.

• djoenez
hallo, ik ben vandaag even verder gegaan met de lijst afhandelen, uiteindelijk het oude systeem weer in elkaar gezet(waarbij de videokaart dood leuk weer verder ging, wat al te verwachten was omdat we andere videokaart hadden geprobeerd).
en even gebeld met univendi.(twas nu wel duidelijk dat het moederbord het probleem was) ik mocht hem weer opsturen, en we horen nog wat er gebeurd.

in iedergeval hartstikke bedankt voor alle reacties!

Jeroen.
Pagina: 1