Toon posts:

[Xbox] Linksys game adapter niet werkend te krijgen.

Pagina: 1
Acties:

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 12:10
Ik heb vandaag een Linksys Wireless Game Adapter binnen gekregen.
Wat ik hiermee wil doen is de Xbox met het internet verbinden.

Om te beginnen is mijn opstelling als volgt:
PC direct aangesloten op de router
MacBook via WiFi aangesloten op de router
Xbox+game adapter. De ethernet kabel loopt van de game adapter naar de Xbox.

Om de game adapter in te stellen heb ik hem al aan de PC gehangen. Hierin heb ik ém op DHCP gezet.
Ook de Xbox (EvolutionX dashboard) staat inmiddels op DHCP ingesteld.

Verder als dit kom ik niet. Wanneer de game adapter weer is aangesloten op de Xbox kan ik geen contact krijgen met de router.

Kan iemand mij verder helpen? :)

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:02
heb je al gegoogeld ?

volgens mij staat op de eerste pagina al de oplossing ?

• Gabliboeba
Linkje misschien??

Ik heb dit (http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/86884) topic al even doorgelezen
Heb de WEP beveiliging uitgeschakeld, en ook weer DHCP gebruikt. Nog steeds geen contact.

• Gabliboeba
Iemand nog tips? Ik ben er nog steeds niet uitgekomen.
Zijn er misschien ook intellingen in de router zelf die je aan moet passen?

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 17:13
Sluit je gaming adapter eens aan op de LAN poort van je PC. Kijk eens of je PC dan een IP krijgt. Die situatie is iets makkelijker te troubleshooten. Kijk ook eens op je router of de gaming adapter daar zichtbaar is. Meestal is daar wel een lijst te vinden met apparaten die vebonden zijn met het draadloze netwerk.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• Gabliboeba
DeOS schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:31:
Sluit je gaming adapter eens aan op de LAN poort van je PC. Kijk eens of je PC dan een IP krijgt. Die situatie is iets makkelijker te troubleshooten. Kijk ook eens op je router of de gaming adapter daar zichtbaar is. Meestal is daar wel een lijst te vinden met apparaten die vebonden zijn met het draadloze netwerk.
Hoe kan ik zien of mijn PC een IP krijgt als ik hem heb aangesloten?

En nog even voor de duidelijkheid wat ik moet invullen bij de instellingen van de gaming adapter:

SSID: de SSID van de router, in mijn geval: linksys (?)

Beveiliging: Het type beveiliging en het wachtwoord van de router (?)

Soort connectie: DHCP.

Dat zijn de dingen die ik heb ingevuld. Heb voor de zekerheid de firewall ook uitgezet, maar dat hielp ook niet.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heb zelf ook deze game adapter:

1. Sluit hem aan met de bijgeleverd kabel aan je pc.
2. CDROM erin en je loopt deze door. (of eventueel via 192.168.1.226 is een webinterface bereikbaar)
3. SSID adres is die dus van je router .. in jouw geval "linksys" (Zoals ik begrijp uit jouw verhaal)
4. Mocht je een beveiliging hebben ingesteld op de router (WEP, WPA etcetra), dan moet je hier dus de keyword/key invullen die je kunt uitlezen vanuit de router. Hier zul je 4 keys hebben gekregen. Je kiest hier van een key en je vult deze in bij de gameadapter. (je mag in principe de 4 keys voor meerdere apparaten tegelijker tijd gebruiken). Eventueel omdenken of je moet aangeven op welke sleutel-index hij staat. (dus staat ie in veld 4 in de interface van de router.. dan moet je dus sleutelindex 4 meegeven)
5. De gameadapter zal nu een IP adres, dns en gateway moeten krijgen van de router. Mocht dit niet gebeuren.. probeer het dan even zonder beveiliging op je netwerk.

Succes!

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• Gabliboeba
SUPER!

Met de beveiliging van de router uitgeschakeld krijgt de Xbox een IP toegewezen.
Nu is de vraag natuurlijk: hoe krijg ik hem ook werkend met de WEP beveiliging.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 12:50

pasta

Ondertitel

Signature

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Gabliboeba schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:46:
SUPER!

Met de beveiliging van de router uitgeschakeld krijgt de Xbox een IP toegewezen.
Nu is de vraag natuurlijk: hoe krijg ik hem ook werkend met de WEP beveiliging.
Ughm.. hoe moeilijk kan het zijn om dit zelf uit te zoeken? Zo moeilijk is het niet.

1. je kijkt eerst welke beveiliging je hebt. Dus WEP
2. Je hebt hier een aantal keys voor gegenereerd op de router en hiervan gebruik je 1 op de xbox.
3. hij werkt.

[Voor 3% gewijzigd door Falcon op 07-08-2007 14:37]

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• Gabliboeba
Falcon schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:37:
[...]

Ughm.. hoe moeilijk kan het zijn om dit zelf uit te zoeken? Zo moeilijk is het niet.

1. je kijkt eerst welke beveiliging je hebt. Dus WEP
2. Je hebt hier een aantal keys voor gegenereerd op de router en hiervan gebruik je 1 op de xbox.
3. hij werkt.
Dat heb ik dus gedaan. De router heeft 1 key en die heb ik ingevoerd op de game adapter. Het werkt vervolgens niet. Ook heb ik een tweede key ingevoerd en die gebruikt. Werkte ook niet.

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 17:13
Gabliboeba schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:32:
[...]
Dat heb ik dus gedaan. De router heeft 1 key en die heb ik ingevoerd op de game adapter. Het werkt vervolgens niet. Ook heb ik een tweede key ingevoerd en die gebruikt. Werkte ook niet.
Dit zou toch echt moeten werken. Controleer alles nog eens (vooral de key(s)) en begin anders nog een keer vanuit een schone gaming adapter (reset).

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 10:48
Grote kans dat je ipv de key de heximale code moet invoeren.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee