Misselijkheid bij spelen Half Life 2

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik ben laatst begonnen met het spelen van Half Life 2 maar na 5 minuten wordt ik al supermisselijk, het gevoel dat je moet overgeven, duizeligheid en hoofdpijn. Dit had ik vroeger ook bij wolfenstein 3D, ik snap er niets van. Bij counterstrike source heb ik dit absoluut niet, daar kan ik uren achter elkaar spelen zonder iets te voelen...

Weet iemand hoe dit komt? Ik heb laatst hl2 classic gekocht maar ik kan hem dus voor geen mogelijkheid uitspelen vanwege deze reden. Kan ik hem terugbrengen??

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Software is (bijna) nooit te ruilen, je hebt namelijk die key gebruikt.
Verkoop je steam-account op marktplaats. :)

Heb je die misselijkheid bij gewoon rondlopen? Of wanneer je in de airboat/buggy zit?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Ik heb dat ook gehad, kwam destijds door het teveel opgaan in het spel en de hoge FPS (215FPS ofzo)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wel erg vreemd dat je er met CS:S geen last van hebt aangezien de physics bijna 100% gelijk zijn.
Misschien dat het character van HL2 op en neer 'schud' tijdens het lopen, en in CS:S niet?

Tesla Model Y RWD (2024)

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Dat is redelijk bekend dat personen misselijk kunnen worden bij het spelen van Half-Life 2 :p. Volgens mij is dat toen zelfs nieuws geweest. Zelf heb ik er totaal geen last van.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:47:
Ik heb dat ook gehad, kwam destijds door het teveel opgaan in het spel en de hoge FPS (215FPS ofzo)
Ik vraag me af hoe dat kan? Volgens mij neem je na een bepaalde FPS rate geen verschil meer waar?
Of praat ik nu onzin..

[ Voor 49% gewijzigd door TweakerDwayne op 17-07-2007 18:50 ]

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 21:37

Gorion3

ABC++

misselijkheid kan voorkomen bij halflife 2 omdat HL2 een andere FOV gebruikt , deze staat in HL2 op 70graden, in andere fps games staan deze meestal op 90graden. Dit kan je makkelijk veranderen in je console: (hierin staat ook indirect hoe je cheats moet activeren)
spoiler:
sv_cheats 1
fov 90

hiermee zou dat geholpen moeten zijn. en anders moet je ff op google zoeken hoe je de headbobbing/weaponbobbing kan weg halen.

http://3dgpu.com/archives...ke-people-sick-literally/

Awesomenauts! Swords & Soldiers

• wolfie666
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik had het vroeger ook op mn oude crt schermen, ik kreeg het als de refresh rate te laag stond. Maar als je een tft hebt dan weet ik het ook niet....
Ik werd iig misselijk bij minder dan 75hz op crt, bij nieuwe monitoren lijkt het niet meer uit te maken.

Verwijderd

TweakerDwayne schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:48:
Dat is redelijk bekend dat personen misselijk kunnen worden bij het spelen van Half-Life 2 :p. Volgens mij is dat toen zelfs nieuws geweest. Zelf heb ik er totaal geen last van.
Meer info? Nu ben ik wel benieuwd. is er al
Heeft CS:S dan wel FOV van 90 graden?
Ik vraag me af hoe dat kan? Volgens mij neem je na een bepaalde FPS rate geen verschil meer waar?
Of praat ik nu onzin..
En op een TFT scherm wordt dat toch "gedowngrade" naar 60FPS. Dus zou niet mogen uitmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 18:59 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Als je een CRT hebt moet je je refresh op 85 zetten (min 75). Bij een TFT maakt dit niet uit (Daar is 60 juist beter). Een tft flikkert niet ivm fosfor, een crt wel.

• Blue_Fear
Ik heb een Dell 24" TFT, 60 hertz...
Ik heb HL2 Classic zonder Coutnerstrike, die heb ik los erbij gekocht...

Het vreemde is dat ik dit ook had dus bij Wolfenstein 3D op een 17" CRT....

Ik ga het proberen met de fov, thanks voor de comments!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:55:
En op een TFT scherm wordt dat toch "gedowngrade" naar 60FPS. Dus zou niet mogen uitmaken.
Bedoel je hier alleen 60Hz mee, of geldt dit ook voor 75Hz?

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het precies zit met aan de ene kant de FPS output van een game (of generiek een videokaart), en aan de andere kant een TFT scherm. Ik neem aan dat naast de refreshrate ook de ms waarde een rol speelt?

Iemand die hier een lichtje (backlight ;)) op kan schijnen?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Staat er meestal niet zoiets in de handleiding? "Het spelen van dit spel kan zorgen voor misselijkheid, epilepsieaanvallen enzovoort".

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 20:31
Je ogen constateren beweging, maar je evenwichtsorgaan niet. Dit leidt tot een 'conflict' in je hersenen waardoor je misselijk wordt. Iets wat men soms ook ervaart bij geconcentreerd lezen in de auto.

Misschien helpt het om wat verder van je scherm af te gaan zitten, zodat je gezichtsveld reikt tot naast de monitor?

Van een lage refreshrate krijg je meestal alleen hoofdpijn. Eplepsie komt volgens mij door bepaalde duur van verschillende licht instensiteiten.

[ Voor 18% gewijzigd door mo3lla op 17-07-2007 20:34 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Verwijderd

hl2 vlak na release uitgespeeld zonder problemen op een crt.

Begin 2006 een tft gekocht en dit jaar hl2 episode one maar eens gespeelt en kon maar 30 tot 60 minuten spelen zonder een draaierig gevoel in de maag te krijgen en tintelende ogen alsof het ieder moment zwart zou worden. Ik had het nog nooit meegemaakt, wagenziekte ook geen last van, andere games op de tft (19" widescreen) ook niet.

Toch raar, straks bij episode 2 maar eens die fov op 90 zetten. Kijken of dat helpt

• Blue_Fear
Fov op 90 gezet maar werkt niet. Ik heb dus een 24" maar verder ervan af zitten heb ik geprobeerd maar dat speelt niet fijn.

Ik was even op bed gaan liggen om de misselijkheid te laten zakken waarna ik het weer probeerde en na 5 minuten meteen weer ziek. Ik kom zo echt niet verder met het spel en ga het toch proberen terug te brengen. Ik laat morgen wel weten wat de winkel (intertoys) er van zegt.

@mo3lla, Ik heb trouwens inderdaad ook dat als ik iets lees in de auto ik hetzelfde gevoel krijg na een tijdje. Ik ben er dan vatbaar voor of hebben meer mensen dat? Ik heb het trouwens echt alleen bij hl2 en wolfenstein 3d. Dus niet bij Doom 3, css, return to castle wolfenstein of andere genres.

[ Voor 27% gewijzigd door Blue_Fear op 17-07-2007 21:46 ]

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 18:04
iedereen wordt misselijk door lezen in de auto, er moet iets serieus mis met je zijn wil dat niet gebeuren.
dit komt eerder door een te hoge fps en refreshrate, ook resolutie kan effect hebben.

• Blue_Fear
Zojuist bij de Intertoys geweest.

Ze willen hem niet terugnemen, vonden het geen geldige reden...
Ik ga er geen rechtzaak van maken :P. Dan maar 15 euro door de gootsteen...

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
lethalnl schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 07:42:
iedereen wordt misselijk door lezen in de auto, er moet iets serieus mis met je zijn wil dat niet gebeuren.
Hmm... toch maar eens naar de dokter dan.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 12:04
Haha, onder Half life 2 werd ik ook een keer niet helemaal fit, maar dit was alleen bij die missie met die scheur boot.
Toen ik daar mee klaar was was had ik echt koppijn, misschien was het wel toevallig maar dit verhaal komt mij iig niet totaal onbekend voor.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Blue_Fear schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 21:42:
Fov op 90 gezet maar werkt niet. Ik heb dus een 24" maar verder ervan af zitten heb ik geprobeerd maar dat speelt niet fijn.

Ik was even op bed gaan liggen om de misselijkheid te laten zakken waarna ik het weer probeerde en na 5 minuten meteen weer ziek. Ik kom zo echt niet verder met het spel en ga het toch proberen terug te brengen. Ik laat morgen wel weten wat de winkel (intertoys) er van zegt.

@mo3lla, Ik heb trouwens inderdaad ook dat als ik iets lees in de auto ik hetzelfde gevoel krijg na een tijdje. Ik ben er dan vatbaar voor of hebben meer mensen dat? Ik heb het trouwens echt alleen bij hl2 en wolfenstein 3d. Dus niet bij Doom 3, css, return to castle wolfenstein of andere genres.
Ik wordt in de auto ook misselijk (hoef maar 2 minuten te lezen oid, en dan moet ik al weer de auto uit :X ) hl2 had ik totaal geen last van. ook niet bij andere games..

No signature required.

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Probeer is met en zonder V-sync. Dat halfeerd de framerate en geeft een ander soort beeld, wat minder schuin als je beweegt ofzo. Probeer maar :)
ik denk trouwens niet dat het aan de frames ligt. Ik heb hier ook 200 tot 500 frames en zie geen verschil vanaf 60 ;) Maar missn verschild dat per persoon dat weet ik niet :P.

Heb je het ook als je buiten ben met dat spel? En dan bedoel ik niet in het echt, maar in dat spel :P

[ Voor 51% gewijzigd door rickyy op 18-07-2007 20:01 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• Lakechurch
  • Laatst online: 04-07 11:08
Ik speel al 20 jaar computerspellen maar bij Half Life 2 heb ik voor het eerst ook last van misselijkheid gehad. De eerste keer dacht ik nog dat het kwam door de kater, maar na verschillende keren spelen kwam ik erachter dat het elke keer het geval was.

Bij counterstrike source heb ik er ook nooit geen last van gehad.

Een oplossing weet ik niet helaas.

• Surgue
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
misschien heb je hier wat aan:
http://www.techspot.com/vb/topic17052.html

zelfde soort topic als dit, blijkbaar bekend probleem bij HL2

[ Voor 29% gewijzigd door Surgue op 18-07-2007 20:17 ]

Pagina: 1