Toon posts:

Planet homepage loop

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte medetweakersleden,

Ik weet niet zeker of dit vraag hier op het juiste plek is.

Mijn kennis heeft thuis 2 pc's staan, een met XP en IE7 en de andere met Vista (ook IE7).
Ze zijn allebei via een router (en kabel niet draadloos) aan de ADSL speedtouch 751 modem verbonden.

De probleem is dat de pc met Vista, wat je ook doet, blijft hangen op de Planet internet homepage.
Je kunt wel bijvoorbeeld naar kpn.com maar als je ergens anders heen wilt dan gaat ie automatisch weer naar de Planet internet homepage. De pc met Xp en IE7 doet het gewoon.

Ik heb zover mijn kennis reikt alles geprobeerd, beginnende met alle beveiligingen uitschakelen, waaronder: Norton 360(ge-uninstalled), windows firewall(uitgezet) en de beveiliging opties in IE7(op low). Ook heb ik via CMD bijv de site nu.nl gepinged wat gewoon goed ging (no packages lost).

Maar hij blijft nog steeds hetzelfde doen.

Zou ik speciaal in de router (sitecom) iets moeten instellen voor vista of iets in IE7 zelf ?

Wat zou het kunnen zijn?

Bij voorbaat dank aan alle,

ps:
Als u mijn vraag niet begrijpt reageer dan aub ook niet, dit bevuilt mijn topic met onnodige conversaties, bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 19:10 . Reden: toevoeging ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:44

Reptile209

- gers -

Je router zou geen invloed moeten/mogen/kunnen hebben op dit gedrag. Ik denk dus dat je het op de Vista-PC zelf moet gaan zoeken.

- Staat Planet.nl als startpagina ingesteld? Zo ja, wat gebeurt er als je een andere pagina als startpagina instelt? Hetzelfde? (Internet opties > bij startpagina bijv. www.google.nl instellen als dat bij IE7 / Vista tenminste nog steeds hetzelfde werkt)
- Heb je de planet starterskit of andere Planet software geinstalleerd? (zo nee: ook niet doen!)
- Wat gebeurt er als je surft naar http://213.239.154.36 (IP voor gathering.tweakers.net)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Dat van de router dacht ik ook.. maar toch.

-Ik had erbij moeten vermelden, dat als ik de homepage verander het toch weer naar planet gaat.
Zet je hem op blanco dan opent ie natuurlijk blanco, maar daarna weer hetzelfde.
-Volgens mij staat er wel een Planet network diagnostic software op waarmee je de inet verbinding kan controleren, maar die geeft geen fouten aan.
-Ik herinner me dat ik ook niet naar de router kon dmv 10.0.0.138 .. op een gegeven moment was er volgens mij dan ook een gateway error verschenen.

Bedankt voor je reactie!

Alle ideeen zijn op dit moment welkom..

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik snap helemaal niets van je vraag. Wat gebeurt er allemaal? De PC met Vista blijft hangen? Wat is "blijven" hangen? Is het niet je browser? Wat doet een andere browser? Wat bedoel je met de zin dat je wel naar kpn.com kan maar niet ergens anders heen, want dan gaat-ie naar de Planet Internet homepage? Blijft-ie daar dan hangen?

Zou je misschien je startpost kunnen wijzigen en dan misschien je vraag duidelijker stellen?

Verwijderd

Topicstarter
U maakt het te moeilijk voor uzelf, waaruit concludeert u dat de pc blijft hangen, ik noteer nadrukkelijk dat we op een site blijven hangen.
Het is gewoon dat we niet kunnen surfen, en als maar terug keren op de homepage van Planet internet, wat we ook invullen in het adresbalk.

Volgens mij heeft Reptile hem wel goed begrepen...

Verwijderd

ik zou eens een andere browser proberen.
wel een erg vaag probleem trouwens, nog nooit zoiets meegemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad erg vaag, maar de probleem was dat ik ook niet even andere browser kon downloaden omdat ik niet naar andere websites kan.

Het fijnst zou natuurlijk zijn dat het gewoon goed zou functioneren, dus iemand een idee?

Bedankt, alle adviezen zijn welkom.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:44

Reptile209

- gers -

Poging 2 dan:
Probeer eens om (voor de zekerheid) de Planet-software te verwijderen. Dan kan die niet (veel) meer mis laten gaan. Gooi via de Internet Opties de tijdelijke internet bestanden (cache) leeg.

Laat HijackThis je PC eens nakijken (download rechtsboven op http://www.hijackthis.de/, op dezelfde pagina kan je je log laten analyseren. Of post het log hier tussen [code] en [/code] tags).

Kijk ook nog even naar de andere opties die ik in mijn vorige post gaf!

Zo scherp als een voetbal!

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:57
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:53:
Ja inderdaad erg vaag, maar de probleem was dat ik ook niet even andere browser kon downloaden omdat ik niet naar andere websites kan.

Het fijnst zou natuurlijk zijn dat het gewoon goed zou functioneren, dus iemand een idee?

Bedankt, alle adviezen zijn welkom.
Errm zal wel aan mij liggen, maar vanaf welke computer type je dit dan ? Dan kun je daar toch software naar toe downloaden ? Daarna op USB stick opslaan (of direct naar downloaden) of op cd/dvd,diskette.

Verwijderd

Topicstarter
@Rep

Ik zal eens de Planet software proberen te verwijderen.

De internet bestanden (cache) heb ik meerdere malen verwijderd om te kijken of ie de planetpage en kpn.com niet uit de offline bestanden haalt. En je vorige suggesties had ik al geprobeerd zoals ik al had vermeld.

En het raare van alles is dat de Pc weliswaar nieuw uit de doos is.
Dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat er een hijack plaatsvind, maar ik zal toch even hijackthis runnen voor meer duidelijkheid.

Hartelijk dank voor je hulp.

@Keesk

Zoals ik in de topicstart al had vermeld gaat het om de pc van een kennis. ( ik ben in mijn eigen huis)
En het fijnst is natuurlijk dat IE7 gewoon normaal operationeel is.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Kom je op de planet homepage? Of kom je op een vangpagina?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom telkens op http://www.planet.nl/
En ik kan alleen naar http://www.kpn.com/.

Voor de rest springt ie telkens terug naar planet.nl.

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Wat voor ip's krijgen beide pc's?
Heb je al geprobeerd zelf een ip + dns in te stellen op de vista pc?

Verwijderd

Is er geen probleem met je host-file?
Hierin kan namelijk een verwijzing staan dat alle webadressen die je intikt naar bijv. www.planet.nl moeten verwijzen.

check http://en.wikipedia.org/wiki/Hosts_file voor meer info.

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-11 10:19
Ik heb dit gisteren ook gehad bij Planet, maar 't was geen vista noch IE7. Toen ik het een half uur later nog eens probeerde was het probleem weg. Moraal van het verhaal: misschien heeft Planet iets vernield :)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Ja, lijkt mij iets met hun DNS. Sommige ISP's redirecten naar hun eigen (zoek)pagina als een site niet lijkt te bestaan.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Welke gebruikersnaam staat er in het modem ingesteld? is dat @adsl-planet of iets anders?

PSN: djmurcielago

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:00
dns = goed, ping naar nu.nl lukt zegt TS..

probleem zou m kunnen zitten in WELKE dns. Probeer eens een andere (195.121.*.*) - te vidnen op planet website..

opties: andere browsers, andere firmware router, andere DNS op router.

software van planet gelijk weggooien

offtopic:
ps:
Als u mijn vraag niet begrijpt reageer dan aub ook niet, dit bevuilt mijn topic met onnodige conversaties, bedankt.
misschien moet je het zelf dan maar uitzoeken, je begrijpt je eigen probleem ook niet :/

you had me at EHLO

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 23:28

Comgenie

Soms heb je dat

Kijk eens naar het toetsenbord.. zie je daar een Home-knop ? Kijk even of die niet klemt ofzo. Ik heb zo'n flauw vermoede dat die ingedrukt is, of iig de pc denkt dat die dat is.

No animals were harmed in the making of this comment.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle suggesties, ik zal ze alle uitproberen en daarna zal ik hier de uitkomsten vermelden.

@Comgenie: Bedankt voor het mee denken, maar dat is het zeker niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even meteen gebeld, nu blijkt het probleem vanzelf opgelost te zijn, terwijl ik gister nog een halfuur met de klanteservice van Planet had gebeld :S ... (10x niks dus)
T_E_O had het dus aan het goede eind. :)

Iedereen hartstikke bedankt voor alle moeite.
Pagina: 1