Occasion: Vectra, Laguna of Passat?

Pagina: 1
Acties:
  • 816 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Ik ben sinds een maand van plan een andere auto te kopen, mijn huidge Opel Corsa B heeft ondertussen 123.998km gereden. Nieuw gekocht in 1999, ben na 8,5 jaar wel eens aan wat anders (groters) toe.
Aangezien ik regelmatig met vrienden weg ga is een grotere auto wel handig. Nu kan ik wel vaak de auto van m'n ma lenen (Nissan Primera), maar zij wil graag een kleinere auto. Dus heb ik besloten om een grotere te kopen. Omruilen is geen optie, mijn auto is volgens Carbase het dubbele waard en ma wil een kleine 5 deurs terwijl mijn Corsa 3 deurs is.

Een grotere auto dus. Een neef van me heeft een eigen occasionhandel in Assen en hij is op zoek naar een auto voor mij. Ik heb hem gevraagd een Vectra Station te zoeken. Nu ben ik ietwat ongeduldig en vlot de zoektocht van hem nog niet erg, dus wil ik hem wat extra opties geven. Heb de afgelopen dagen wat rondgekeken in het verkeer en heb 2 modellen gevonden die ook wel mooi zijn, een Renault Laguna station en de VW Passat station. Ik heb autotrader.nl al wat afgezocht om te kijken in hoeverre beide modellen in m'n budget passen en gezien dat de Laguna wel kan, maar de Passat zal lastig worden.

Ik zoek een auto die sowieso nieuwer is, dus 1999/2000/2001 als bouwjaar. Nieuwer kan ik niet betalen. Ik heb zo'n € 3000,- bij de Corsa te besteden en ik ga ervan uit dat ik iets van € 3000,- tot € 3500,- voor de Corsa krijg.

Mijn vraag is welk model de betere keus is. Ik ben nu 8 jaar Opel rijder en donders tevreden over het rijgedrag van mijn auto en van de kosten van het onderhoud. Buiten de beurten is er 1x een krukassensor kapot gegaan en die is onder garantie gerepareerd. Ik besef dat met het groeien van de auto de onderhoudskosten ook omhoog gaan en ik weet dat ik meer betaal aan verzekering en belasting.

Wat zijn de zwakke punten van de Passat en Laguna? Van de Vectra weet ik al een aantal. En hoe is het rijgedrag van de 3 modellen? Ik zoek trouwens een auto die op benzine rijdt, ik rij te weinig voor diesel en gas is om op te koken ;)

Ja, er zijn ook nog 291643 Japanse auto's die te koop zijn, ik persoonlijk vind Japanners saai en grijs, dus ik wil gewoon het liefst een Europeaan. :)

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
De laguna is een fransoos, en ook nog eens renault dus de 'elektriek' is het algemene zwakke punt, ook nog es omdat die franse auto's toevallig stampvol met electrisch spul zitten :9.
Passats zijn afaik degelijke auto's, maar zijn veel mee gereden. Die veel KM maakt in principe niet uit, bij dat soort auto's is het toch vaak snelweg, maar je hebt een grote kans op een ex-leasebak.

no offence, inhoudelijk kan ik verder niks kwijt over passat / laguna's.
Ja, er zijn ook nog 291643 Japanse auto's die te koop zijn, ik persoonlijk vind Japanners saai en grijs, dus ik wil gewoon het liefst een Europeaan.
je vindt japanners saai en je vind een opel corsa B relaxed? Opels uit die tijd hebben echt de saaaaaiste interieuren ooit.

Nadeel van de vectra: roest roest roest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

flashin schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:01:
[...]
je vindt japanners saai en je vind een opel corsa B relaxed? Opels uit die tijd hebben echt de saaaaaiste interieuren ooit.

Nadeel van de vectra: roest roest roest.
Ik zit toch 100% liever in een Corsa B dan in een starlet ofzo ;). Iets met grijze muisen...

En dat roest valt ook nog wel mee. Enige deel waar hij wat roest kan hebben is bij de sloten.
De echte roestauto's zijn gemaakt tot jaren '90 ongeveer.

Verder denk ik dat je zelf maar even een proefritje moet maken in de 3 auto's. Qua styling zou ik nooit een renault kopen (afaik nooit een franse) maar misschien rijdt hij wel fijn. En daar gaat deels om, toch? ;)

En als je tevreden bent met je Corsa, dan gaat zo'n Vectra je ook niet slecht bevallen mits goed onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Mja een starlet. Noem je ook wat.

Ik wilde alleen maar zeggen, een vectra station is dus ECHT een saaie bak. (dan hebben we het hier over de station tot 2003)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-06 17:27

-tom-562

Oliesjeik

Definetly een passat dus! Uiterlijk is 10x mooier, "iedereen" heeft een Opel, VW = degelijk etc etc
Verder waarom meteen alle japanners over 1 kam scheren, een vectra is meer een grijze muis als een Honda Accord of Mazda 6 o.i.d.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Renault: Laguna was dramatisch

I'm not sure about a Laguna ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

King Nothing schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:57:
Ik zoek trouwens een auto die op benzine rijdt, ik rij te weinig voor diesel en gas is om op te koken ;)
Think again. Als je een auto met een G3 installatie koopt heb je het verschil in MRB er met één keer tanken in de maand uit en de rest van de maand reken je je brandstof lachend af. Bij een 2e hands heb je niet de investering in de installatie maar kunt wel goedkoop tanken.

Nadeel is wel dat het vaak auto's zijn met veel km's, maar daarentegen waarschijnolijk wel veel lange stukken mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

De Opeltjes Vectra die waren toch juist met de jaren die jij noemt niet bepaald beroemd om hun betrouwbaarheid meen ik. Of juist wel, zeg maar. Ik zou Franse auto's nooit tweedehands kopen, bijna al mijn vrienden hebben tweedehands citroenen en peugies geredne en de één na de ander belt of ie m'n auto mag lenen om z'n vriendin van het station te halen omdat de zijne niet meer rijdt. No thanks.
Blijft over, de VW. Alhoewel ik weinig saaiere, burgerlijkere gezinsbakken ken dan de VW Passat denk ik dat je je budget wat op moet proberen te rekken en een Passat aan te schaffen. Redelijk in de middenmoot qua degelijkheid, comfort en performance redelijk in balans, goed verkoopbaar als je d'r weer vanaf wilt dus niet zo'n hoge afschrijving (alhoewel met jouw budget zal dat sowieso te verwaarlozen zijn) en belangerijk: je hoort weinig grote rampverhalen over Volkswagens. Die hoor je meer over Franse auto's en Vectra's.

Ik zou effe bij de ADAC, TÜV en ANWB kijken wat ze zoal betrouwbare auto's vinden en eens kijken of je geen goeie Passat kan vinden.

offtopic:
Corsa B rijden en andere auto's saai vinden. Kan iemand me dát uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

flashin schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:23:
Mja een starlet. Noem je ook wat.

Ik wilde alleen maar zeggen, een vectra station is dus ECHT een saaie bak. (dan hebben we het hier over de station tot 2003)
Ben ik niet met je eens ;).
Ik vind de Vectra na de facelift toch echt wél een vette bak. Sowieso kan ik me wel vinden in de Opel styling.

Een peugeot, reanult, citroën, toyota (brrrr), kia, daihatsu etc., dat vind ik nou saaie bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-06 17:27

-tom-562

Oliesjeik

gelukkig dat smaken verschillen :P ik zou nog niet dood gevonden willen worden in een Opel (nou ok, mss een oude Manta..)
Ik zou zowiezo betrouwbaarheidtechnisch gezien voor een Passat gaan. Zeker niet voor de Laguna. Voordeel is ook dat je van een Passat ook een best dikke bak van kunt maken, met een setje mooie velgen. Dat zie ik bij een Opel nog niet zo snel gebeuren

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Anoniem: 94768 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:57:
[...]

Ben ik niet met je eens ;).
Ik vind de Vectra na de facelift toch echt wél een vette bak. Sowieso kan ik me wel vinden in de Opel styling.

Een peugeot, reanult, citroën, toyota (brrrr), kia, daihatsu etc., dat vind ik nou saaie bakken.
dat zeg ik dus toch >:) ? Na de facelift is ie oke. Maar dat is niet het budget van de TS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46077

gaat over laguna's bouwjaar 2001/2002/2003 dus Laguna 2
Laguna's van 1999/2000 dus Laguna 1 Phase 2 zijn prima auto's
maat van me rijd er 1 (2000) met 220dkm op de teller op gas zonder enkel probleem
en de mijne (1999) nu alweer 190dkm ook zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
die oude laguna's zijn idd prima, had er 1 voor 600 euro gekocht en er probleemloos 35k mee gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06 20:02

TMDevil

Blaat

Anoniem: 399 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:53:
De Opeltjes Vectra die waren toch juist met de jaren die jij noemt niet bepaald beroemd om hun betrouwbaarheid meen ik. Of juist wel, zeg maar.
De Vectra-B is een goede betrouwbare auto. Niks mis mee.
Ik denk dat ik voor de Vectra zou gaan. De Laguna zou als 2e op me lijstje staan. De Vectra heeft een iets betere weg liggen dat de Laguna. Maar de Laguna is wel veel comfortabeler dan de Vectra (frans comfort).

De Passat vind ik een echt saaie bak. Geen stukje passie aan die auto te bekennen :|

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TMDevil schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:47:
De Passat vind ik een echt saaie bak. Geen stukje passie aan die auto te bekennen :|
Voor passie moet je ook geen VW kiezen inderdaad. Dan kom je bedrogen uit. Maar dat is dan ook nooit de bedoeling van zo'n wagen geweest.

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 18-07-2007 11:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Oh god, de Japanner vs. Europeaan-discussie weer :X Laat ik het zo zeggen: wat je mooi vind is heel persoonlijk, maar een Honda Civic of een Toyta Aygo kun je toch moeilijk saai noemen, IMO. Ik vind het nogal bevooroordeelde statements in ieder geval. Ik _vind_ een Vectra station het schoolvoorbeeld van een saaie grijze muizenbak, maar wie ben ik :P Ik zie dat ook Citroën saai genoemd wordt. Dat vind ik helemaal knap omdat juist de C1, C2, C3 en C4 gewaagde auto's zijn en de nieuwe ruimtewagens volgens mij een heel eigen design hebben. Maar misschien verwarren we hier "lelijk" met "saai"?

Uit ervaring met de auto van m'n ouders zou ik niet snel voor een Franse auto gaan. Het comfort is geweldig: het is een ideale auto voor lange afstanden, maar op de een of andere manier hebben ze bovengemiddeld veel storingen in het elektrische systeem. Wat dat betreft zou ik voor de Passat gaan, hoewel ik de Laguna mooier vind qua model.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:50

Wok

Dakloos...

De feiten:
- Budget: €7000
- Graag groter dan je Corsa ;)

De vraag: Wat zijn de exacte eisen voor je volgende auto?
- Moet het per se een station zijn?
- Moet het per se een auto in de klasse van de Vectra/Passat zijn of is een auto a la Astra/Golf ook voldoende voor je ruimtebehoefte?
- Waar ligt de nadruk op: passagiersruimte of bagageruimte of allebei?
- Zoek je comfort, sportiviteit, betrouwbaarheid, goede restwaarde, etc... m.a.w. waar ligt de nadruk?

Verder wil ik de post van Bootstrap nog even aanhalen:
Think again. Als je een auto met een G3 installatie koopt heb je het verschil in MRB er met één keer tanken in de maand uit en de rest van de maand reken je je brandstof lachend af. Bij een 2e hands heb je niet de investering in de installatie maar kunt wel goedkoop tanken.

Nadeel is wel dat het vaak auto's zijn met veel km's, maar daarentegen waarschijnolijk wel veel lange stukken mee gereden.
Een G3-auto kan bij een beperkt aantal kilometers per jaar al voordeliger zijn dan een benzineauto. Het omslagpunt ligt (afhankelijk van de auto) doorgaans al bij 10k km per jaar.

/EDIT:
Even rekenen... je Corsa staat nu op 124k na 8,5 jaar... Dat komt neer op grofweg 14-15k per jaar... Dan is G3 zeker de moeite van het overwegen waard :)

Even brainstormen over mogelijke opties....

In de klasse van Golf/Astra:
- Peugeot 306: 't Is een Fransoos inderdaad, maar in tegenstelling tot de recentere modellen, is de 306 vrij betrouwbaar. De motoren zelf laten het eigenlijk nooit afweten. Vier man kunnen er goed in zitten (vijf wil ook, maar een trip naar Zuid-Frankrijk is dan niet aan te raden) en voor zijn formaat heeft-ie ook een goed bruikbare kofferruimte. Nadeel: 't is wel een gedateerde auto en dat zie je aan de vormgeving van het interieur. Het rijdt echter erg lekker. Binnen budget is een vroege 307 waarschijnlijk ook haalbaar, maar daar moet je ver van blijven. De eerste versies kampen namelijk inderdaad met veel elektrieke problemen.
- Citroën Xsara: Technisch grotendeels gebaseerd op de 306, maar qua vormgeving wel wat moderner. Zie verder mijn relaas over de 306.
- Opel Astra (G): Grijze muis pur sang. Blinkt nergens in uit, maar laat ook geen steken vallen. Voldoende ruimte, bruikbare kofferbak. Moderner dan een 306/Xsara. Prima auto imo, maar ik persoonlijk vind ik het wel de ultieme saaiheid ;)
- Volkswagen Golf IV: eigenlijk geen optie. Ruimte-aanbod valt zwaar tegen op de achterbank. Rijdt prima, maar qua uitrusting is het huilen met de pet op. Kwaliteit(sgevoel) is uitstekend, maar qua waar voor je geld scoort-ie imo laag.
- Toyota Corolla E11. Je moet er gezien in willen/durven worden :P Het uiterlijk is behoorlijk controversieel (kikkerogen), maar daar staat tegenover dat de betrouwbaarheid buiten kijf staat. Ook met de zwakste motorisering (1.3 benzine; later versies 1.4) verrassend vlot. Ook redelijk ruim.

In de klasse Vectra/Passat:
- Vectra: Zie Astra ;) Prima auto, maar gortdroog. Nul emotie.
- Passat: Ook een eenheidsworst, maar absolute koploper qua binnenruimte. Heeft net als de Golf wel het probleem dat je voor de naam betaalt. Bovendien een erg populaire fleet car, dus de meeste exemplaren hebben al een intensief leven achter de rug.
- Peugeot 406: Heerlijke reiswagen en een goede wegligging ('t ding kan harder door de bocht dan je verwacht). Ook erg ruim. Persoonlijk vind ik het nog altijd een van de mooiste auto's in zijn klasse.
- Toyota Avensis: Aanrader! Ruim, comfortabel, stil en betrouwbaar. Mooi is-ie niet, maar het rijdt geweldig en je hebt er echt nooit gezeur mee. Ook met de zwakste motor (1.6 benzine) komt-ie goed mee.
- Renault Laguna: Lekker comfortabel, ruim. Betrouwbaarheid is echter twijfelachtig en qua kwaliteitsgevoel laat-ie wel wat steken vallen.

[ Voor 55% gewijzigd door Wok op 18-07-2007 22:50 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 16:05
Ik heb even in een laguna tijdelijke leaseauto gereden en had direct al problemen met het elektrische systeem. Bandenspanningsmeters die niet meer werkten. Servicelampjes die gingen branden. Verder vind ik de koppeling van renault erg vervelend.

Passat is degelijk vind ik, een vriend van mij rijdt met een rond die al ver over de gemiddelde levensduur van een benzinemotor heen is.

Vectra's zijn wel lekker ook... die moderne zeker. blijf je lekker bij opel, he.

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
MeMoRy schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:43:
Ik heb even in een laguna tijdelijke leaseauto gereden en had direct al problemen met het elektrische systeem. Bandenspanningsmeters die niet meer werkten. Servicelampjes die gingen branden. Verder vind ik de koppeling van renault erg vervelend.
das de nieuwe laguna waar jij hebt overr hebt, TS kijk naar de serie daarvoor welke nauwelijks problemen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 12:03
nadeel van de passat vind ik, en daarom is hij bij mij afgevallen, de hoge onderhoudskosten. iedere 90.000 km een nieuwe distributieriem. En raad eens waarom de meeste mensen hem vlak daarvoor inruilen... (sommige modellen zelfs om de 60.000) Degene die ik op het oog had stond op 15.000 voor zo'n beurt, en de beurt was iets van 1500 euro... Uiteindelijk gekozen voor de Vectra GTS. Deze heeft een distributieketting, en die hoeft niet vervangen te worden. Verder een variabele interval onderhoudsbeurt, hij geeft zelf aan wanneer hij weer moet.

maar dit is slechts mijn mening, Ik heb wel tig auto's bekeken, over gelezen op forums, enz. bottom line: je komt er niet uit, je kan alleen maar zeggen waarom type x af zou vallen...

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Kijk es naar een 156 :) Best goedkoop in aanschaf, de grootste aanschaf heb je al gehad, redelijk probleemloos (niet slechter dan een Vectra of Laguna) en het rijdt als een droom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Ik wil nog wel even wat toevoegen aan het LPG verhaal. Op de site van de belastingdienst kun je eenvoudig uitrekenen wat je aan MRB betaald en zo voor jezelf eens uitrekenen wat het je aan kosten scheelt. Ik heb dat zelf eens uitgerekend voor een Mondeo (wat op dit moment de 2e keus voor een toekomstige auto is) en kwam op uit op ongeveer €60 voor benzine en €85 voor gas aan MRB per maand. Dan ben je echt met één keer tanken in de maand al zowat breakeven.

Ik krijg soms wel eens de indruk dat LPG wordt gezien als "ouwelullenbrandstof" (omdat het vermogen kost?) maar het scheelt je tegenwoordig al heel snel veel poen die je dan weer aan leukere dingen kunt uitgeven (geld aan brandstop uitgeven is per definitie gewoon zwaar kut) en met de motoren en installaties van tegenwoordig denk ik dat het vermogensverlies te verwaarlozen is (alsof je continu het uiterste van je auto vergt, kom op!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 12:20
Oude model Laguna, dus t/m 2000 is een prima en degelijke auto, met weinig onderhouds kosten. Mijne heeft nu 210.000 gereden op LPG G3 en nog nooit storingen gehad terwijl er alles electronisch inzit. Van electrisch verstelbare stoelen, met geheugen en verwarming, tot climate control, ingebouwd kleuren navigatie systeem en ga zo maar door.

Nieuwe model Laguna uit de jaren 2001 en 2002 zou ik niet doen, veel kinderziektes hoewel de vorige eigenaar deze waarschijnlijk al opgelost heeft.

Vectra's uit deze jaren hebben wat problemen met versnellingsbak, oliesysteem, wiellagers en homokineten dat ik zo nog weet. Verder wel oke auto's maar wel erg saai van binnen.

Passat is ook saai, en daarnaast duur. Duur in aanschaf, duur in onderhoud. Duur, en de degelijkheid valt ook nogal tegen, het is vooral de naam en het feit dat ze vaak kaal zijn en erg vaak voor een beurt naar de garage moeten.

Allemaal hebben ze voor- en nadelen, maar met een Laguna of Vectra heb je hele mooie auto's in huis. Zeg ik uit ervaring :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 19-06 20:26

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Denk toch dat je uiteindelijk gewoon voor je eigen smaak/voorkeur moet gaan :) De ene auto heeft nadelen, de andere is troep en de laatste bijvoorbeeld saai. Maar een simpele interpretatie van bijvoorbeeld iemand.....

Ga gewoon van je eigen keuze uit, meestal komt het dan wel goed ;)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Wok schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:17:
- Peugeot 306: 't Is een Fransoos inderdaad, maar in tegenstelling tot de recentere modellen, is de 306 vrij betrouwbaar. De motoren zelf laten het eigenlijk nooit afweten. Vier man kunnen er goed in zitten (vijf wil ook, maar een trip naar Zuid-Frankrijk is dan niet aan te raden) en voor zijn formaat heeft-ie ook een goed bruikbare kofferruimte. Nadeel: 't is wel een gedateerde auto en dat zie je aan de vormgeving van het interieur. Het rijdt echter erg lekker. Binnen budget is een vroege 307 waarschijnlijk ook haalbaar, maar daar moet je ver van blijven. De eerste versies kampen namelijk inderdaad met veel elektrieke problemen.
Ik heb zelf een
'99 306 1.6
'02 307 gehad
vader heeft 2001 vectra

De 306 is en stoer, mooi/tijdloos (vooral de modellen na mei'99, fase 3 dus) en heel weinig storingen, idd zoals wok al schreef > blijf van een 307 af!!!!!
De Vectra van mijn pa heeft echt nooit iets, en is mooier dan een huidige. O.K. de stoelen zijn K*T

IK zeg ga voor een fraaie 306 HDI

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:44

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Timmert schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 23:18:
Kijk es naar een 156 :) Best goedkoop in aanschaf, de grootste aanschaf heb je al gehad, redelijk probleemloos (niet slechter dan een Vectra of Laguna) en het rijdt als een droom :)
En dan rij je ook nog eens een echt toffe bak. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:05
Tja goed, ik vind dus een Golf of een Passat grijze muizen, vind een Astra of Vectra dan veel beter vorm gegeven.

Laguna is niet meteen direct rommel maar vooral het tweede model dacht ik heeft veel electrische storingen.

Heb zelf ook een Corsa, wel een A dan. Sleutel er zelf ook regelmatig aan en de techniek is zo simpel en degelijk dat er eigenlijk zelden iets kapot gaat, zeker bij de 8 klepper motortjes. Waar ik dan ook aan sleutel is de performance ;)

Zelf zou ik dan ook zeggen, neem de Vectra, maar het blijft nog altijd een persoonlijke smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Laatst online: 19-06 07:19
Ik rij zelf een passat tdi. Zo eentje waar de distributieriem om de 60000 vervangen moet worden.Mag dan een grijze muis zijn, maar als reisauto een fantastische auto. Trekt geweldig voor caravan en aanhanger. Zit goed, redelijk snel en redelijk zuinig. Passat heeft buiten de distributieriem interval nog eens 16 minpunten en dat zijn de draagarmen. Voor de wegligging een mooi systeem, echter 4 armen per wiel die best regelmatig stuk kunnen gaan en niet goedkoop zijn, word je niet echt vrolijk van. En toch als ik weer op wintersport ga of s'zomers naar het zuiden afzak ben ik weer heel blij met mijn grijze muis. Onderhoud zoals distributieriem enzo doe ik zelf. Goede vriend werkt bij een vw garage en regelt(legaal) de onderdelen.
Reed hiervoor 2 keer Opel. Eerste was een Omega 6 cilinder en die was onverwoestbaar. De tweede was een Omega 2.0 Diamond. Grafbak. Bij 127000 met caravan in Zuid Duitsland gat in de zuiger. Daarna nog bijna 3 jaar elende gehad. Voor mij geen Opel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-06 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nog niet genoemd, maar heb je een Skoda Octavia overwogen?

- VW techniek
- meer auto voor je geld
- minder saaie uiterlijk dan een Passat (natuurlijk subjectief)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-06 05:34
Ga voor de passat of vectra (m.i.). Zijn beide degelijke auto's. Problemen zoals hierboven zijn (gelukkig) uitzonderingen en komen bij elk merk voor. Je kunt ook op autoweek kijken onder myreview (of zoiets). Daar kun je per type en jaar kijken hoe andere personen de auto's ervaren. Hier kun je snel gebreken en kwalen herkennen. Vanaf de astra G ('98) zijn trouwens alle chassis van astra gegalvaniseerd, ik verwacht dat dit ook het geval is bij de vectra. Voor roest hoef je niet bang te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 23:17

Smarron

The bend

Vectra rijder present (2.2DTi station uit 2001). Hier kan ik alleen wat over vertellen:

Kies je hiervoor, zorg dan dat je de B2 uitvoering hebt. Die is gemaakt vanaf 2001. Die rij ik zelf ook en heb daar bewust voor gekozen. Wat kleine kinderziektes in de B1 ('96-'00) zijn vrijwel volledig verholpen. Roest is vanaf dit bouwjaar vrijwel een non-argument. De Vectra past ook erg goed in je budget.

Ik vind de auto allebehalve saai. Maar goed, dat blijft persoonlijk.

Mijn advies om de Laguna inderdaad te laten liggen vanwege teveel elektrische problemen (opgelost vanaf 2002 uit mijn hoofd), ik denk dat de Passat ook een goede keuze zou zijn en toch iets groter is.

Mijn 1e auto was een Astra F uit '92 en ik heb gelest in een Astra G uit 2002 ofzo. Niet geheel subjectief, ik ben een Opel-fan. :) Mijn volgende zal wederom een Vectra worden, dan naar alle waarschijnlijkheid een Vectra C station uit 2004, maar voorlopig geniet ik ontzettend van mijn huidige auto!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Laatst online: 19-06 07:19
Pietjuh schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:13:
Ga voor de passat of vectra (m.i.). Zijn beide degelijke auto's. Problemen zoals hierboven zijn (gelukkig) uitzonderingen en komen bij elk merk voor. Je kunt ook op autoweek kijken onder myreview (of zoiets). Daar kun je per type en jaar kijken hoe andere personen de auto's ervaren. Hier kun je snel gebreken en kwalen herkennen. Vanaf de astra G ('98) zijn trouwens alle chassis van astra gegalvaniseerd, ik verwacht dat dit ook het geval is bij de vectra. Voor roest hoef je niet bang te zijn.
Draagarmen Passat zijn helaas geen uitzonderingen. Verder perfecte bak.

En zo heeft waarschijnlijk elk type zijn zwakke punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
@Wok:

Hoeze VW betalen voor de naam? Die krengen gaan toch enorm lang mee (als je juist eentje vind met weinig km); neem aan dat je hoofdzakelijk dus voor de degelijkheid betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 01:25

Wom

Silent Thunder schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:28:
@Wok:

Hoeze VW betalen voor de naam? Die krengen gaan toch enorm lang mee (als je juist eentje vind met weinig km); neem aan dat je hoofdzakelijk dus voor de degelijkheid betaald :)
Hmm, deels betaal je bij VW wel voor de naam. Maar dat vertaald zich dan ook weer in de restwaarde omdat dit ook voor de occasions geldt. Dus wat je verliest kun je later wegstrepen tegen je winst.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-06 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wom schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:34:
[...]

Hmm, deels betaal je bij VW wel voor de naam.
Daarom dat ik ook een Skoda zou aanraden - zelfde techniek, goedkopere naam :z
Maar dat vertaald zich dan ook weer in de restwaarde omdat dit ook voor de occasions geldt. Dus wat je verliest kun je later wegstrepen tegen je winst.
Mwoeah, zeg maar 25% meer nu tegenover 25% meer straks als het 50% in waarde gedaald is, is nog steeds 12.5% meer in totaal...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 14:58

mace

Sapere Aude

dion_b schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:35:
[...]

Daarom dat ik ook een Skoda zou aanraden - zelfde techniek, goedkopere naam :z
Wat dat betreft is seat ook een goede keuze.
Ze hebben echter niet veel auto's gemaakt die groter zijn dan bijv. een bora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoeveel ga je d'r mee rijden? Mogelijk kun je eens kijken naar ex-leaseauto's :) Die zijn 100% dealeronderhouden, vaak wel diesel (vandaar ook de vraag naar aantal km's), en meestal max 140k op de teller dus nog prima een aantal jaren mee te rijden. En vaak ook nog eens goedkoper omdat er al vrij veel op afgeschreven is :)

Voor een overzicht van verkoopsites: http://www.vna-lease.nl/koopeenexleaseauto/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Topic helemaal vergeten :o
Laguna viel dus af, had ook in m'n omgeving al wat negatieve verhalen gehoord.
Anoniem: 399 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:53:
offtopic:
Corsa B rijden en andere auto's saai vinden. Kan iemand me dát uitleggen?
Smaakverschil?
Wok schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:17:

De vraag: Wat zijn de exacte eisen voor je volgende auto?
- Moet het per se een station zijn?
- Moet het per se een auto in de klasse van de Vectra/Passat zijn of is een auto a la Astra/Golf ook voldoende voor je ruimtebehoefte?
- Waar ligt de nadruk op: passagiersruimte of bagageruimte of allebei?
- Zoek je comfort, sportiviteit, betrouwbaarheid, goede restwaarde, etc... m.a.w. waar ligt de nadruk?
Station hoeft niet, wel klasse Vectra/Passat. Golf/Astra is mij te klein. Nadruk qua ruimte ligt dus en op passagiers en op bagage. Comfort en betrouwbaarheid zet ik boven sportiviteit, al kan het me niet snel genoeg gaan :P
Een G3-auto kan bij een beperkt aantal kilometers per jaar al voordeliger zijn dan een benzineauto. Het omslagpunt ligt (afhankelijk van de auto) doorgaans al bij 10k km per jaar.
Ik weet dat G3 uit kan voor mij. Ik rij trouwens nu geen 15k/jaar meer, ik rij met iemand mee naar m'n werk waar ik de afgelopen 6 jaar alleen heb gereden. Denk dat ik nu net 10k/jaar haal.
Even brainstormen over mogelijke opties....

- Peugeot 306:
- Citroën Xsara:
- Opel Astra (G):
- Volkswagen Golf IV:
- Toyota Corolla E11.
306 Is wel leuk (heb voor de Corsa een 309 gehad en wilde eigenlijk een 206 kopen ipv de Corsa maar 9 maand levertijd was me te gortig), Xsara mhoa, Astra/Golf niet echt en Toyota wil ik dood nog niet in gevonden worden.
In de klasse Vectra/Passat:
- Vectra:
- Passat:
- Peugeot 406:
- Toyota Avensis:
- Renault Laguna:
Passat valt al af, op autotrader kwam ik 6 auto's tegen die binnen mijn budget vallen tegen iets van 40 tot 50 Vectra's. 406 Is ook mooi. Laguna en Toyota vallen sowieso af.
Timmert schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 23:18:
Zal ik eens naar kijken, wel mooi model, alleen de station vind ik minder geslaagd.
dion_b schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:06:
Nog niet genoemd, maar heb je een Skoda Octavia overwogen?

- VW techniek
- meer auto voor je geld
- minder saaie uiterlijk dan een Passat (natuurlijk subjectief)
Zal ik eens naar gaan kijken, nog niet aan gedacht :)
The Eagle schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:31:
Hoeveel ga je d'r mee rijden? Mogelijk kun je eens kijken naar ex-leaseauto's :) Die zijn 100% dealeronderhouden, vaak wel diesel (vandaar ook de vraag naar aantal km's), en meestal max 140k op de teller dus nog prima een aantal jaren mee te rijden. En vaak ook nog eens goedkoper omdat er al vrij veel op afgeschreven is :)

Voor een overzicht van verkoopsites: http://www.vna-lease.nl/koopeenexleaseauto/
10 tot 15k/jaar.

'k Heb trouwens nog niets gehoord van m'n neef, denk dat ik maar eens wat meer opties moet gaan geven. Ik ga zelf in de buurt maar eens wat rondneuzen, misschien loop ik wel tegen iets leuks aan :P

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Sorry, maar dan schuif ik toch de Toyota Avensis weer naar voren :P en als alternatief de Peugeot 406 :)
Beide auto's zijn namelijk ruim en comfortabel. De Toyo is daarbij ongeëvenaard qua betrouwbaarheid, maar de 406 heeft juist een heel goede wegligging. Dat wordt nogal eens onderschat, maar een 406 komt heel dicht in buurt van een Ford Mondeo (die toch vaak als maatstaf in zijn klasse gezien wordt).

Een Vectra station is niets mis mee wmb, maar een Avensis of 406 zou ik zeker in overwegiong nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Oh ja, wat zijn je eisen voor onder de motorkap ? Ik was van de week zelf ook even aan het kijken en een 2.5 V6 (170pk) rijdt volgens mij wel ok. :z Zou ook netjes in je budget passen (onder de € 6000,- schat ik ?). Klein voorbeeldje.

Wel weer een Opel Vectra, maar het is in ieder geval net de vernieuwde B2 (04-1999). (slechts 121.000km met NAP, ECC, ABC, TC om wat opties op te noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Och, qua vermogen maakt het me weinig uit hoor, een 1.6i of een 2.5i V6 boeit me weinig, al let ik de laatste tijd meer op hoe zuinig ik rijd en dan zal een V6 wel tegenvallen alhoewel 1:13 in een 1.2i ook tegenvalt :X.

En Wok, ik wil GEEN Toyota, ik ga liever zonder auto door dan dat ik in een Toyota ga rijden.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Dus volgens mij zal je keuze tussen een Vectra en een 406 gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Lijkt er wel op :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:30

tazzman

a real boardmonkey

Dus betrouwbaarheid is ineens geen factor meer? ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:19

Wokschotel

Op 6 wielen

En de Citroen C5? In stationcar uitvoering best mooi en uitermate betrouwbare motoren.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
tazzman schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:28:
Dus betrouwbaarheid is ineens geen factor meer? ;)
Corsa heeft me in 8,5 jaar 1x laten staan, dus ik vind Opels wel betrouwbaar. De Peugeot die ik hiervoor had was ook wel goed die was 12 jaar oud bij aanschaf

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 01:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Wokschotel schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:10:
En de Citroen C5? In stationcar uitvoering best mooi en uitermate betrouwbare motoren.
En een wegligging van niks krijg je er ook nog gratis bij! :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:19

Wokschotel

Op 6 wielen

GaMeOvEr schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:51:
[...]

En een wegligging van niks krijg je er ook nog gratis bij! :P
:')

:P

Wegligging is prima, een stationcar koop je niet om te gummen. Een C5 is supercomfortabel en het voordeel is: als je veel zut of mensen meesleept blijft ie altijd op dezelfde hoogte. Hydraulische vering rules.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
de 406 dus, veel betere auto dan de vectra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hangt er vanaf. Wel ruimer, ook comfortabeler, maar een Vectra stuurt echt beter. Een 406 is echt een wazige bak qua sturen.

Die ervaring is overigens gebaseerd op meerdere 406en. Zowel 1.8 als 2.0 als HDI 90/110 en zelfs een V6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Rev! schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:46:
de 406 dus, veel betere auto dan de vectra
lekkere onderbouwing ook .. ;)

ik zou persoonlijk zeker voor de vectra gaan (wel het 2000/2001 faceliftmodel) mooie looks en een mooi interieur/dash.
kwa betrouwbaarheid ook prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 01:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Wokschotel schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:32:
[...]

:')

:P

Wegligging is prima, een stationcar koop je niet om te gummen. Een C5 is supercomfortabel en het voordeel is: als je veel zut of mensen meesleept blijft ie altijd op dezelfde hoogte. Hydraulische vering rules.
Nee, de wegligging is supercomfortabel, of dat is wat de TS zoekt is een 2e. ;) (Ook een stationcar moet bij mij strakke handling hebben, maar smaken verschillen enzo. ;) )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Nu online
Hij rijd nu Opel, dus voor hem rijd sowieso alles goed ;)

Persoonlijk zou ik ook eerder die 406 aanraden dan de Opel, zelf ook een paar keer in gereden en vond het een redelijke auto (opel vectra zal ik maar niet over beginnen) maar je komt toch uit op persoonlijke smaak als ik je postings zie? Als we even feiten erbij pakken, zal je zien dat een Toyota vele male betrouwbaarder is dan de eerder genoemde auto's. De auto tevredenheidsonderzoeken spreken ook voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Een vraag die mij opkomt is de volgende: Waarom per se geen Toyota? Ik heb daar namelijk nog geen steekhoudende argumenten voor gezien namelijk. Alleen "daar wil ik dood nog niet in gevonden worden" en "ik ga liever zonder auto door dan met een Toyota". Begrijp me niet verkeerd: ik zeg absoluut niet dat je een Toyota _moet_ kopen, maar ik zie geen argumenten om een complete reeks van een merk bij voorbaat af te serveren.

Natuurlijk speelt persoonlijke voorkeur een rol, maar het lijkt wel alsof je je de ballen uit je broek schaamt als je een Toyota zou moeten rijden (getuige je reacties) en dat vind ik een beetje vreemd ;) Je zou ook gewoon kunnen zeggen dat het design je niet aanspreekt/lelijk vind (bijvoorbeeld). Prima, dat is tenminste een goed argument om dergelijke auto's niet bovenaan je wensenlijstje te zetten ;) Persoonlijk zal ik bijvoorbeeld niet snel voor een Renault kiezen, vanwege de slechte reputatie op het gebied van betrouwebaarheid. Dat betekent echter niet dat ik Renault per definitie uitsluit; ik ben slechts 'minder geneigd' om voor een Renault te kiezen ;)

Nogmaals: het is jouw keuze, jouw auto, jij moet erin rijden. Ik stoor me eigenlijk alleen aan het feit dat je een gigantische aversie tegen een merk uit zonder onderbouwing ;) Ik ben geen Toyota fanboy ofzo, maar ik vind persoonlijk (!) dat die auto's wel veel te bieden hebben. Dat ze er nou niet bepaald gelikt uitzien, soit, en als dat een reden is om niet voor een Toyota te kiezen, ook prima :)

Maar goed....

De uiteindelijke keuze zal dus een 406 of een Vectra zijn waarschijnlijk ;) Gezien het budget zal het moeten gaan tussen een Vectra B(2) of een 406 Phase 2.

Als ik van beide auto's uitga van de sedan uitvoering, heeft de 406 in mijn ogen de voorkeur. Dat is geheel subjectief natuurlijk, maar qua model vind ik de 406 dan beter smoelen. Ik vind de verhoudingen van een Vectra sedan wat vreemd. Ook qua ruimteaanbod lijkt de 406 me in het voordeel. Hier kan ik echter geen hard oordeel over vellen omdat ik beide auto's daarvoor niet goed genoeg ken.

Ga ik de stationuitvoeringen naast elkaar leggen, dan wordt het een iets ander verhaal. Qua ruimte wint de 406 het dan afgetekend van de Vectra. Echter, qua uiterlijk heeft de Vectra dan weer een streepje voor. Een 406 Break heeft echt een lompe achterkant wat dat betreft. Daar is juist bij de 406 de verhouding een beetje zoek :P

Lastige keuze, zeker omdat het om benzineuitvoeringen gaat. Het zijn beide prima auto's en het zal dus echt om persoonlijke voorkeur moeten gaan. Als het om een dieselauto zou gaan, was de keuze meteen duidelijk geweest: 406. HDI ownt DTI anytime ;)

Mijn persoonlijke voorkeur ligt echter nog altijd bij de 406, aangezien ik een voorliefde heb voor Peugeot en ik de 406 sedan (Berline) nog altijd een beauty vind om te zien :9 De Vectra is echter ook een prima auto. Ik zou je willen adviseren om met beide auto's een uitgebreide proefrit te maken om te bepalen welke auto je het best bevalt :)

[ Voor 33% gewijzigd door Wok op 04-08-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Wok schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 20:47:
Een vraag die mij opkomt is de volgende: Waarom per se geen Toyota? Ik heb daar namelijk nog geen steekhoudende argumenten voor gezien namelijk. Alleen "daar wil ik dood nog niet in gevonden worden" en "ik ga liever zonder auto door dan met een Toyota". Begrijp me niet verkeerd: ik zeg absoluut niet dat je een Toyota _moet_ kopen, maar ik zie geen argumenten om een complete reeks van een merk bij voorbaat af te serveren.
Ik vind ze lelijk :) Ja, zal best een kutargument zijn maar goed..
Maar goed....

De uiteindelijke keuze zal dus een 406 of een Vectra zijn waarschijnlijk ;) Gezien het budget zal het moeten gaan tussen een Vectra B(2) of een 406 Phase 2.
Lijkt er wel op idd, station heeft voorkeur ivm ruimte. wat eigenlijk kul is aangezien ik alleen ben en zelden meer dan 2 man in de auto heb zitten
Lastige keuze, zeker omdat het om benzineuitvoeringen gaat. Het zijn beide prima auto's en het zal dus echt om persoonlijke voorkeur moeten gaan. Als het om een dieselauto zou gaan, was de keuze meteen duidelijk geweest: 406. HDI ownt DTI anytime ;)
Diesel kan voor mij gewoon niet uit, G3 zou wel kunnen.
Mijn persoonlijke voorkeur ligt echter nog altijd bij de 406, aangezien ik een voorliefde heb voor Peugeot en ik de 406 sedan (Berline) nog altijd een beauty vind om te zien :9 De Vectra is echter ook een prima auto. Ik zou je willen adviseren om met beide auto's een uitgebreide proefrit te maken om te bepalen welke auto je het best bevalt :)
Zal eens gaan kijken voor een 406 dan, Vectra heb ik al een paar keer in gereden. M'n neef heeft nog wel een 406 station staan, alleen is die exact even oud als mijn Corsa (14-01-1999 tegen 14-01-1999) 8)7 en ik wil toch echt wat nieuwers hebben :P

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik vind persoonlijk de 406 station niet mooi. Wel veel ruimte, maar de maten kloppen gewoon niet met die achterkant.

Hoe zit het met opties ? Wat zijn je eisen/voorkeuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

King Nothing schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:48:
Zal eens gaan kijken voor een 406 dan, Vectra heb ik al een paar keer in gereden. M'n neef heeft nog wel een 406 station staan, alleen is die exact even oud als mijn Corsa (14-01-1999 tegen 14-01-1999) 8)7 en ik wil toch echt wat nieuwers hebben :P
Tja, hoe belangrijk is het dat je nieuwe auto ook daadwerkelijk nieuwer is? Je moet er wel rekening mee houden dat je als het ware 2 segmenten opschuift (Corsa -> 406 Break) en daar gelden echt wel andere spelregels mbt afwerking en dergeljike.
Hoewel begrijpelijk zou ik je aanraden om je niet blind te staren op bouwjaar (tenzij je alsnog voor een Laguna zou gaan) en een uitgebreide proefrit te maken om het gevoel van de auto te kennen en om ook een goede indruk van de algehele kwaliteit van de afwerking van die auto te krijgen. Zoals gezegd, er zit echt wel (veel) verschil in de afwerkingskwaliteit van een 406 en een Corsa, al was het maar omdat de 406 behoorlijk groter is.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Smarron schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:04:

Hoe zit het met opties ? Wat zijn je eisen/voorkeuren ?
Stuurbekrachtiging is eigenlijk m'n enige eis, wat er verder op zit kan me weinig schelen. Ik zeg maar zo, alles wat er op zit kan ook kapot gaan. :P
PauseBreak schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:36:
[...]

Tja, hoe belangrijk is het dat je nieuwe auto ook daadwerkelijk nieuwer is? Je moet er wel rekening mee houden dat je als het ware 2 segmenten opschuift (Corsa -> 406 Break) en daar gelden echt wel andere spelregels mbt afwerking en dergeljike.
Hoewel begrijpelijk zou ik je aanraden om je niet blind te staren op bouwjaar (tenzij je alsnog voor een Laguna zou gaan) en een uitgebreide proefrit te maken om het gevoel van de auto te kennen en om ook een goede indruk van de algehele kwaliteit van de afwerking van die auto te krijgen. Zoals gezegd, er zit echt wel (veel) verschil in de afwerkingskwaliteit van een 406 en een Corsa, al was het maar omdat de 406 behoorlijk groter is.
Goed punt.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
  • Laatst online: 21-06 16:00
Is een Alfa Romeo 156 geen optie? veel aanbod(ex-lease) mede daardoor veel auto voor weinig geld en je ken veel over de 156 zegen maar saai is die zeker niet.

En over de betrouwbaarheid op mijn 147tje staat nu 170k op de klok, naast standaard onderhoud alleen een defecte koplampafstemotortje gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Volgens mij heeft de 156 vergeleken met de andere kandidaten een hele kleine kofferbakopening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Smarron schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:02:
Volgens mij heeft de 156 vergeleken met de andere kandidaten een hele kleine kofferbakopening.
156 is ook op andere punten niet groot, moet je niet gaan vergelijken met een Vectra 406 of dat soort handel.
de Octavia is idd een leuke outsider

over saaie japanners wil ik nog 1 standaard balletje opgooien (een auto die ik altijd noem bij deze klasse :+ )
Afbeeldingslocatie: http://www.autosoldalak.hu/sajat_oldalak/fotok/HX/HX060007_1.jpg
saai? dat valt wel mee denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

De Galant is inderdaad een mooie auto en verre van saai! Als ik mijn huidige Vectra niet had gekocht, was het waarschijnlijk een Galant geworden. De TS-er wil overigens wel een stationwagon hebben. Echter denk ik in toch dat ze wat duurder zijn dan de andere kandidaten als we daar de opties mee gaan tellen.

Toch ook even wat opgezocht:
Afbeeldingslocatie: http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=32943308
Klikbaar. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

overigens zijn het ook heel goede auto's
enige aandachtspunten zijn de versnellingsbak (syncro's van 2e versnelling) Airco radiateur (maar zijn bij modellen ouder dan 2000 allemaal wel vervangen als de airco het nog goed doet (moet echt goed koud worden en snel).
en als hij roest doet hij dat bij de achterste wielkasten, zit daar niets? dan is hij vast verder ook prima (qua roest).

de versie die smarron laat zien is er een van na 2001 toen hij een heeel klein opfrisbeurtje kreeg.
de versie van 1997 tot 2001 heeft een andere voorbumper en andere achterlichten
Afbeeldingslocatie: http://www.stationwagon.com/gallery/pictures/1998_Mitsubishi_Galant.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Gisteren een Vectra gekocht, station uit 2000. Zilvergrijs. Motorisch de lichtste uitvoering, maar snelheid is niet zo belangrijk. Auto is wel voorzien van airbags, airco, climatcontrol, ABS, elektrieke ramen en privacy glas.
"Helaas" kan ik donderdag pas de Vectra halen :/ Gisteren kon het overschrijven niet meer (was al tegen sluitingstijd), maandag heb ik geen tijd, dinsdag lukt het niet, woensdag kan m'n ma niet (die wil per se mee 8)7 ) dus donderdag pas halen. Ach, heb ik iig nog tijd om een andere verzekeraar op te zoeken :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
feli!

wat zijn trouwens elektrieke ramen? belg zeker :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127817

G-PHREAK schreef op zondag 16 september 2007 @ 12:59:
feli!

wat zijn trouwens elektrieke ramen? belg zeker :X :P
Electrische ramen gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Denk dat G-PHREAK dat als grapje bedoelde ;)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-06 00:59

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Tip: koop een Citroën Evasion. ;) hele goede auto met veel comfort.

-Nee grapje. Mitshubishit is kwalitatief een hele goede merk! Waar je op moet letten, is dat je geen Renault Laguna moet kopen. Die auto is gewoon verkeerd gebouwd. -punt. Heb ik uit ervaring gehoord. Mijn advies is: Passat. :>

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Doe eens topic lezen ;) KN is inmiddels voorzien van een auto :P
Gisteren een Vectra gekocht, station uit 2000. Zilvergrijs. Motorisch de lichtste uitvoering, maar snelheid is niet zo belangrijk. Auto is wel voorzien van airbags, airco, climatcontrol, ABS, elektrieke ramen en privacy glas.
"Helaas" kan ik donderdag pas de Vectra halen :/ Gisteren kon het overschrijven niet meer (was al tegen sluitingstijd), maandag heb ik geen tijd, dinsdag lukt het niet, woensdag kan m'n ma niet (die wil per se mee 8)7 ) dus donderdag pas halen. Ach, heb ik iig nog tijd om een andere verzekeraar op te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Ja man :)
'k Ga de Vectra morgen al halen, kan niet langer wachten :+ Vanmiddag de verzekering even geregeld bij FBTO. All-risk net zoals de Corsa, alleen ga ik nu 8 euro/maand minder betalen :D

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Gefeli, toch bij Opel gebleven dus! En ook even je foto in het Opel-topic plaatsen he. :z

Mag ik vragen waarom je je auto all-risk gaat verzekeren voor een auto uit 2000 ?

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 00:38
Smarron schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:20:
Gefeli, toch bij Opel gebleven dus! En ook even je foto in het Opel-topic plaatsen he. :z

Mag ik vragen waarom je je auto all-risk gaat verzekeren voor een auto uit 2000 ?
Gefeli :Y)

Tja kwa verzekering... ik denk dat ie wat zekerheid wil ofzo?

M'n baas verzekerd al z'n auto's WA (dus nieuwe bmw's, Bently Continental GT ect) zal wel een berg geld schelen en als je het volste vertrouwen in jezelf hebt, waarom ook niet :X

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Ik heb toch 72,5% no-claim korting, betaal nu nog geen 40 euro/maand voor de verzekering en dan heb ik alles gedekt plus no-claim beschermer.

Beste vrind wette dat

• Rejgun
  • Laatst online: 00:55

Rejgun

Leven is Bier drinken

3p0x schreef op woensdag 19 september 2007 @ 00:19:
[...]

Gefeli :Y)

Tja kwa verzekering... ik denk dat ie wat zekerheid wil ofzo?

M'n baas verzekerd al z'n auto's WA (dus nieuwe bmw's, Bently Continental GT ect) zal wel een berg geld schelen en als je het volste vertrouwen in jezelf hebt, waarom ook niet :X
Dit is gewoon dom. Heeft niks met het volste vertrouwen in jezelf hebben, want ook het diefstal risico is nu namelijk niet gedekt. Leuk als ze je auto jatten, ben je in 1 klap een ton kwijt.......

Audi: Vorsprung durch Technik

Pagina: 1