Geintegreerde VGA met component/YCbCr video, bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Dag allen. De titel dekt vrijwel de hele lading. Ik ben op zoek naar een moederbord dat via component / YCbCr een signaal kan uitsturen. Bestaat dit? Ik kan het niet makkelijk uitzoeken namelijk!

De 690g chip van AMD/ATI heeft deze mogelijkheid wel in de specificaties staan ("Supports the formats of component, composite and S-video outputs")en op de site van AMD kan je ook moederborden selecteren die dit kunnen, alleen dan staat er altijd onder voorbehoud en weet ik wat bij (verschilt per land en revisie vrees ik). Ook op de websites van fabrikanten staat er weinig over. Aangezien HDMI nu helemaal "hot" is, gaat daar alle aandacht naar uit, terwijl in mijn specifieke situatie component echt 100% een must is (schakelen via de receiver en de kwaliteit op 720p is subliem met mijn lengte kabels).

Daarom aan jullie de vraag: Weet iemand een moederbord dat dit kan uitsturen? Hetzij via de bekende drie tulpjes, danwel via de HDMI aansluiting en een verloop plug (zo doe ik het nu met mijn radeon 9700pro).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Abbadon
  • Laatst online: 15:55
Moet het ATX zijn of micro ATX. En belangrijk, welke cpu socket?

[edit]
Oh, bedoel je misschien niet YPbPr? Dit omdat je het over drie component kabels hebt (YCbCr is een signaaltype wat over één digitale kabel heen gaat). Indien je dat bedoelt, check het Asus M2A-VM HDMI bord (met inderdaad de AMD690 chipset). Deze heeft van alles aan boord inclusief zo'n YPbPr kabel.

[ Voor 70% gewijzigd door Abbadon op 17-07-2007 20:00 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Idd YPbPr bedoel ik. Geen idee hoe ik aan die andere kom :P.

Ah kijk, dat ziet er uit als een goede optie! Daar zit een PCI-E riserkaartje bij met Digitale audio, HDMI en Component, relaxed! Nu hopen dat die ook in NL altijd meegeleverd wordt. Ziet er verder goed uit. Tnx! Kon die niet zo makkelijk vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.comtec.ca/images/Index_Page/mb-Asus-M2A-VM-HDMI-s.jpg

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 15:08
JvS schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:14:

Nu hopen dat die ook in NL altijd meegeleverd wordt.
Er zijn 2 versies (ook in Europa): Asus M2A-VM en Asus M2A-VM HDMI. De HDMI versie heeft dus ook component.

[ Voor 10% gewijzigd door mo3lla op 17-07-2007 20:19 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Ik heb dit moederbord nu aangschaft en ben echt extreem niet te spreken over de kwaliteit van de componentaansluiting. Het beeld Ghost en kleuren lopen ranzig in elkaar over.

Hiervoor heb ik een Radeon 9700pro met HDMI aansluiting gebruikt. Dat gaf prima beeld, met dezelfde bekabeling en receiver om beeld te schakelen. Sterker nog, dat beeld was strakker dan met 7m VGA kabel.

Dit is wel kut. Je kan ook bijna geen ervaringen met component vinden...