[.NET] app.config eigen configuratie

Pagina: 1
Acties:

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:33
Mijn programma gooit af en toe een datetime in de database. Hiervoor maak ik eerst mijn datetime het goede formaat.
code:
1
datumDatabase = Convert.ToDateTime(datumInvoer, New System.Globalization.CultureInfo("en-US"))

waarna ik er een string van maak om aan de sql query te hangen.
Visual Basic .NET:
2
datumDatabase = datumDatabase.ToString("d", System.Globalization.DateTimeFormatInfo.InvariantInfo)

Ik wil in mijn app.config de taal van de database opslaan, zodat bij verandering van server(taal) je alleen even de configfile aan hoeft te passen.
Hoe moet ik dat in app.config doen? en hoe haal ik het weer op(vb of c# maakt niet uit)?
Vooral die eerste vraag kwam ik niet uit.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

ConfigurationManager al gevonden? :)

[ Voor 42% gewijzigd door gorgi_19 op 17-07-2007 17:39 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom zou je uberhaupt een datum converteren? Het is enkel representatie van hetzelfde gegeven, of het nou dd-mm is of mm/dd ;)
Als je een parametrized query gebruikt boeit het formaat niet, en gebruik anders ISO notatie ("yyyymmdd hh:nn:ss"), dat gaat altijd goed, ongeacht de instelling van de server. Scheelt weer config meuk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 17-07-2007 17:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

RobIII schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:43:
Waarom zou je uberhaupt een datum converteren? Het is enkel representatie ;)
Als je een parametrized query gebruikt boeit het formaat niet, en gebruik anders ISO notatie ("yyyymmdd hh:nn:ss"), dat gaat altijd goed, ongeacht de instelling van de server. Scheelt weer config meuk ;)
En da's ook het probleem :) Amerikaanse datums hebben een andere representatie dan Nederlandse, terwijl je hem wel in een datetime-object wil hebben om juist deze als parameter aan het SQLCommand object te hangen. Andersom klopt het wat je zegt; als je van een datetime-object wil representeren is het omzin om te converten. :)
edit:

:X

* gorgi_19 even de tweede coderegel over het hoofd gezien... Da's idd zinloos zo ja... Je kan een datetimeobject daaraan toevoegen. En eerste regel kan je de UICulture voor gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door gorgi_19 op 17-07-2007 17:48 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 22:42
RobIII schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:43:
......gebruik anders ISO notatie ("yyyymmdd hh:nn:ss"), dat gaat altijd goed, ongeacht de instelling van de server. Scheelt weer config meuk ;)
De notatie yyyyymmdd hh:mm:ss werkt dus altijd?
Momenteel heb ik namelijk zelf zo'n half gare functie geschreven in ASP classic die een ingevoerde datum altijd naar mm/dd/yyyy of dd/mm/yyyy omzet, afhankelijk van de server taal. Als het bovenstaande formaat altijd goed werkt in SQL zou dat prachtig zijn. Scheelt weer een hoop controleren.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:20
* whoami vraagt zich toch altijd af wat mensen drijft om string concat te gaan gebruiken ipv parametrized queries.
scheelt nog een grotere hoop.

https://fgheysels.github.io/

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat is toch precies wat ik zei? :P
Uiteraard doelde ik met "dat gaat altijd goed" op beide mogelijkheden ;)

[ Voor 78% gewijzigd door RobIII op 17-07-2007 21:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Jan_V schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:59:
[...]

De notatie yyyyymmdd hh:mm:ss werkt dus altijd?
Nee,
De ISO 8601 notatie is: yyyy-mm-ddThh:mm:ss
en werkt altijd.

Gebruik geen standaard format functies om deze string te genereren! Grote kans dat voor het "-" en ":" weer lokale instellingen gebruikt worden.

En idd, parametrized queries...

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:18:
Nee,
De ISO 8601 notatie is: yyyy-mm-dd hh:mm:ss
en werkt altijd.
Persoonlijk zie ik het nut van de streepjes niet en daarnaast:
The standard allows both YYYYMMDD and YYYY-MM-DD
En yyyymmdd werkt dus net zo goed als yyyy-mm-dd.
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:18:
Gebruik geen standaard format functies om deze string te genereren! Grote kans dat voor het "-" en ":" weer lokale instellingen gebruikt worden.
Vandaar dat ik die scheidingstekens dus niet adviseer.

Maar nog steeds geldt: gebruik liever parametrized query.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 18-07-2007 09:26 ]

Over mij

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:33
Bedankt voor de reacties. Ik heb bij de aanroep veranderd dat hij de datetime uit de selectiekalender meestuurd, en gebruik dan nu alleen nog maar de 2e regel. Dat werkt (getest met afrikaanse taal en al).
Visual Basic .NET:
2
datumDatabase = datumInvoer.ToString("d", System.Globalization.DateTimeFormatInfo.InvariantInfo)

Over die queries: Ik zal zeker PQ gaan gebruiken bij een project van mijzelf, maar in dit geval is het bugfixen van een outsourced project. De klant wil het zo snel mogelijk hebben, dus mogen wij oplossen wat ze in spanje niet konden fixen.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Pagina: 1