Toon posts:

mobo + ram + processor

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw hier, dus ten eerste wil ik even zeggen: hallo allemaal

Maar ik heb ook een vraag. Ik ben van plan mijn huidige moederbord, werkgeheugen en processor te vervangen. Ik heb nu een Intel 3GHz processor, 2GB DRR werkgeheugen, en een Asus P5VD1-X moederbord, welke ondertussen alweer verouderd zijn.
Ik heb een budget van maximaal 600 euro voor onderdelen om dit te vervangen. Ik heb al rondgezocht, maar ik ben nog niet zo bekend met de betekenissen van de specificaties e.d. van de hardware (ik ben nog n00b). Ik ben bereid de processor te (laten) overclocken.

Wat ik tot nu toe gevonden heb:

* Processor: E6850 of E6600 (welke!?)
* Moederbord: Asus P5K
* Werkgeheugen: Geen idee, zo goed/snel mogelijk

Kunnen jullie misschien helpen? Ik wil graag zo goed/zoveel mogelijke onderdelen uit m'n 600 euro halen.
Ter informatie, ivm met de Quads, ik doe niet aan 3d renderen, films maken, etcetera. Wel veel Photoshop en dergelijke programma's. Ook speel ik af en toe, ik bedoel best vaak, een game (WoW).

Tips en hulp zijn welkom!

Alvast bedankt

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 14:29
Hoi welkom solix,

Wellicht is het even verstandig om de faq door te lezen voordat je iets post. Neem dan ook deze even door.

Wat is er nu anders in CSL?
CSL FAQ

[ Voor 13% gewijzigd door andreict op 17-07-2007 16:21 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tip: Zoek op de frontpage naar BBG (Best Buyers Guide)

Xbox Live ID:Notna8310

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik zou gewoon de E6600 pakken dan. Snel zat voor jouw toepassingen en kan voorlopig wel mee.
Qua moederbord kan je ook nog een Aus P5N of MSI P6N overwegen. De nVidia chipset op die borden is erg goed.
Verder zal je waarschijnlijk over moeten naar DDR2 geheugen. Voor een E6600 heb je minimaal DDR2-667 nodig om sychroon te draaien met de bus. Sneller mag en is nuttig met overclocken. (DDR2-800 geeft je de mogelijkheid om 3Ghz te halen als het goed is)

Houd er ook rekening mee dat de nieuwere moederborden allemaal PCI Express x16 slots hebben voor de videokaart, en je dus even meot controlroleren of je huidige kaart wel PCIe is.
If not: dan raad ik je aan om b.v. een ATI Radeon HD2600 (Pro of XT) of nVidia GeForce 8600 (GT of GTS) te halen. Beide strak geprijsd en redelijk mid-range qua prestaties.

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 17-07-2007 16:25 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet op zoek naar een compleet nieuw systeem. Alleen een aantal onderdelen. En ik ben noob in hardware, dus ik hoopte hier tips te krijgen over goede onderdelen. Mijn excuses ;)

EDIT: bedankt voor je reply, McKaamos. Ik zal er naar kijken. Ik heb trouwens een PCI-e videokaart nu.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 16:41 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Tips krijgen is helemaal niet nodig, er zijn meer dan genoeg ervaringen hier te lezen. Asus moederborden zijn duur, zitten vol met features die je niet noodzakelijkwijs nodig hebt en zijn notoir gevoelig mbt geheugenkeuze. Misschien een beter idee om bij het begin te beginnen, je eisen vast te stellen, vervolgens op basis van reviews en ervaringen te kijken welke chipset het beste past bij je eisen, dan te kijken welke moederborden er allemaal te vinden zijn op basis van die chipset en dan de goedkoopste te nemen die aan je eisen voldoet. Doe datzelfde met de andere onderdelen en je weet je antwoord :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.