Toon posts:

Nieuwe ISP gezocht, Bang voor nieuwe teleurstellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens. Ik heb geprobeert om in meerdere topics te checken wat voor ISP ik nou wil nemen. Echter is het niet allemaal even duidelijk en kan ik geen goede algemene topic vinden(Als die er is of jullie mij even kunnen redirecten)

Ik heb al een aantal providers gehad.

In het begin had ik Chello Classic waar ik nog langzamer was dan een 56 kb modem

Toen ben ik overgestapt naar Demon 6MB Hier heb ik supergoede ervaringen gehad en zou graag terug willen. echter wat mij tegenhoud is het dure abonnement en dat Demon nu niet meer te bestellen is maar bij XS4ALL.

Ik heb toen Studenten ADSL(Tiscali) Genomen wat welliswaar wat sneller is dan Chello Classic, maar niet aan mijn eisen voldoet. Regelmatig problemen mee gehad.

Ik weet mijn god niet wat ik nu voor internet moet nemen. Het word me ook niet duidelijk gemaakt in andere topics. Ik ben best wel bang dat ik weer een jaar vast zit aan een contract wat niet aan mijn wensen voldoet.

Daarom vraag ik jullie mening. Wat adviseren jullie mij. Wie komt zijn snelheden goed na. En wie moet ik absoluut niet naar kijken. Want ik kom er nog niet helemaal uit.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:57

_Apache_

For life.

Ik meen dat www.speedtest.nl een goed overzich kan geven wat de concrete snelheden zijn van talloze providers en hun abbonementen..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:54

-ET-

Phone Home

Je kan een abbo nemen op de ADSL dienst van planet. Hetnet dus.Die hebben maand contracten en geen jaar contracten. En planet is, welis waar iets duurder, qua stabilieit erg goed.
Hetnet ken ik niet qua stabiliteit

[ Voor 15% gewijzigd door -ET- op 17-07-2007 16:24 ]

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Wat is het eigenlijk wat je wil? Wat zijn de eisen die je stelt aan een internet verbinding (en evt. bijbehorende diensten van de isp) ?

Copy.com

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Als je er niet meteen een jaar aan vast wil zitten heb je de aanbieding van Hetnet geloof ik. Verder zijn er meedere providers die een soort van proefperiode hebben. Je openingspost is overigens niet erg uitgebreid, er staat eisen en teleurstellingen maar welke die zijn buiten geen jaarcontract willen en snelheid wordt niet erg duidelijk.
Zelf heb ik tweaknews en daar ben ik zeer tevreden over, zeker in combinatie met de nieuwssever.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een minimale snelheid van 6 MB/s. Verder wil ik dat deze provider dat ook echt haalt. En niet al te duur. 30 is voor mij de max

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm dat tweaknews ziet er wel relaxt uit. Heel goedkoop. Maar hoe zit het met snelheden? Halen ze die snelheden ook echt?

Sorry foutje. Dat waren alleen de nieuwsgroepen. Abonnementen met een beetje snelheid zijn erg duur

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor die dubbelposts :P

http://www.tele2.nl/shop/Internet/ADSL_super.htm

Het ziet er niet slecht uit. Echter heb ik zelf voor tele2 gebeld in een callcenter. En ik hoorde ook vaak slechte dingen. Maar nu zie ik dat het tot de beste van consumentenbond is uitgeroepen. Kan iemand mij wat meer uitleggen over hoe de consumentenbond daartoe is gekomen?

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Als je 6 mbit wilt en niet meer dan 30 euro wilt betalen zou ik Tiscali nemen. T6 voor 19,95 p/m. Zit je wel een jaar aan vast. Maar doe eerst (als je überhaupt voor ADSL gaat) even checken hoe ver je van de wijkcentrale woont. En sluit je modem vlakbij je ISRA punt aan. Als je de snelheid niet haalt hoeft dit niet persé afhankelijk te zijn van de provider. Zeker bij ADSL ligt het vaak eerder aan de aansluiting/bekabeling in het huis zelf.

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik betaal nu voor 6/1 bij tweaknews gemiddeld 22 Euro en daarvoor heb ik onbeperkt toegang tot tweaknews die ik helemaal dicht trek en een retentie van 70 dagen. Wel zit ik er 2 jaar (nu nog 1) aan vast maar als er tegen die tijd een goede aanbieding is ga ik zeker niet weg.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Verwijderd

Topicstarter
trolleystad schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:44:
Als je 6 mbit wilt en niet meer dan 30 euro wilt betalen zou ik Tiscali nemen. T6 voor 19,95 p/m. Zit je wel een jaar aan vast. Maar doe eerst (als je überhaupt voor ADSL gaat) even checken hoe ver je van de wijkcentrale woont. En sluit je modem vlakbij je ISRA punt aan. Als je de snelheid niet haalt hoeft dit niet persé afhankelijk te zijn van de provider. Zeker bij ADSL ligt het vaak eerder aan de aansluiting/bekabeling in het huis zelf.
Tiscali vind ik nou niet echt toppie. Daar kom ik net vanaf ;)

ISRA Wat?

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-12 07:19
Ik (wij studentenhuis) hebben internet van SpeedXS (10Mbit). Bevalt erg goed en komt ook goed uit de testen.

• Dolan
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:51:
[...]

Tiscali vind ik nou niet echt toppie. Daar kom ik net vanaf ;)

ISRA Wat?
Je IS/RA punt is het punt in huis waar je telefoonkabel van KPN binnenkomt. Wel grappig dat je de term IS/RA niet kent en Tiscali niet geweldig vind. Ik durf al bijna te raden dat je last had van wegvallende DSL verbindingen. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Mobyrick schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:49:
Ik betaal nu voor 6/1 bij tweaknews gemiddeld 22 Euro en daarvoor heb ik onbeperkt toegang tot tweaknews die ik helemaal dicht trek en een retentie van 70 dagen. Wel zit ik er 2 jaar (nu nog 1) aan vast maar als er tegen die tijd een goede aanbieding is ga ik zeker niet weg.
Ik snap dat Tweak News nog niet helemaal

20 Mbit
€14.95

per maand
Abonnement TweakNews 20 Mb
Snelheid 20 Mbit
Kosten per maand € 14,95
Contract Periode Minimaal 1 maand
Aansluitkosten geen
Retentie 70 dagen (vanaf juli 100 dagen)
Newsgroepen alle actieve (>100.000)
Opslag 400 TB aan artikelen
Threads 8 threads van 2,5 Mbit/sec

Extra gratis proefaccount van 10 dagen
bij jaarbetaling zijn de kosten € 129,95 per jaar

Dit is alleen de kosten van de nieuwsgroepen toch?

Verwijderd

Topicstarter
trolleystad schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:54:
[...]

Je IS/RA punt is het punt in huis waar je telefoonkabel van KPN binnenkomt. Wel grappig dat je de term IS/RA niet kent en Tiscali niet geweldig vind. Ik durf al bijna te raden dat je last had van wegvallende DSL verbindingen. >:)
Nee dat is het niet :P Het haalt gewoon ze beloofde snelheden niet. En bovendien heb ik meerdere malen hele middagen zonder internet gezeten :P

Nee de term IS/RA kon ik niet. Echter staat mijn Modem nog geen 20 centimeter van die zogenoemde IS/RA vandaan. Want ja me telefoonkabel en modem liggen vlak naast elkaar.

• Dolan
Tweaknews is alleen maar nieuwsgroepen. Moet je dus al wel internet hebben.

Als je de beloofde snelheid niet haalt zul je waarschijnlijk ver van de wijkcentrale wonen. Voer eens je postcode + huisnummer in op de volgende website: http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-12 12:39
Wat je nu echt wilt is mij niet helemaal duidelijk

wil je snelheid?
wil je betrouwbaarheid?
en heb je daar extra geld voor over?

Problemen kun je altijd hebben, omdat je internet over x aantal lagen gaat:

- KPN voor kopernetwerk
- DSL provider
- internet provider

Ook de beste providers staan niet garant voor een goede verbinding, dan moet je een SLA nemen (zakelijke verbinding).
wel heb je vaak met de duurdere/betere providers een skilled helpdesk en gewoon een goede dienst van alle aangeboden services

24Mb ADSL2+ is leuk voor 20E p/m, maar verwacht dan niet veel buiten die technische gegevens...

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo te horen heb je met bijna alle ISPs problemen gehad. Dan lijkt me dat je misschien voordat je weer een overstap waagt eens wat beter naar je eigen binnenhuisnetwerk kunt kijken. Als je zowel met chello (kabel) als verschillende DSL providers problemen hebt, klinkt het alsof je mogelijk een vrij brakke router hebt en/of slechte UTP bekabeling die roet in het eten gooit. Zou me zoals trolleystad al aangeeft ook niet verbazen als je ISRA-punt niet al te denderend is en gezien chello ervaringen misschien je kabel AOP ook slecht is.

Het is vast en zeker meer cost-effective om die zooi eerst aan te pakken en dan met schone lei eens naar ISPs te kijken :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ik woon 2516 meter van de centrale vandaan.. Is dat ver?

Mja met tiscali heb ik wel problemen. Maar met Demon had ik dit nooit

24Mb ADSL2+ is leuk voor 20E p/m, maar verwacht dan niet veel buiten die technische gegevens..

Hoe bedoel je dit Darkhelmet?

• Dolan
2,5 kilometer is best ver ja. 6 megabit moet mogelijk zijn volgens mij, maar dan moet je alles wel optimaal aansluiten. Let vooral even op de post van dion_b.

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:02:
Zo te horen heb je met bijna alle ISPs problemen gehad. Dan lijkt me dat je misschien voordat je weer een overstap waagt eens wat beter naar je eigen binnenhuisnetwerk kunt kijken. Als je zowel met chello (kabel) als verschillende DSL providers problemen hebt, klinkt het alsof je mogelijk een vrij brakke router hebt en/of slechte UTP bekabeling die roet in het eten gooit. Zou me zoals trolleystad al aangeeft ook niet verbazen als je ISRA-punt niet al te denderend is en gezien chello ervaringen misschien je kabel AOP ook slecht is.

Het is vast en zeker meer cost-effective om die zooi eerst aan te pakken en dan met schone lei eens naar ISPs te kijken :o
Mja zoals ik al zei.... Me isra ding staat nog geen 20cm van me modem af. Een router heb ik gewoon een normale(daar komt sowieso een nieuwe voor), maar dat heeft andere oorzaken. Chello was kabel en was bij ons gewoon heel slecht (Wss omdat we wat verder van de centrale wonen). Echter heb ik bij Demon echt superinternet gehad. Tis bij Tiscali ook niet zo dat ik heel slecht internet heb, en dat het altijd uitvalt en weetikveel. Zo dramatisch is het ook weer niet. Maar het behaalt niet altijd zijn beloofde snelheden.

Me UTP bekabeling is door een man neergelegd die er redelijk wat verstand van heeft. en dat ligt gewoon goed

• Dolan
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:08:
[...]
Me UTP bekabeling is door een man neergelegd die er redelijk wat verstand van heeft. en dat ligt gewoon goed
:/ 8)7

Verwijderd

Topicstarter
WHahaha ja ik ga toch niet helemaal uitleggen hoe me bekabeling ligt :P.
Het ligt gewoon goed :P dat is iets wat ik zeker weet. Alleen het draadje naar me moeders laptop is erg lang omdatie opgerolt is. Maarja daar hoor ik vanaf mijn pc niks van te merken. En er komt een draadloze router waar ook draadjes in kunnen

• PeterMCSE
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 18:56
Al staat je modem 20cm van de ISRA vandaan, als de ISRA brak is dan kan je fluiten naar een redelijke internet verbinding.

Suc6 met je zoek tocht.

Altijd blijven lachen

• BHQ
  • Laatst online: 01-12 18:09

BHQ

Juist. wat heb je voor router? Is die bekabeling netje geknepen (en dus niet 20cm voor het plugje al afgestript)? Wat is je linesync? Bij je ISRA ga ik er vanuit dat je modem in je meterkast staat?

Verder is 2,5KM redelijk veel. Geen enkele provider gaat de snelheid van je lijn kunnen garanderen. Wel kan je er tegenwoordig vanuit gaan dat je je linesync wel voltrekt want providers hebben bandbreedte zat naar andere netwerken.

• Dolan
Tja, als je niks gaat uitleggen kunnen wij je ook niet helpen. Dit forum heet niet voor niets "Gathering of Tweakers". Ofwel, tweakers (mensen die veel van computers e.d. weten) komen hier samen. Helaas zien sommige mensen het als een vraagbaak achtig iets en komen ze binnen met veel te weinig info, vervolgens gal spuwen op een hoop internet providers en natuurlijk zeggen dat de eigen bekabeling 'goed' is omdat 'een man met redelijk wat verstand' het aangelegd heeft.

Geloof me, die dingen hoor ik dagelijks. Als ik vraag aan een Nederlander "Hoe lang heeft u al last van dit probleem?" dan krijg ik 9 van de 10 keer als antwoord: "Het heeft altijd goed gewerkt".

Dus net zoals dion_b al zei, bekijk eerst je eigen situatie, achterhaal waarom provider x de snelheid niet haalde of waarom de verbinding instabiel is/was (ligt ook 9 van de 10 keer binnenshuis) voordat wij je een provider kunnen aanraden.

• dion_b
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PeterMCSE schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:23:
Al staat je modem 20cm van de ISRA vandaan, als de ISRA brak is dan kan je fluiten naar een redelijke internet verbinding.

Suc6 met je zoek tocht.
Inderdaad. Bij ADSL maakt de afstand ISRA -> modem binnenhuis minder uit, centrale -> huis een stuk meer, bij kabel maakt afstand centrale -> huis niets uit, maar binnenhuis tussen AOP en modem meer. En in beide gevallen is de kwaliteit van aansluitpunt (ISRA/AOP) cruciaal.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Yapser schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:23:

Verder is 2,5KM redelijk veel. Geen enkele provider gaat de snelheid van je lijn kunnen garanderen. Wel kan je er tegenwoordig vanuit gaan dat je je linesync wel voltrekt want providers hebben bandbreedte zat naar andere netwerken.
mwa 2.5 kilometer valt behoorlijk mee hoor. Ik zit op 2.9 kilometer van de centrale en had met mijn 6mbit kpn direct adsl een uberstabiele verbinding en haal nu met mijn orange adsl family ca 11 mbit. Dus om nou te zeggen dat het niet haalbaar is.....de TS wil zoals hij al zei 6mbit en dat is op 2,5 km zeker haalbaar.....

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 17:31 ]

• bjck
  • Laatst online: 15-10 08:48
PeterMCSE schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:23:
Als dat al wel het ISRA is. Als het een verleng stuk is en er zit ergens nog een (ongebruikte) afsplitsing voor kan dat je signaal aardig vergallen. En zelfs in een ISRA, als het zo'n muur aansluitpunt is, kan het soms niet lekker vast zitten al.

Er hoeft maar 1 toestel voor je splitter te zijn aangesloten en bij het eerste telefoontje op je KPN lijn (als je die hebt natuurlijk) knalt je ADSL lijn onderuit en komt terug op lagere snelheid.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:08:
[...]

Mja zoals ik al zei.... Me isra ding staat nog geen 20cm van me modem af. Een router heb ik gewoon een normale(daar komt sowieso een nieuwe voor), maar dat heeft andere oorzaken. Chello was kabel en was bij ons gewoon heel slecht (Wss omdat we wat verder van de centrale wonen). Echter heb ik bij Demon echt superinternet gehad. Tis bij Tiscali ook niet zo dat ik heel slecht internet heb, en dat het altijd uitvalt en weetikveel. Zo dramatisch is het ook weer niet. Maar het behaalt niet altijd zijn beloofde snelheden.
Ik weet niet hoe of waar je de snelheden test en dat je merkt dat je het niet altijd haalt. Maar als je dat doet vanaf servers in bijvoorbeeld de USA kan dat heel goed kloppen en helemaal niet aan je ISP liggen specifiek.

Als je bijvoorbeeld via P2P (bijv bittorrent) iets download en je maximale snelheid niet altijd haalt is dat heel logisch vaak. De ISP is niet de veroorzaker daarvan in 99.99% van de gevallen bij zulke dingen. Dat ligt eerder aan de zwerm/tracker waar je in zit of het ontbreken van de juiste port forwarding en firewall openingen.

En als je aan het uploaden bent en niet voldoende bandbreedte over laat op je upstream doet je downstream het ook een stuk minder natuurlijk.

Kies een ISP en los samen je je problemen op. Nu ren je er elke keer voor weg zonder iets op te lossen en blijkbaar komt een soort gelijk probleem bij elke ISP weer terug. Doet inderdaad erg denken dat het intern ligt bij je of je iets verkeerd test (bijvoorbeeld P2P of buitenland) wat je niet oplost met overstappen elke keer.
Niet elke automonteur is gelijk een goede automonteur natuurlijk. Als ergens een RJ45 stekker niet lekker op zit of een kabel in een 90 graden bocht is gepropt kan deze prima slecht contact maken en voor vreemde storingen zorgen zoals uitval en slechte snelheden soms.

[ Voor 46% gewijzigd door bjck op 17-07-2007 17:38 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Yapser schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:23:
Juist. wat heb je voor router? Is die bekabeling netje geknepen (en dus niet 20cm voor het plugje al afgestript)? Wat is je linesync? Bij je ISRA ga ik er vanuit dat je modem in je meterkast staat?

- Ik heb er 1 van Sweex. Een redelijk goede. Ik weet het model ff niet uit me hoofd op te noemen
- Ja die is netjes geknepen.
- Linesync?
- Nee me telefoonlijn komt ergens anders in het huis binnen, en daar staat me modem vlak naast.

Het is allemaal hardstikke aardig dat jullie willen zien of me netwerk IN huis wel goed is aangelegd. Alleen dat is goed en dat weet ik. Ik zou veel liever willen zien welke provider ik kan nemen.
Ik stel gewoon hoge eisen. En dat Tiscali niet aan mijn eisen voldoet heeft niks te maken met hoe mijn netwerk in huis ligt

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:41:
[...]

- Ik heb er 1 van Sweex. Een redelijk goede. Ik weet het model ff niet uit me hoofd op te noemen
- Linesync?
- Nee me telefoonlijn komt ergens anders in het huis binnen, en daar staat me modem vlak naast.

Het is allemaal hardstikke aardig dat jullie willen zien of me netwerk IN huis wel goed is aangelegd. Alleen dat is goed en dat weet ik. Ik zou veel liever willen zien welke provider ik kan nemen.
Ik stel gewoon hoge eisen. En dat Tiscali niet aan mijn eisen voldoet heeft niks te maken met hoe mijn netwerk in huis ligt
Haha ik moet wel lachen om je hoor. Klinkt een beetje als een kind: ja ik kan het niet uitleggen maar het is wel zo.

Waarom weetje dat het goed is? omdat er zogenaamd een mannetje langs is geweest die er 'verstand van heeft' ? Get Real, dat zijn die zogenaamde monteurs bij UPC ook (of de mensen bij de helpdesk whahahaha :+ die weten niet eens wat de afkorting ISP betekend :/ :+ )(eigen ervaring overigens, zo een truus die het moest vragen aan der collega :P ))

AKA. voor de 12312312 keer, kijk je binnen thuisnetwerk eerst na. daarna kan je naar een ?ISP opzoek gaan. Lijkt me zeer sterk dat alle ISP's maar zitten aan te kutten bij jou in de buurt en dat niet veel werkt. Dan moet je toch eerst bij jezelf ff kijken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 17-07-2007 17:48 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Dolan
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:41:
[...]

- Linesync?

- Sweex? Goed? Excuse me?
- Netjes geknepen, mooi zo.
- Linesync is zeg maar "de DSL verbinding tussen jouw modem en de lijnkaart in de wijkcentrale"
- Waar komt die kabel het huis binnen?

Lieve "Genius-at-play". Helaas is de illusie dat elke provider een bepaalde stabiliteit heeft lichtelijk overdreven. De DSL signalen verschillen wel van elkaar natuurlijk omdat de providers soms ander merk apparatuur gebruiken.

Dus nee, wij kunnen niet zeggen "Die provider moet je hebben". De eisen die jij hebt namelijk zijn mijns inziens overdreven omdat:

- Je zelf te weinig kennis hebt
- Je niet kan nagaan of wilt nagaan of er iets mis is met je eigen netwerk. (Sweex :+ )
- Je wegrent bij je provider voor je problemen opgelost zijn.

Dit topic heeft weinig nut meer zo.

Verwijderd

Topicstarter
- Sweex niet goed? Ok, mja binnenkort komt er een Linksys waarvan ik in de pricewatch heb vernomen datie erg goed is. Deze hebben we al eerder gehad. Deze heeft me stiefvader alleen voor veel geld verkocht omdat we geen draadloos nodig hadden volgens hem :S. Maar ook toen was ik niet tevreden met tiscali.

- Linesync is 2.5 km is veel zoals ik begrijp. Echter zou dit geen probleem moeten zijn zo lees ik hier.
- De kabel komt het huis binnen uit de muur. Vlakbij waar ook de kabel eruit komt. In de huiskamer. Een betere uitleg kan ik niet geven.

Deze topic is ook niet bedoeld om te zeggen die moet je hebben. Maar meer om me enigzins de goede richting in te sturen. Sommige providers hebben een hele slechte naam die ik dus liever mijdt.

En zoals eerder gezegd. Bij Tiscali is het niet zo dramatisch dat het uitvalt enzo. Het gaat alleen naar mijn gevoel te langzaam. En haalt zijn beloofde snelheid niet.

Je zegt dat geen enkele provider zo'n vaste stabiliteit kan aanbieden.
Dan is het misschien voor mij een verstandige keuze om sowieso sneller internet te nemen dan wat ik nu heb.

Dan moet ik denk ik ook mijn vraag herformuleren.

Kunnen jullie mij dan adviseren welke ISP een lekker hoge snelheid biedt? Waarbij ik misschien niet de zekerheid heb dat deze altijd precies de snelheid die aangegeven staat behaalt, maar wel enige betrouwbaarheid biedt? Dus dat het niet zo is dat er allemaal rompslomp is en gezeik over dingen.

Graag zou ik van jullie zien of jullie me enigzins in de goede richting kunnen sturen. En mijn in ieder geval kunnen behoeden van vreselijke fouten. En voor mij de keus uit talloze ISP's wat gemakkelijker kunnen maken

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tiscali gebruikt gewoon goede spullen voor de verbinding, Orange ook, tele2 ook en KPN ook. Zo, da's effe lekker simpel he!?

2,5KM van de centrale. Dat kan ervoor zorgen dat je niet de snelheid haalt die beloofd wordt. Ik heb via het Tiscali netwerk een 20mbit vebrinding (provider Speedlinq, die heeft er niet zoveel mee te maken) en ik haal maar 10. Zit dan ook met een koperlijn van 3km.

Dat jouw snelheid niet werd gehaald, lag hoogstwaarschijnlijk niet aan tiscali, maar simpelweg aan de kwaliteit van de telefoonlijn die naar je huis loopt. Dan kan je nog wel nog sneller nemen, maar als je aan de maximum capaciteit van zo'n lijn zit, dan gaat dat ook niet werken (puur speculatie van mijn kant trouwens hoor).

Welke snelheid had je dan met tiscali en wat haalde je? En wat zei de helpdesk daar dan van?

De ISP's onderscheiden zich eigenlijk alleen in service, marketing en aanvullende diensten.

[ Voor 30% gewijzigd door JvS op 17-07-2007 18:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• we_are_borg
  • Laatst online: 30-11 16:02

we_are_borg

You will Comply

Me twee broers een vriend van mij en ik zelf zitten bij Orange waarbij één iemand geen telefonie heeft genomen (puur internet dus) en wij zijn erg te vreden op een klein probleem bij mij na, ik heb tijdelijk geen internet gehad aangezien er een fout is gemaakt door KPN dit is hersteld maar was niet 100% Orange ze fout.
Met Orange haal ik ongeveer zelf op een nieuwsserver 17.5Mbit van de 20Mbit die wij horen te hebben, afstand centrale 950 meter. De andere halen ongevveer de zelfde snelheid als mij het ontloopt elkaar niet zo heel erg.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Dolan
JvS schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:01:
De ISP's onderscheiden zich eigenlijk alleen in service, marketing en aanvullende diensten.
Dit beaam ik. Wat ik dus graag wil weten van onze "Genius":

- Wat verwacht je qua service?
- Wat verwacht je qua marketing? (Je zei al maximaal 30 euro p/m)
- Wat voor aanvullende diensten verwacht je?

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. dus er bestaat ook nog zoiets als een maximumsnelheid van de lijn zelf. Hoe kan ik zien wat deze maximum snelheid is vanaf mijn postcode.

Ik had 6MB met Tiscali terwijl ik 4 a 5 haalde. Het zal wel dat ik gewoon een verschikkelijke zeikerd ben :P En dat ik gewoon iets snellers moet nemen.
Dan ga ik gewoon op mijn gemak kijken naar deze providers :)

Is er toevallig ook een topic over de verschillen van ADSL en ADSL2+ ??
En ook 1tje over de ervaringen van deze dingen ICM telefonie en TV int algemeen?

Verwijderd

Topicstarter
trolleystad schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:10:
[...]

Dit beaam ik. Wat ik dus graag wil weten van onze "Genius":

- Wat verwacht je qua service?
- Wat verwacht je qua marketing? (Je zei al maximaal 30 euro p/m)
- Wat voor aanvullende diensten verwacht je?
- Niet al teveel. Gewoon dat het zijn snelheid enigzins haalt(waar ik nu zie dat, dat niet altijd in de handen is van de provider). En dat ik geen gezeik wil met overstappen en dat er dingen fout gaan.

- Maximaal 30 euro p/m. Meer niet eigenlijk. Misschien is TV & Telefonie een leuke extra maar daar twijfel ik nog over.

- E-mail hoef ik niet per sé. Ik heb eigen hosting. Zelfde met Webhosting. Gewoon internet. Misschien wil ik wel een nieuwsgroep: al heb ik daar niet veel verstand van aangezien ik op het moment bijna alles met BT doe.

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Omdat je minimaal 6 mbit wil, zou ik eens gaan kijken naar bijvoorbeeld Orange Family of Tele2 Super.

Beide providers doen een uncapped verbinding leveren van 20mbit maximaal voor minder van 25 euro. In de praktijk is dit afhankelijk van de afstand en koper kwaliteit. Beide providers hebben ook mogelijkheden voor VOIP.

Op die manier weet je zelf ook precies wat het maximum is van jouw lijn. Immers is er geen limiet op het lijntje ingesteld en zal je ongetwijfeld meer dan 6mbit halen. Haal je minder dan 6mbit op 2,5 KM met 1 van deze 2 providers, dan is er iets mis en kunnen ze een onderzoek starten, monteur aansturen en/of weg openbreken.

Neem de meegeleverde modem/router en gebruik die, dat voorkomt veel gedoe met ondersteuningsvoorwaarden van je ISP die je neemt

Can`t live without the mods

• apollo432
  • Laatst online: 25-11 21:22
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:12:
Ok.. dus er bestaat ook nog zoiets als een maximumsnelheid van de lijn zelf. Hoe kan ik zien wat deze maximum snelheid is vanaf mijn postcode.

Ik had 6MB met Tiscali terwijl ik 4 a 5 haalde. Het zal wel dat ik gewoon een verschikkelijke zeikerd ben :P En dat ik gewoon iets snellers moet nemen.

En ook 1tje over de ervaringen van deze dingen ICM telefonie en TV int algemeen?
Ik zit 't allemaal een beetje door te lezen, maar 1 ding begrijp ik niet:

Wat moet je met een Sweex router als je een modem/router van Tiscali hebt (die moet je volgens mij gratis van Tiscali hebben gehad bij het afsluiten van het abonnement)?????

Verwijderd

Topicstarter
Nee alleen een normaal modem. Die kon dus maar naar 1 pc

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Mja. Ik denk echt dat er thuis bij jouw iets mis is.
  1. Sweex :+ . Das echt niks hoor. Als je het goed voor elkaar wilt hebben moet je inderdaad een beter mer nemen. bijv. Linksys
  2. ISRA aansluitpunt. Zoals je al vertelde zit deze in de huiskamer? Maar weet je zeker dat die vanaf daar niet naar de meterkast loopt en dat daar de hoofdaansluiting zit? Meestal is de draad te herkennen aan de blauwe mantel eromheen.
  3. 2.5 kilometer van de centrale en 6 mbit is niet zo gek.
    Zie deze afbeelding:
    Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/DemonTopic/ADSL_vs_ADSL2.gif

Verwijderd

Topicstarter
SOW. Dus het max wat ik kan halen is maar gewoon 6MB? op 2,5 km

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:38:
SOW. Dus het max wat ik kan halen is maar gewoon 6MB? op 2,5 km
Mja volgens mij hoeft dat niet perse een maximum te zijn. Ligt natuurlijk aan de lijn kwaliteit enzo he.

Ik heb nog een ander schema gevonden. Deze zegt op 2,5 km ongeveer 9 MB.

Afbeeldingslocatie: http://www.broadcastmagazine.nl/articleimages/200506090850000.ADSL2+B.JPG

Maar dit geeft dus wel aan dat hoge snelheden op 2.5 mb dus echt niet haalbaar zijn.

• Dolan
Ja maar hij gaf aan dat hij een modem had waar maar één PC op kon. Dat moet dus OF een sagem modem of een Zyxel 600 serie zijn geweest. Dat zijn ADSL1 modems, die gaan maar tot 8 mbit. En met ADSL1 kon hij dus volgens de grafiek max. 5 mbit halen. En die haalde hij dus ook. :) Met de huidige modems van tiscali ga je je 6 mbit waarschijnlijk wel halen.

Verwijderd

Topicstarter
trolleystad schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 21:40:
Ja maar hij gaf aan dat hij een modem had waar maar één PC op kon. Dat moet dus OF een sagem modem of een Zyxel 600 serie zijn geweest. Dat zijn ADSL1 modems, die gaan maar tot 8 mbit. En met ADSL1 kon hij dus volgens de grafiek max. 5 mbit halen. En die haalde hij dus ook. :) Met de huidige modems van tiscali ga je je 6 mbit waarschijnlijk wel halen.
Ik heb idd een Zyxel modem :P
Mja ik ga sowieso overstappen op ADSL2 :) Met een mooi modempje

• Dolan
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 21:47:
[...]

Ik heb idd een Zyxel modem :P
Mja ik ga sowieso overstappen op ADSL2 :) Met een mooi modempje
ZyXEL's zijn zeer goede modems. Bij Tiscali leveren ze nu standaard de ZyXEL 2602H-D1A/D3A uit. Daar kun je 4 pc's op aansluiten, het is een ADSL2+ modem en er zitten 2 telefoniepoorten op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 21:47:
Mja ik ga sowieso overstappen op ADSL2 :)
Tiscali gebruikt al op alle abonnementen adsl2+

• bjck
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:12:
Techniek limiteert de snelheid inderdaad bij langere lijnlengte bij ADSL.
Ja je bent een beetje 'een zeikerd'. Als je gemiddeld zo'n 4 a 5Mbps haalde op een 6Mbps ADSL verbinding zit je al heel aardig. Gezien je kennis van zaken vermoed ik dat je getest hebt via Wireless wat je niet moet doen omdat dit al limiteert en vast ook op speedtest.nl enzo vertrouwd.

Allemaal niet echt optimaal om een oordeel te vellen. Misschien was het allemaal helemaal zo gek niet en werkte het gewoon naar behoren op snelheid.
Als je sneller wilt ben je in 1x klaar met zoeken. Dan moet je een provider zoeken die niet via ADSL/ADSL2 techniek levert maar via de (TV)kabel. En aangezien dat een monopolie is kan je bij 1 provider terecht die in jouw regio de kabelaar is.
Heel GoT staat er mee vol!

ADSL2/2+ is gewoon de nieuwe versie en haalt op dezelfde lijnafstand iets hogere snelheden. Op de kortere lijnen (onder de 2km) is het maximum nu 20Mbps(ADSL2+) in plaats van 8Mbps (ADSL1), maar dat gaat niet op als je 2.5km van de centrale woont.

Als je 2.5km van de centrale woont en dat vertellen postcode checks je kan de lijnlengte ook 3400 meter zijn in de grond.
Dan kan je alleen bij Tele2 en KPN (Minte.tv) terecht of bij je kabelaar. Maar aangezien je sneller wilt dan 6Mbps kan je alleen bij je kabelaar terecht.

Ik ga het topic sluiten nu toch omdat:
  1. Je mijn inziens erg weinig verdiept hebt in de materie en met een te open vraagstelling een topic opent.
  2. Je niet echt lijkt te luisteren naar wat mensen je vertellen.
  3. Als je meerdere ISP's hebt gehad en allemaal hebben ze dezelfde problemen denk je dan serieus dat het elke keer aan de ISP ligt?
  4. Sweex is over het algemeen niet bekend als een top-product (ook niet elk type van Linksys is even super overigens).
Verdiep je meer in de informatie (gebruik de zoek functie van GoT of blader wat topics door) en laat je door een ISP informeren over de mogelijkheden. Los een probleem/klacht op met een ISP in plaats van overstappen en hopen dat het dan wel werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 17-07-2007 23:51 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic laten we nog even open ondanks we altijd de 'ik zoek een ISP' topics sluiten. Laat het geen "Ik heb .... en die is super!" of "Ik had ook .... en dat is een kl*te ISP!" topic worden.

Reacties op die manier die gebaseerd zijn op 1 enkele ervaring zijn niet gewenst en voegen niets toe. Als ISP A 1000 klanten heeft en 1 slechte ervaring kan 10 slechte ervaringen van een ISP met 100.000 klanten immers erger lijken terwijl het %-tueel minder is.