stillere koeling op celeron D 2.8Ghz

Pagina: 1
Acties:

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hallo,

Ik zit hier nu naast mijn straaljager erhm.. computer :+

Het is een recom kast met de mogelijkheid voor een 80mm achter, en een 70mm op de sidepanel (geen van beide.
De processor is een 775 intel celeron D op 2.8Ghz met de stock koeler erop, die volgens mij ook gebruikt word bij boeings (tenminste, het geluid lijkt erop).

De temperatuur van de CPU is nu 41 graden Celsius, moederbord ook, en de hardeschijf 46 graden.

Nu wil ik graag en koeler (of even koel) systeem hebben, welke een pak minder geluid maakt.

Wat ik heb bedacht om erin te stoppen:

- Coolink SWiF 801 (Retail, 3-pins, Fancontroller)

- Arctic-Cooling Alpine 7

Maar aangezien ik geen domme fouten, gekke dingen, of miskopen wil doen, heb ik toch besloten het hier eens te vragen.
Ik heb geen enkele ervaring met koelen, koelers, pasta's, of ook maar iets in die trend.

Is wat ik nu heb goed voor mijn systeem? zou het veel lawaai maken? Is het beter er nog een 70mm bij te doen? (iets met airflow?)

Ook iets: Als ik 'smart fan control' inschakel in de BIOS, en dan boot, geeft hij bij de temps 40 graden aan, maar na een kwartier schakelt 'ie uit vanwege 'oververhitting' (auto shutdown staat op 75 graden btw)... doe ik hier iets fout, of is die fan-control helemaal niet zo smart? PC is dan namelijk wel helemaal stil, dus misschien als ik dat aan de praat krijg, dat ik helemaal niks hoef te kopen.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Verwijderd

Een Scythe Infinity is ongeveer een van de beste koelers voor koeling en stilte!
Daarbij kun je op die Scythe ook een Scythe S-Flex fan zetten welke ook heel stil is.

Als koelpasta zou ik Artic Silver 5 kopen dit is een van de beste.

Als je smart fan control inschakelt zet 'ie je fans lager wanneer het minder warm is maar schijnbaar doet hij ze bij jou alleen maar langzamer en versnelt 'ie ze niet als het warmer word.
Dus deze optie zou ik gewoon uitlaten en je zou m'n advies hierboven op kunnen volgen ;)

Succes!

• link0007
  • Niet online
Zal dat veel uitmaken op een celeron?
Vooral als je de extreem hoge prijs (bijna duurder dan de processor zelf), het gewicht, en de ruimte meedenkt, lijkt het het me niet waard.

Verwijderd

Begin eerst eens met fans in je kast. Sowieso een outtake.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Download en installeer speedfan, dan kun je je temperaturen een fanspeeds eens goed in de gaten houden. Je kunt ook de fanspeed instellen op je eigen gewenste snelheid en zelf een verhouding kiezen tussen temperatuur en herrie.

http://www.almico.com/speedfan.php

• link0007
  • Niet online
speedfan laat mij niks bewerken denk ik.
niks stijgt of daalt als ik speeds verlaag, automatic fan speed doet zover ik zie niks..

edit:

vraag anders geformuleerd: is het beter deze 2 losse componenten te kopen, of is er een CPU-fan van 24 euro die het werk beter doet?

[ Voor 36% gewijzigd door link0007 op 17-07-2007 20:38 ]

Pagina: 1