[JSF] conditional comment

Pagina: 1
Acties:

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 23:52
Op mijn werk ben ik bezig met een vrij grote JSF applicatie waar ik voornamelijk verantwoordelijk ben voor de voorkant (html/css). Nou heb ik een speciale IE stylesheet gemaakt die alleen voor IE6 en lager moet werken, maar ik weet niet hoe ik hem moet includen.

Conditional comments zou een goede oplossing zijn, maar comments worden weggestript in het eindresultaat. Ik dacht nog met een <h:outputText escape="false" value="<!--[if IE] etc" /> te kunnen werken, maar die poept helemaal niks uit in de template waar alle CSS geinclude word.

Ik heb vrij weinig verstand van dit soort JSF zaken, dus als iemand weet hoe ik een html-comment kan laten genereren in de <head> tag zou dat fantastisch zijn!

En uiteraard heb ik op internet gezocht, maar er was slechts 1 onderwerp die hetzelfde probleem beschreef, en daar stond geen oplossing.

hallo

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Gebruik je JSP of Facelets?

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• truegrit
volgens mij gebruiken we facelets, met tomahawk enzo

hallo

• JKVA
  • Niet online

JKVA

truegrit schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:14:
volgens mij gebruiken we facelets, met tomahawk enzo
Dan kun je kijken naar de context param facelets.SKIP_COMMENTS en die op false zetten. Misschien heeft iemand die op true gezet om te zorgen dat comments die bepaalde zaken in je code aangeven (zoals FIXME en TODO) niet naar de client gaan. Het zou tenslotte jammer zijn als je de hackers haat helpen met het zoeken naar lekken en fouten.

http://wiki.java.net/bin/...I_prevent_HTML_comments_f

Dit, maar dan andersom.

Ik kan morgen nog wel ff op me werk kijken hoe we het daar gefixed hadden. Volgens mij was dit alles, maar misschien ben ik iets vergeten.

To be continued... :P

• truegrit
hey ja, nu ik het zo zie kan ik mij herinneren dat ik die ooit heb gezien. Maar er staat wel veel commentaar in de code die niet naar de client mag, dus dat lijkt me een te grote ingreep alleen om een IE-only stylesheet in te laden.

Als tussentijdse oplossing had ik trouwens bedacht om de IE css met "@import: url(ie.css)" te doen, de dubbele punt zorgt er voor dat alleen IE het kan laden. Maar omdat IE7 het beter doet dan IE6 moet ik de IE6 dingetjes met underscores prefixen.

Niet echt netjes, maar als het niet anders kan (er staat vrij veel commentaar in de code, en ik heb nog maar 1 werkdag om het op te lossen :(), dan maar zo!

iig bedankt

hallo

• JKVA
  • Niet online

JKVA

truegrit schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:21:
hey ja, nu ik het zo zie kan ik mij herinneren dat ik die ooit heb gezien. Maar er staat wel veel commentaar in de code die niet naar de client mag, dus dat lijkt me een te grote ingreep alleen om een IE-only stylesheet in te laden.

Als tussentijdse oplossing had ik trouwens bedacht om de IE css met "@import: url(ie.css)" te doen, de dubbele punt zorgt er voor dat alleen IE het kan laden. Maar omdat IE7 het beter doet dan IE6 moet ik de IE6 dingetjes met underscores prefixen.

Niet echt netjes, maar als het niet anders kan (er staat vrij veel commentaar in de code, en ik heb nog maar 1 werkdag om het op te lossen :(), dan maar zo!

iig bedankt
Sorry, ik merk dat de oplossing bij ons netter geworden is.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
/* 
Fix voor problemen met verdwijnende tekst
http://www.positioniseverything.net/explorer/peekaboo.html
http://www.satzansatz.de/cssd/onhavinglayout.html 
*/
.gainlayout { _height: 0; }

Ofwel, we doen niets meer met conditional comments. Alle browsers krijgen deze CSS, maar alleen IE doet er iets mee...

• truegrit
ik vind conditional comments juist netter omdat dat tenminste valide css oplevert en je zeker weet dat alleen IE het kan lezen. Maar zoals jij het zegt gaan (lees: moeten) we het ook doen, maar dan wel in een aparte stylesheet.

hallo

• JKVA
  • Niet online

JKVA

truegrit schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:13:
ik vind conditional comments juist netter omdat dat tenminste valide css oplevert en je zeker weet dat alleen IE het kan lezen. Maar zoals jij het zegt gaan (lees: moeten) we het ook doen, maar dan wel in een aparte stylesheet.
Bij ons is het ook een aparte CSS. Zulke smeerlappen zijn we nog net niet hier. ;)

Pagina: 1