Ik heb op een Debian Etch installatie lm-sensors geinstalleerd en kan succesvol de fanspeed uitlezen van de processor, de casefan staat blijkbaar uit. De temperatuur lees ik ook uit op een juiste manier.
Ik heb in de BIOS alle fanspeeds op LOW staan trouwens.
Met pwmconfig kan ik met geen mogelijkheid de pwm-controls benaderen, deze bestaan wel:
Aangezien de processorfan namelijk staat te blazen als een gek wil ik deze naar beneden brengen. De Intel Stockcooler heeft gewoon teveel herrie op deze manier.
pwmconfig gaat dus niet werken, ook niet nadat ik de rechten op pwm1_enable heb gewijzigd.
Het kan dus zijn dat dit een kernel probleem is. Ik draai een 2.6.18-4-amd64 #1 SMP welke ik misschien beter naar een laatste Vanilla kan brengen ?
De chip is trouwens een lm85-i2c-0-2e in een Acer Altos G330.
Ik denk zelf dat een nieuwere kernel handig zou zijn.
Ik heb in de BIOS alle fanspeeds op LOW staan trouwens.
Met pwmconfig kan ik met geen mogelijkheid de pwm-controls benaderen, deze bestaan wel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Found the following PWM controls: 0-002e/pwm1 /usr/sbin/pwmconfig: line 102: 0-002e/pwm1_enable: Permission denied 0-002e/pwm2 /usr/sbin/pwmconfig: line 102: 0-002e/pwm2_enable: Permission denied 0-002e/pwm3 /usr/sbin/pwmconfig: line 102: 0-002e/pwm3_enable: Permission denied Found the following fan sensors: 0-002e/fan1_input current speed: 1288 RPM 0-002e/fan2_input current speed: 0 ... skipping! 0-002e/fan3_input current speed: 0 ... skipping! 0-002e/fan4_input current speed: 0 ... skipping! |
Aangezien de processorfan namelijk staat te blazen als een gek wil ik deze naar beneden brengen. De Intel Stockcooler heeft gewoon teveel herrie op deze manier.
pwmconfig gaat dus niet werken, ook niet nadat ik de rechten op pwm1_enable heb gewijzigd.
Het kan dus zijn dat dit een kernel probleem is. Ik draai een 2.6.18-4-amd64 #1 SMP welke ik misschien beter naar een laatste Vanilla kan brengen ?
De chip is trouwens een lm85-i2c-0-2e in een Acer Altos G330.
Ik denk zelf dat een nieuwere kernel handig zou zijn.