[macbook] muis is traag.

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 13:09
Ik merk wanneer ik er een usb muis aan hang dat die soms traag is qua bewegen. Vooral bij kleine langzame bewegingen. Het is dat net of ik de muis vooruit moet trekken terwijl de muis op mijn windows pc reageert zoals ik het wil.

De snelheden heb ik al verhoogt en bij het normaal bewegen van de muis heb ik er geen last van. Het probleem is vooral merkbaar wanneer ik een venstertje wil sluiten met het kruisje. Ik met dan echt de muiscursor op het kruisje drukken na mijn idee.

Iemand een idee... ik heb de laatste updates en hij is pas nieuw.

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Heeft met muisacceleratie te maken.. Bij een Mac beweegt de muis sneller als je de beweging sneller maakt.. Bij een PC kan je vaan kiezen of je dit aan of uit wil hebben.

Er zijn geloof ik wel wat appjes waardoor de muisacceleratie uit wordt gezet, maar je kan natuurlijk ook gewoon er aan wennen.. :)

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Verschilt ook per muis, mijn wireless Mighty Mouse reageert heerlijk, en totaal anders dan elk ander willekeurig USB muisje.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:46

Nitai

Live the life you love.

Moet je even USB Overdrive X installeren :)

Ah Logitech (die heb ik ook op m'n Macje, heerlijke muis). Moet je even dit checken en anders standaard logitech drivers downloaden voor de Mac.

[ Voor 50% gewijzigd door Nitai op 17-07-2007 14:25 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• rhodium
Ik heb een goedkoop logitech muisje omdat mac geen zwarte mighty mouse had :/.. maar ja na lang zoeken vond ik iets. Steermouse. Nu is het al een stuk beter.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:59
Eswip schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:07:
Er zijn geloof ik wel wat appjes waardoor de muisacceleratie uit wordt gezet, maar je kan natuurlijk ook gewoon er aan wennen.. :)
Vind ik dan weer een typische apple fanboy reactie. Onder windows zouden ze het "it's not a bug, it's a feature" noemen. Maar nee, nu het op een mac is zou je eraan moeten "wennen". Kom op zeg, iets als dit is toch wel in te stellen zeker?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:46

Nitai

Live the life you love.

idd, het is niet wennen hoor, het is ronduit irritant :) Het is gewoon een driver kwestie, de andere drivers die je kunt downloaden ondersteunen (logitech) muizen gewoonweg beter.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Rddr schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:23:
Ik heb een goedkoop logitech muisje omdat mac Apple geen zwarte mighty mouse had :/.. maar ja na lang zoeken vond ik iets. Steermouse. Nu is het al een stuk beter.
Dat je laptop zwart is, is leuk, maar waarom moet dan meteen alles zwart?
Voor m'n MacBook Pro is er ook geen alu kleurig toetsenbord en/of muis :+

• rhodium
baquelappe schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:28:
[...]

Dat je laptop zwart is, is leuk, maar waarom moet dan meteen alles zwart?
Voor m'n MacBook Pro is er ook geen alu kleurig toetsenbord en/of muis :+
Omdat ik voor die inrichting heb gekozen. Mijn 20"wide screen is ook zwart, de speakers, toetsenbord, bureaustoel en papierbakje. Stoor nu al aan de witte adapter :/

• Frietsaus
  • Niet online
Ik ken het verschijnsel (vind het zelf ook enorm irritant), maar die versnelling wordt bij mijn Logitech muis uitgezet door Control Center, bij mijn Microsoft muis wordt het ook uitgezet door de Microsoft software. :)

Verwijderd

Ik had vroeger, in de jaren 80 al muisaccelleratie op m'n Amiga computer. Toen ik op een gegeven moment windows ging gebruiken heb ik enorm moeten wennen aan het afwezig zijn van muisaccelleratie en ik vind het muisgedrag van de mac nu veel fijner dan dat van windows. Het is echt maar net waar je aan gewend bent...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik vond het eerst ook irritant en gebruikte daarom in het begin meestal de touchpad, maar nu ik dit topic lees realiseer ik me opeens dat ik zonder het door te hebben er toch aan gewend ben geraakt en dat het eigenlijk toch wel fijner is omdat je hele kleine precieze bewegingen kan maken door gewoon de muis langzamer te bewegen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1