Toon posts:

[XP] Kan bestand niet verwijderen....is nog in gebruik*

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij het sorteren van foto's gebruik ik aparte mappen. Maar tussen de bedrijven door verwijder
ik lege mappen waarvan de inhoud al bij andere mappen is ondergebracht.
Echter Windows XP meldt steeds dat de map nog door iemand anders of een programma in
gebruik is. Dus is de map niet te verwijderen. Dit kan wel maar dan alleen als ik de pc helemaal
opnieuw op heb gestart.
Bestaat er een snellere methode? En waardoor komt het eigenlijk? Kan ik het gebruik daarvan
niet ergens in windows afbreken, om het daarna wel te verwijderen?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:07

_Apache_

For life.

Grote kans dat dit word veroorzaakt door thumbs.db, dit is een bestandje dat kan achterblijven in een map waar foto's zijn geplaatst. Maar wat hier een passende oplossing voor is zou ik niet direct durven zeggen..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Topicstarter
ik snap wat je bedoeld maar dan zou zo'n ding nog in de map achterblijven. Dit is echter
nergens waarneembaar op dit moment.
Maar ik heb dat wel ook eens gehad.

Verwijderd

Probeer het programmatje Unlocker. Ik gebruik het al een tijdje en het werkt prima, kan zich optioneel nestelen in je rechtermuisknop-menu en als het tooltje een file\map niet direct kan verwijderen kan je het "schedulen" voor verwijdering bij de volgende boot.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:07

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:32:
ik snap wat je bedoeld maar dan zou zo'n ding nog in de map achterblijven. Dit is echter
nergens waarneembaar op dit moment.
Maar ik heb dat wel ook eens gehad.
Dat zou heel goed kunnen dat je het bestand niet ziet, het is namelijk een systeembestand, deze zie je niet mits mapopties correct ingesteld..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 10:20
processexplorer gebruiken van sysinternals (nu van MS). Kan je precies opzoeken welk process het bestand of folder nog in gebruik heeft.

http://www.microsoft.com/...eads/ProcessExplorer.mspx

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:37:
Bij het sorteren van foto's gebruik ik aparte mappen. Maar tussen de bedrijven door verwijder
ik lege mappen waarvan de inhoud al bij andere mappen is ondergebracht.
Echter Windows XP meldt steeds dat de map nog door iemand anders of een programma in
gebruik is. Dus is de map niet te verwijderen. Dit kan wel maar dan alleen als ik de pc helemaal
opnieuw op heb gestart.
Bestaat er een snellere methode? En waardoor komt het eigenlijk? Kan ik het gebruik daarvan
niet ergens in windows afbreken, om het daarna wel te verwijderen?
Die melding krijg je als er nog een programma is die de inhoud van die map wil laten zien (denk aan een foto viewer oid). Ook al is die map al leeg... Sluit dus bestaande programma's en/of laat ze naar een andere map kijken.

Alles kan stuk.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

We vrotten nog even XP in de titel per de Windows Clients - Policy ;)
Volgende keer eventjes zelf doen graag :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het hem juist. Er zijn ogenschijnlijk geen andere programma's die het gebruiken. De windows-
viewer is al afgesloten, de bekeken bestanden uit het mapje eveneens afgesloten en bij een andere
map ondergebracht.
Zelfs al sluit ik alles af en ga ik naar de hoofdmap bv. Hoofdmap is Foto's. En in die map wil ik de
map Vakantie-foto's 2 verwijderen omdat alles al ondergebracht is in de map Vakantie-foto's 1.
Nr.2 heb ik dus niet meer nodig. Zelfs dan kan ik slechts na het opstarten de lege map verwijderen.
Pagina: 1