[Win XP]usb-poort tbv printen terugkrijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 08:43
hallo, ik heb wat te rigoreus poorten verwijderd van de pc.
ik heb dit gedaan met cleanspl, van microsoft, uit de resourcekit, omdat ik problemen had met afdrukken en het delen van de printers, en dat lag waarschijnlijk aan de drivers.
nu kan ik niet meer printen. als ik een printer wil installeren kan ik geen usb poort kiezen. het gaat om een hp 840c

als ik keis voor eenpoort te maken kan ik alleen een poortnaam opgeven of een nieuw poorttype maken, maar daarvoor moet ik dan een lokatie opgeven waarvandaan bestanden gekopieerd moeten worden.

ik had er ook een kyocera mite printer op, die worden geleverd met zogenaamde KX drivers.
ik die proberen, zelfde probleem.

ik kan dus wel een poort maken, dus slechts een naam geven.

bij de HP printer verdwijen testpaginas in het niets.

bij de Kyocera printer blijven ze in de wachtrij, met een foutmelding dat het niet kan worden afgedrukt.

hoe kan ik nu er voor zorgen dat ik weer usb poorten krijg die ik kan gebruiken?

als ik voor de kyocera mita een poort wil maken kan ik een naam ingeven, maar ook op geavanceerd drukken. en dan krijg ik nog een vakje voor een serienummer

wat ik verder erg vreemd vind is dat als ik een usb stekker los trek of er weer in plug geeft ie wel netjes dat geluidje dat er een usb apparaat wordt aangesloten of verwijderd.

Ik hoop dat dit weer gefixed kan worden want zonder printer ben ik natuurlijk niks... :S

[ Voor 6% gewijzigd door engelbertus op 17-07-2007 13:23 ]

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:00
Waarom verwijder je dan ook poorten? Makes no sense.
In Hardwarebeheer kan je zoeken naar gewijzigde apparaten, daar vind hij ze vast wel weer. Anders even je chipsetdrivers er opnieuw op zetten.

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 17:31

simplemouse

*.*.*.*

Printen

Bah! |:(

maar goed het beste wat je kan doen is volgens mij de printers loskoppelen en uninstallen
dan al je USB poorten los leeg halen en dan in system manager je USB poorten (ja klink vreemd) weer verwijderen ook je printers als die hier nog in zitten

reboot ZONDER iets in je USB poorten en dan windows zelf de poorten weer laten installeren
daarna je printer 1 voor 1 aansluiten en installeren

en misschien je chipset drivers reinstallen

Suc6

[ Voor 4% gewijzigd door simplemouse op 17-07-2007 13:26 ]

• engelbertus
ik heb de printerpoorten dus verwijderd, geen usb poorten dat schijnt wat anders te zijn.

maar misschien dat hetgeen simplemouse zegt wel gaat werken. dat zal ik eens proberen.
zou systeemherstel dit kunnen verhelpen ?
of is het zinloos dat te proberen?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:17

E-Vix

Nu met sneeuw!

Syteemherstel werkt inderdaad ook gewoon. Moet je hem uiteraard wel herstellen naar een datum voordat je die poorten ging verwijderen. Daarna moet je ze gewoon lekker laten staan. Dus niet opnieuw zomaar lukraak dingen gaan verwijderen, en al helemaal niet als je geen idee hebt van wat het precies doet.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

E-Vix schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:55:
Syteemherstel werkt inderdaad ook gewoon. Moet je hem uiteraard wel herstellen naar een datum voordat je die poorten ging verwijderen. Daarna moet je ze gewoon lekker laten staan. Dus niet opnieuw zomaar lukraak dingen gaan verwijderen, en al helemaal niet als je geen idee hebt van wat het precies doet.
EENS _/-\o_

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Via "add hardware" je printerpoort(en) laten detecteren en weer toevoegen.

• engelbertus
printerpoorten worden niet gedetecteerd, een usb poort is wat anders als een printerpoort begrijp ik... S:
en mij werd verteld dat cleanspl alleen de pc
edit:
en dan alleen de spooler
herstelt in de staat dat hij is meteen na het instaleren, dus dan ga ik er van uit dat je daarna gewoon weer als normaal een printer kunt installeren.
maar ja dat was dus blijkbaar niet zo.

[ Voor 5% gewijzigd door engelbertus op 17-07-2007 14:37 ]

• engelbertus
simplemouse schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:26:
Printen

Bah! |:(

maar goed het beste wat je kan doen is volgens mij de printers loskoppelen en uninstallen
dan al je USB poorten los leeg halen en dan in system manager je USB poorten (ja klink vreemd) weer verwijderen ook je printers als die hier nog in zitten

reboot ZONDER iets in je USB poorten en dan windows zelf de poorten weer laten installeren
daarna je printer 1 voor 1 aansluiten en installeren

en misschien je chipset drivers reinstallen

Suc6
ik heb dit ongeveer gedaan, maar dan meteen na het verwijderen van de usb poorten met system manager gezocht naar gewijzigde apparaten. volgens mij is dat hetzelfde?
dat ging verder goed, na inpluggen usb stekker van de printer begon hij te instaleren, maar dan kwam hij met de melding dat de printerpoort niet juist is.

als ik de kyocera aansluit maakt hij wel zelf een KMUSB001 en KMUSB002 poort, maar dan werkt de printer niet, de testpagina kan niet worden afgedrukt. en de printer geeft ook geen teken van dat er iets naar hem wordt gezonden.

als ik de usb stekkers in heb gestoken komt er bij system manager wel voor beide printers een device bij, bij de usb apparaten (ondersteuning voor afdrukken op usb)
ik denk dat op een of andere manier de koppeling tussen die KMUSB001 etc niet goed gaat met de devices in system manager.

ik ga denk ik morgen maar de printer op lpt1 aansluiten :s en dan moet ik maar zonder kleur doen voorlopig.

[ Voor 3% gewijzigd door engelbertus op 17-07-2007 15:46 ]

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heb je systeemherstel al geprobeerd dan? En wat was daar het resultaat van dan?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• engelbertus
ik heb eerst die van vanochtend geprobeerd met systeem herstel hij zei dat dat herstelpunt niet kon worden hersteld en dat er geen wijzigingen waren gedaan. daarna heb ik nog een herstelpunt van gister gepobeerd, maar dat wilde die ook niet doen.
daarna heb ik maar gewoon dat met usb verwijderen geproberd. voordat ik de hele middag herstelpunten aan het proberen zou zijn.

zou dat nog wel kunnen werken dan, en enig idee welk herstelpunt ik succes mee zou gaan hebben, of waarom het herstelpunt niet hersteld kan worden ?

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

waarom pak je dan niet een herstel punt van een week geleden of zo?

• engelbertus
tja, wie zegt dat dat wel lukt? en ik dacht ik doe eerst die andere oplossing. en wie weet dat iemand me hier kan vertellen wat er echt mis is, en waarom herstelpunten niet werken.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

How to Make Windows Re-Detect COM, LPT and USB Ports
Werkt dit?
had je al gedaan (toch?).

Het lijkt erop dat je niet helemaal snapt wat er nu niet werkt. Staat de usb-hub nog in apparaatbeheer?
Zoja, probeer de printer dmv van de driver te installeren:
http://h10025.www1.hp.com...=en&product=59868&lang=en

[ Voor 78% gewijzigd door Kixtart op 17-07-2007 16:26 ]

☻/
/▌
/ \

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

engelbertus schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:12:
tja, wie zegt dat dat wel lukt? en ik dacht ik doe eerst die andere oplossing. en wie weet dat iemand me hier kan vertellen wat er echt mis is, en waarom herstelpunten niet werken.
Wie zegt dat dat niet lukt?
Maar heb je soms ook nog mappen op je harde schijf lopen weggooien waarvan je dacht dat ze misschien onbelangrijk waren? Zoals de map "C:\System Volume Information"? Want daar staan namelijk je herstelpunten in opgeslagen.
Wat er echt mis is? Je hebt waarschijnlijk iets te veel verwijderd / weggegooid en daardoor werkt je windows niet goed meer. Waarschijnlijk mist hij enkele installatie, configuratie of systeem bestanden waardoor hij het ook niet uit zichzelf opnieuw kan installeren.
Systeemherstel zet onder andere ook de verwijderde en overschreven systeembestanden terug, en vandaar dus dat het wel zo makkelijk is om te proberen het met systeemherstel op te lossen.

• engelbertus
ik heb enkel cleanspl.exe gebruikt uit de resource kit van windows. daar heb ik dus waarschijnlijk de usb poort en usb poort monitor verwijderd.

ik heb verder niks verwijderd.

herstelpuntenstaan gewoon in de "kalender" en kan ze aanklikken, dan herstart de pc zeg maar en krijg ik na inloggn bericht dat niet naar dat herstelpunt kon worden hersteld. ik heb daar 2 van geprobeerd, maar die deden het beide niet.

cleanspl.exe verwijderd een aantal verwijzingen in het register, en waarschijnlijk de drivers uit de spooler directorie.

ik weet niet welek zaken uit het register er gebackuped worden, en welke zaken van de spooler, door systeemherstel, maar misschien dat een en ander daar niet in terecht komt?

• engelbertus
Kixtart schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:17:
How to Make Windows Re-Detect COM, LPT and USB Ports
Werkt dit?
had je al gedaan (toch?).

Het lijkt erop dat je niet helemaal snapt wat er nu niet werkt. Staat de usb-hub nog in apparaatbeheer?
Zoja, probeer de printer dmv van de driver te installeren:
http://h10025.www1.hp.com...=en&product=59868&lang=en
ik heb inderdaad al gekeken of die de usb poorten detecteert. dat werkt netjes.

bij apparaat beheer doet alles het netjes, ik zie de printers er bij komen als ik ze in plug, tussen de usb devuiices komt dan een öndersteuning voor afdrukken via usb" oid apparaat. die kan ik ook eiegnschappen vabn openen.

als ik de printer laat instaleren komt ie met dat de printerpoort niet klopt oid. weet niet meer exact.

de koppeling van printerpoort aan de usb poort lijkt er niet te zijn.

de printerpoort is een virtuele printerpoort die gekoppeld is aan een usb poort waarop dan de printer is aangesloten.

mijns inziens is dat een verschillend iets.

als ik bijvoorbeeld probeer een printer te instaleren kan ik bij de poort geen usb poort kiezen. ik kan wel een lokale poort maken. maar dat is dan alleen een naampje. en kan niks instellen aan de poort.

een ander poorttype instaleren kan ik ook kiezen daarmee kun je dan misschien hettype usb poort installeren, maar ik moetd an bladeren naar een inf bestand. en het is niet zeker of dat kan, usb ondersteuning op deze manier toevoegen.

ik heb de driver nu gedownload, en ga dat zo even proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door engelbertus op 17-07-2007 17:32 ]

• engelbertus
die driver gaat zitten wachten tot ik de printer in een usb poort stop. dat doe ik dus, maar daar reageert de driver niet op. wel begint de "nieuwe hardware gevonden" dan te lopen, die vervolgens een foutmelding geeft omdat die ook geen virtuele usb printerpoort vind.

mijn idee is nu om de printer op lpt3 aan te sluiten en voor een dos programma dat rechtstreeks naar lpt1 print niet in de weg te zitten, maar is dat mogelijk ?
ik heb gehoord dat lpt1 en lpt3 juist weer alletwee naar de zelfde paralelle poort sturen, maar op welk nivo zit dan een net use lpt1 //server/printer commando? vangt die af wat er naar de paralelle poort wordt gestuurd ( dus ook alles voor lpt3) of zit het hoger, zodat lpt3 nog wel kan afdrukken naar lpt3 zonder omgeleid te worden?

ik wil dit omdat sommige mensen een net use lpt1 commando in hun zwevende profiel hebben. als ik dan naar lpt1 zou printen komt het er dan op de verkeerde printer uit wanneer ze achter de bewuste pc gaan werken

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik had dit vroeger ook met een of andere HP printer (weet het type niet meer). Dit is iig al lang geleden dus weet de oplossing niet meer. Wat je eens kunt proberen:
  • 'Nieuwe hardware gevonden' annuleren als dit tijdens de detect van hp-setup verschijnt (waarschijnlijk heb je dit al eens geprobeerd)
  • Usb kabel erin, maar de stroom nog van de printer laten en daarna als de kabel erin zit, stroom weer erop. (volgens mij heb ik het meestal zo opgelost)
  • Drivers handmatig installeren vanaf de cd/zip via de .ini file en daarna de printer aansluiten en door XP laten detecteren.

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1