Suggestie: aantal reacties per nieuwsbericht beperken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
Beste tweakers.net bezoekers en crew,

Naar aanleiding van een paar mensen die extreem veel postings maken in hetzelfde nieuwsbericht, zoals bijvoorbeeld vandaag in het mismoderatietopic iemand die (inmiddels) 19 reacties op 1 nieuwsbericht heeft gepost, vroeg ik mij af of het niet mogelijk is het aantal reacties per nieuwsitem te beperken.

Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om mensen maar een bepaald aantal reacties per nieuwsitem te geven, afhankelijk van de gemiddelde reactiescore?

IMO is meer dan 5 reacties per nieuwsbericht vrijwel nooit nodig. Als mensen beperkt worden in het aantal posts dat ze mogen maken, gaan ze misschien meer over de inhoud van een post nadenken, en wordt herhaling voorkomen. Dat kan alleen maar leiden tot een prettiger leesbare frontpage.

Een voorstel:
geef mensen die een gemiddelde score <0,1 hebben maximaal 3 reacties per nieuwsitem
geef mensen die een gemiddelde score 0,1-0,5 hebben maximaal 6 reacties per nieuwsitem
geef mensen die een gemiddelde score >0,5 hebben onbeperkt veel reacties
per nieuwsitem

Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Waarom zouden we de functionaliteit van het posten moeten beperken, wanneer we een modsysteem hebben die de leesbaarheid van de reacties bepaald. Je verhinderd dat users met een lage score bij een nieuwsitem waar de user wel veel van weet zijn kennis niet kan posten. Daarnaast zullen veel users hun weinige reacties gaan editten om zo hun grens te verruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af waarom iets dat imo niet vaak voorkomt gelijk moet worden afgevangen met een regel en een softwarematige fix. Kun je niet beter zoiemand aanspreken op z'n gedrag als het allemaal oneliners zonder inzet zijn? Of wijs iemand voor slowchat naar een IRC-kanaal.

Het overgrote deel van de mensen post mss 1 post bij een artikel. If that. En je stelt nu voor om eigenlijk onevenredig veel werk te maken van iets dat niet structureel een probleem is.

Let wel .. ik ga niet over de frontpage. Maar ik vind wel dat als iets schappelijk zonder yet another set regels opgelost kan worden, dat de voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 23:01
ik denk dat je niet omdat het 1 (of twee of whatever) keer misgaat direct een regel moet instellen. We zijn de nederlandse overheid niet ;)

Pas wanneer het erg vaak fout gaat denk ik dat het slim is om iets te veranderen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
Hmm, misschien dat ik er meer een probleem in zie omdat ik me uberhaupt al erger aan de enorme hoeveelheid weinig toevoegende reacties.

Users die echt heel vaak posten komen inderdaad niet zo vaak voor. Maar ik vind niet dat het modsysteem er zo heel goed tegen werkt. Met het nieuwe systeem blijft er altijd een balkje zichtbaar, en bovendien wordt er op de reacties vaak nog weer gereageerd. Met als gevolg een oerwoud van reacties wat voor mij de waarde van het reageren op t.net drastisch doet dalen.

Hoe technisch haalbaar het is weet ik niet. Als het veel werk is dan zal het inderdaad te veel moeite zijn. Maar andere nadelen zie ik niet echt.

@longbeard: "Daarnaast zullen veel users hun weinige reacties gaan editten om zo hun grens te verruimen."
liever een goede dan 5 slechte reacties toch? Ik zie hier alleen maar voordelen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als een gebruiker meermalen rotzooi of onzinnige reacties plaatst, dan zal hij of zij daar op den duur op aangesproken worden - zoals ook HlpDsK al zegt. Het instellen van een softwarematige barrière om negatief gedrag tegen te gaan, is volgens mij veel te veel eer voor die beperkte groep gebruikers. Ik zie in dat soort gevallen meer in de menselijke benadering door ze erop aan te spreken. Dat voorkomt ook dat gebruikers met legitieme doeleinden die meer dan x aantal reacties willen plaatsen, geen problemen zullen ondervinden.
Pagina: 1