Toon posts:

Raar probleem met Acer AL1711

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week of 2/3 heb ik een heel raar probleem met mijn hoofdmonitor, een Acer AL1711 (17 inch).

Het probleem: Een flikkerend/strepperig beeld, waardoor je (bijna) niks meer kan onderscheiden. Lijkt bijna op een soort van artifacts, warmteprobleem. Het rare is ook dat het op sommige momenten ophoud. Het begint bij het booten, maar eindigt dan weer bij het komen op het bureaublad. Het begint vervolgens weer bij het spelen van games. Soms verdwijnt het dan weer, bij de meeste gevallen niet. Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/jul/17/img10.jpg

Wat kan het niet zijn/heb ik bekeken: - Warmteprobleem. CPU, GPU en anderen allemaal normale temperatuur.
- Aansluitingen zitten er allemaal goed in, zowel bij de pc kant als bij de monitorkant.

Wat zou dit kunnen zijn? Hardwarematig lijkt mij snelst het geval. Ik zal kijken wat ik qua drivers kan proberen. Misschien is ie ook gewoon kapot? :'(

Bij voorbaat dank.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:04

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

als je een andere monitor aansluit is het goed?

ligt het dus aan de monitor of aan de videokaart?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Topicstarter
Chaoss schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:01:
als je een andere monitor aansluit is het goed?

ligt het dus aan de monitor of aan de videokaart?
Het lijkt mij dat het aan de monitor ligt. Ik heb 2 monitoren (naast de AL1711 nog een oude HP L1510 15 inch voor erbij), maar die doet het voor zijn doen prima. Ook als de Acer niet streperig is, doet ie het prima.

De meeste tijd op het bureaublad blijft ie goed, bij veel games springt ie op flikkers/strepen. Maar zoals ik al gezegd had, doet ie dat ook bij het booten.

Verwijderd

monitor weggooien dan

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 08:45
Probeer eens die Acer op de andere VGA/DVI out aan te sluiten. De foto die je erbij geeft komt mijzelf bekend voor vanwege een gare videokaart...

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 16:25
Probeer eens de OSD van het scherm binnen te komen. Ziet dat er normaal uit?

Verwijderd

Topicstarter
shoarmaboer21 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:45:
Probeer eens de OSD van het scherm binnen te komen. Ziet dat er normaal uit?
Ja, deze ziet er normaal uit.

Andere VGA is ook geen optie, hij bleef flikkeren en het andere scherm bleef normaal.
Pagina: 1