[Media Center] Pauze of Stop -> Hibernate?

Pagina: 1
Acties:

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-03 06:15
Hallo allemaal.

Ik zit met een zeer raar en irritant probleem met mijn Windows Vista Premium Media Center.
Ik heb al veel fora afgezocht, maar niets te vinden.

Het volgende is er aan de hand.
Als ik een film of cd afspeel en via de remote de pauze of stop toets indruk gaat de pc direct in hibernate. Dit is zeer irritant. het lijkt wel of dat de input via de remote niet als input gezien wordt.
weten jullie wat ik hieraan kan doen, zodat hij na het stoppen of pauzeren na de ingestelde tijd in hibernate gaat?

Specs:
Zalman HD160XT case (dit is inclusief remote)
dual core 660 intel
mobo: msi p6n sli platiunum
400 GB HDD
Hauppage pvr500

alle tips zijn welkom/

Verwijderd

merkwaardig, kijk eens bij je power options in contol panel, waar hibernate op triggerd, e.g. je suspend toets, power knop. etc

• Boomster
dit heb ik allemaal goed ingesteld en er staat niets geconfigureerd voor de remote.

Verwijderd

Na ja uniek zijn is ook mooi..

Ik denk dat dit verder piellen word Boomster, ben je in de situatie om er een nieuwe install over te gooien ? doet hij dit ook als je geen film afspeeld en op pauze drukt, zo nee, gebeurt dit ook mij het afspelen van andere media, of bijvoorbeeld alleen media waar een decoder voor nodig is ?

Op deze manier kun je welligt het probleem beter vast stellen

• Boomster
Ik heb ook al een clean install geprobeerd en 1 voor 1 dingen uitgeschakeld en weer aangezet.

ik kan de souce niet herleiden.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
Wat doet 'ie met een andere remote ?

• Boomster
Ik heb helaas geen andere remote tot mijn beschikking om dit te testen.

Maar hier had ik zelf ook al aan gedacht.

Helaas.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Deze variant had ik nog niet gezien.

Wat me wel opviel is dat Vista MCE gewoon in hibernate gaat als je je opnamen op pauze zet. XP MCE bleef dan aan.

Mischien staat je "hibernate after seconds" heel laag, waardoor het lijkt of hij direcht in hibernate gaat terwijl eigenlijk alleen je idle timer verlopen is.

Mischien toch even rommelen met het energiebeheer stukje.

• Boomster
Ik heb mce standbytool geprobeerd.

Deze geeft wel aan dat er een user input is via de remote, wordt deze dan ook geregistreerd door vista?
Pagina: 1