Toon posts:

PS3 in combinatie met een Samsung 940MW

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een paar vragen in verband met het aansluiten van een Playstation 3 op een Samsung 940MW.

1. Eerst en vooral zou ik graag willen weten hoe het beeld is op de samsung 940MW via de component-aansluiting?

2. Ook zou ik willen weten of je via een HDMI-->DVI convertor, een scherp en mooi beeld kunt krijgen op dit scherm?

3. Zijn er mensen die deze combinatie hebben? Zo ja, kun je me dan vertellen wat jullie ervaringen zijn?

Alvast heel erg bedankt,
Gerriske

P.S.: ik heb nog geen ps3, maar ik wil gewoon problemen vermijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:26
1. Ik heb een PS2 aangesloten via component, het ziet er goed uit. Net als op een CRT scherm met scart aansluiting. Goede kleuren, scherpte en helderheid.

2. Het geeft waarschijnlijk wel goed beeld. Ik lees overal dat HDMI = DVI + geluid. Ik heb het scherm op me pc aangesloten en het geeft gewoon goed beeld.

3. no comment :X

PS. weet je zeker dat je een PS3 op een 19" schermpje wilt aansluiten? :P je kan volgens mij nog beter via component op een CRT scherm aansluiten ofzo.

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 08:36
Als je via hdmi -> dvi wil aansluiten, moet je monitor wel over DHCP beschikken, anders gaat het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:26
Ik heb even gezocht op samsungs site:

DVI : HDCP wordt ondersteund

Een andere punt is hoe sluit je het geluid aan? De monitor heeft geen audio ingang.

(ik ben benieuwd hoe of het allemaal wel lukt met de 940mw, ik heb er ook 1 :P)

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Cloudy: ja, het wordt ondersteund, maar op een aantal andere fora blijken er problemen te zijn met de PS3 aan te sluiten op de samsung 940mw via de dvi ingang.

Component heeft trouwens bijna dezelfde beeldkwaliteit als HDMI. Maar het is toch gemakkelijker om 1 kabel te hebben i.p.v. al die kabels bij component ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Cloudy schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:05:
Ik heb even gezocht op samsungs site:

DVI : HDCP wordt ondersteund

Een andere punt is hoe sluit je het geluid aan? De monitor heeft geen audio ingang.

(ik ben benieuwd hoe of het allemaal wel lukt met de 940mw, ik heb er ook 1 :P)
de monitor heeft wel een aparte audio ingang. (dit topic hoort hier trouwens niet thuis)

[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 18-07-2007 07:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Boeboe: sorry voor de verkeerd plaatsing van het topic. Ik wist nameljik niet goed waar het te plaatsen.

Edit:

Sinds gisteren heb ik de Playstation 3 in mijn bezit. Ik heb hem via component aangesloten op de Samsung 940 MW. Het beeld wordt weergegeven op 720p.

Tot zover nog geen enkel probleem ondervonden met de combinatie tussen de 2. Het ziet er allemaal heel erg scherp en mooi uit. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 11:03 ]

Pagina: 1