Het wordt eindelijk een beetje zomer en de topics over waterkoeling beginnen her en der op te duiken.
Aangezien waterkoeling en mediacenter PC's niet zo goed samengaan werd het tijd voor mij om eens op onderzoek te gaan naar oplossingen voor de HTPC, de temperaturen in m'n HTPC beginnen dan ook al aardig op te lopen nu het eindelijk een beetje zomer begint te worden:
CPU 59°C System 49°C GPU 80°C (gemeten met nvidia monitor en stressed met atitool's pluche kubus).
Even voor alle duidelijkheid de volledige specs van m'n systeempje:
- Silverstone LC17 HTPC behuizing met 2 Nexus 90mm intake en 2 outtake casefans
- EVGA 680i SLI mobo
- E6600 @ 3 Ghz
- Zalman Fatal1ty FS-C77 cpu koeler
- 2 Gb OCZ SLI memory 1066 Mhz
- EVGA 8800 GTS 320 Mb Superclocked @ stock
- OCZ GameXtream 600W voeding
- NEC DVD-rewriter
- WD RE-250Gb harde schijf
- gelinkt via DVI-HDMI aan een Samsung 32" LCD-tv (LE32R83B)
- en voor het geluid gelinkt via optische glasvezelkabel aan Yamaha audio/video receiver met bijhorend 5.1 luidsprekerset
De Zalman Reserator 2 lijkt me een goede optie.
Allereerst heeft Zalman een goede reputatie en de radiator oogt ook netjes bij m'n mediacenter setup.
Ik zou dan wel voor volgende Swiftech waterblokjes gaan:
- CPU Apogee GT Extreme waterblock
- 2 x MCW30 chipset coolers
- GPU Stealth GeForce 8800 waterblock
Maar kan het pompje in de Reserator wel vier blokjes aan en zal dit voldoende koelen aangezien het een passief systeem is of zijn er andere mogelijkheden. Ook is er de optie om toch maar een andere case aan te schaffen zoals bvb. de Silverstone TJ09 of de Gigabyte 3D Aurora 570 en dan het waterkoeling systeem in te bouwen.
Suggesties en/of foto's van je setup zijn welkom.
Aangezien waterkoeling en mediacenter PC's niet zo goed samengaan werd het tijd voor mij om eens op onderzoek te gaan naar oplossingen voor de HTPC, de temperaturen in m'n HTPC beginnen dan ook al aardig op te lopen nu het eindelijk een beetje zomer begint te worden:
CPU 59°C System 49°C GPU 80°C (gemeten met nvidia monitor en stressed met atitool's pluche kubus).
Even voor alle duidelijkheid de volledige specs van m'n systeempje:
- Silverstone LC17 HTPC behuizing met 2 Nexus 90mm intake en 2 outtake casefans
- EVGA 680i SLI mobo
- E6600 @ 3 Ghz
- Zalman Fatal1ty FS-C77 cpu koeler
- 2 Gb OCZ SLI memory 1066 Mhz
- EVGA 8800 GTS 320 Mb Superclocked @ stock
- OCZ GameXtream 600W voeding
- NEC DVD-rewriter
- WD RE-250Gb harde schijf
- gelinkt via DVI-HDMI aan een Samsung 32" LCD-tv (LE32R83B)
- en voor het geluid gelinkt via optische glasvezelkabel aan Yamaha audio/video receiver met bijhorend 5.1 luidsprekerset
De Zalman Reserator 2 lijkt me een goede optie.
Allereerst heeft Zalman een goede reputatie en de radiator oogt ook netjes bij m'n mediacenter setup.
Ik zou dan wel voor volgende Swiftech waterblokjes gaan:
- CPU Apogee GT Extreme waterblock
- 2 x MCW30 chipset coolers
- GPU Stealth GeForce 8800 waterblock
Maar kan het pompje in de Reserator wel vier blokjes aan en zal dit voldoende koelen aangezien het een passief systeem is of zijn er andere mogelijkheden. Ook is er de optie om toch maar een andere case aan te schaffen zoals bvb. de Silverstone TJ09 of de Gigabyte 3D Aurora 570 en dan het waterkoeling systeem in te bouwen.
Suggesties en/of foto's van je setup zijn welkom.