Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werkweigering bij ondeugelijk materiaal

Pagina: 1
Acties:
  • 1.537 views sinds 30-01-2008

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 23:57
Ik weiger werk omdat ik te maken heb vandaag met een ondeugelijke auto. Een auto waarbij er zoveel tocht via de portier naar binnen komt dat je daar ontzettend veel last van krijgt in je zij. Ik heb 1x eerder in die auto gereden en toen 2 dagen last van m'n zij heb gehad. :(

Ik klagen bij kantoor, ook dat een andere collega de sleutels had ingepikt van de auto waar ik normaal in rij (die wou die niet teruggeven). Maar het mocht niet baten, ze zeiden gewoon "je hebt geen keuze, je moet rijden, want de mensen moeten toch eten hebben".

Nou, voor mij part sterft de helft van die ouwe lijken af, ik ga niet in die auto rijden als ik weet dat dat zoveel pijn oplevert. Bovendien mankeert er nog wel veel meer aan die ouwe auto (opel combo).
Ik ben em afgetaaid. Pas er voor. Dat geouwehoer heb ik geen zin in.

Voor hoever is er sprake van werkweigering? Ik had nog geen contract maar zit nog in de proefperiode via de sociale dienst. Ik wist zowiezo al dat ik het werk niet meer langer wou doen, dus maar ik had het liever op een wat andere manier afgesloten.

De uiteindelijke vraag is eigenlijk: mag je werk weigeren als je moet werken met ondeugelijk (onveilig) materiaal?

Mijn YouTube Channel

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op zich lijkt het mij een gegronde reden om werk te wijgeren als de situati onveilig is door ondeugdelijk materiaal.

Echter je zit nog in je proefperiode dus heb je niet zoveel om op te staan. Ze kunnen je namenlijk zonder opgaaf van reden gewoon de laan uitsturen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:48

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Je mag zeker het werk weigeren als het materiaal onveilig is. Ik vraag me alleen af of autoportier die veel tocht doorlaat als onveilig gekwalificeerd kan worden. Dit lijkt mij echter niet het geval. Ik ben bang dat als puntje bij paaltje komt, je ten onrechte je werk weigert. Maar dat hangt natuurlijk heel erg af van de staat van de auto.

Hier staat tekst

• forzaola01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06-2016
Je had je beter de dag erna ziek kunnen melden met die reden....
Is niet handig dit. wat rwb al zegt. Ze kunnen zo van je af.

Verwijderd

Prop er een handdoek tussen als je er last van hebt en ga rijden. Zo laat je in je proeftijd zien dat je het waard bent om aangenomen te worden.

Verwijderd

Snowwie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:12:
Nou, voor mij part sterft de helft van die ouwe lijken af, ik ga niet in die auto rijden als ik weet dat dat zoveel pijn oplevert. Bovendien mankeert er nog wel veel meer aan die ouwe auto (opel combo).
fijne instelling :/

Anyhow, hoe kom jij van een tochtende deur naar een pijnlijke rug en dan zelfs naar onveilig materiaal?
Doet mij beetje aan als overdrijven.. Wees een vent en ga gewoon naar je werk man... zoek niet (alweer ?) de problemen op..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 11:24 ]

• Snowwie
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:22:
Prop er een handdoek tussen als je er last van hebt en ga rijden. Zo laat je in je proeftijd zien dat je het waard bent om aangenomen te worden.
Ik wil niet eens aangenomen worden. Te veel geouwehoer steeds en bovendien is dit werk ook tijdelijk. Wil me weer gaan richten op hetgeen waarvoor ik gestudeerd heb.

M'n lichaam is me heilig, zodra dat in het geding komt tijdens het werk dan kap ik er mee of ga ik er over klagen. Dat doet toch een ieder mens lijkt me?

[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 17-07-2007 11:33 ]

Mijn YouTube Channel

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Heb je eindelijk een baan ga je er zo weg? Een beetje praktisch denken en tochtstrip kopen bij de Gamma? Die kun je dan declareren bij de baas, over die paar centen doen ze niet moeilijk.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:40
Snowwie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:33:
M'n lichaam is me heilig, zodra dat in het geding komt tijdens het werk dan kap ik er mee of ga ik er over klagen. Dat doet toch een ieder mens lijkt me?
De meeste mensen hier zullen met name zich niet kunnen vinden in hoe je er mee omgaat ook al zijn ze het in beginsel met je eens.

In dit geval lijkt het alsof je een ongemak opblaast tot iets medisch, terwijl dat medische aspect (en ongemak) wellicht eenvoudig opgelost kan worden (door je werkgever of door jezelf) met een handdoek, kleed of andere kleding, etc.

Verwijderd

Snowwie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:33:
[...]

Ik wil niet eens aangenomen worden. Te veel geouwehoer steeds en bovendien is dit werk ook tijdelijk. Wil me weer gaan richten op hetgeen waarvoor ik gestudeerd heb.

niet zoals jij het doet gezien je posthistory.. Elk werk brengt enige aantasting van je lichaam met je mee; als je 8 uur op een bureaustoel zit ga je je ook vanzelf slapjes voelen, als je in een fietzaak bent druipt het vet ook van je haar af aan het einde van de dag.. overal hetzelfde.
Bij jou lijkt het eigenlijk alsof je overal een enorm punt van maakt (/me denkt even terug aan het asbestverhaal en een aantal topics daarvoorafgaande...). Je maakt je leven er echt niet makkelijker op; Als je een keer een goede baan vindt en je baas hoort een kwart van de verhalen die je hier op het forum vertelt over hoe erg alles wel niet is en hoeveel problemen je in je leven wel niet zoekt, dan zou ik verbaasd zijn als zo'n baas je uberhaupt nog wil..
Doe jezelf een plezier en stop gewoon met het werk als je het echt niet leuk vindt, maar stop wel op een manier dat je er een fatsoenlijke referentie aan over houdt en niet iemand die zegt "ja die ken ik wel, die ging al miepen over een beetje tocht".

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 11:43 ]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb al aardig wat topics van deze TS voorbij zien komen, en bij het lezen van de titel van deze topics bekruipt mij meestal al een klein lachstuipje, omdat ik benieuwd ben wat voor een drogreden er voor welke simpele situatie wordt aangedragen. En ook deze keer kan ik er weer hartelijk om lachen.
Demonfreak, je moet wel beseffen dat er altijd wel iets te emmeren blijft, aangaande werk, aangaande buren, asbest, of wat dan ook. Je stelt je alleen over het algemeen op als een enorm lulletje rozenwater, met het doorzettingsvermogen van een natte krant en een deathwish voor alles en iedereen dat niet in jouw straatje past. Natuurlijk is dit geen wereldbaan, maar grijp die kans nu aan, laat zien dat je in ieder geval bereid bent om te werken, dat staat alleen maar beter op je C.V., je voelt je niet te goed om onder je niveau te werken, bij gebrek aan beter op dat moment.
Voorts is het doodwensen van oude lijken een pleonasme, maar ik hoop dat de Sociale Dienst net zoveel begrip heeft voor jouw situatie, als jij voor deze hulpbehoevende senioren.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Verwijderd

Met de twee hierboven.

Kom van je luie reet af en ga werken voor je geld.

Verwijderd

Snowwie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:12:
Ik weiger werk omdat ik te maken heb vandaag met een ondeugelijke auto. Een auto waarbij er zoveel tocht via de portier naar binnen komt dat je daar ontzettend veel last van krijgt in je zij. Ik heb 1x eerder in die auto gereden en toen 2 dagen last van m'n zij heb gehad. :(

Ik klagen bij kantoor, ook dat een andere collega de sleutels had ingepikt van de auto waar ik normaal in rij (die wou die niet teruggeven). Maar het mocht niet baten, ze zeiden gewoon "je hebt geen keuze, je moet rijden, want de mensen moeten toch eten hebben".

Voor hoever is er sprake van werkweigering? Ik had nog geen contract maar zit nog in de proefperiode via de sociale dienst. Ik wist zowiezo al dat ik het werk niet meer langer wou doen, dus maar ik had het liever op een wat andere manier afgesloten.

De uiteindelijke vraag is eigenlijk: mag je werk weigeren als je moet werken met ondeugelijk (onveilig) materiaal?
Je stelt de verkeerde vraag. De eerste vraag die je moet stellen is een vraag aan jezelf: Heb ik me netjes genoeg afgemeld bij mijn baas, of ben ik hem gewoon zonder verder woord gesmeerd ? Heb ik ze de kans gegeven om samen met mij een alternatieve oplossing te zoeken ? Heb ik mijn consulent bij de sociale dienst meteen op de hoogte gesteld ?

Want als je hem zonder verder woord gewoon bent gesmeerd, dan doet de hele kwestie over het materiaal er niet eens meer toe. Want dan ben je gewoon zonder verlof, zonder mededeling weggegaan; En is er zondermeer sprake van werkweigering. Kost je een hoop gezeik mer de sociale dienst, tenminste 1 hele maand geen uikering/salaris, plus de administratieve tijd die het kost om de uitkering eventueel weer op te starten (max 8 weken, plus de tijd die JIJ erover doet om voldoende info te geven).

En als ze het daar een beetje goed doen, dan wordt je bij de volgende melding weer naar ander werk gestuurd (al is het groenvoorziening). Als je dat ook weigert en/of gewoon bij weg loopt, dan heb je zelfs de kans dat je uitkering voorlopig wordt geweigerd.

PS: Ik begrijp dat je eea al eerder aan de hand hebt gehad. Je mag hopen dat je überhaupt nog een uitkering gaat ontvangen. Met die opleiding van jou kan je op zich vrijwel meteen werk vinden (MBO administratief), dus je hebt in principe geen uitkering nodig. Wellicht wordt het tijd dat je bij jezelf te raden gaat wat er aan de hand is.

Als ik het goed begrijp mag je blij zijn dat je niet mijn client bent ... want het lijkt er gewoonweg op dat jij er gewoon geen zin an hebt om te werken. Prima, dat kan, maar dan wel zonder uitkering en op geheel eigen kosten.
/me werkt bij een sociale dienst namelijk >:)
Rukapul schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:38:
[...]

De meeste mensen hier zullen met name zich niet kunnen vinden in hoe je er mee omgaat ook al zijn ze het in beginsel met je eens.

In dit geval lijkt het alsof je een ongemak opblaast tot iets medisch, terwijl dat medische aspect (en ongemak) wellicht eenvoudig opgelost kan worden (door je werkgever of door jezelf) met een handdoek, kleed of andere kleding, etc.
Dat opblazen wat jij noemt, is wat wij bij de sociale dienst dagelijks zien. Vaak is het een teken aan de wand dat het schort aan de motivatie ....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 12:22 ]

• forzaola01
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:53:
Met de twee hierboven.

Kom van je luie reet af en ga werken voor je geld.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Ik weiger werk omdat ik te maken heb vandaag met een ondeugelijke auto. Een auto waarbij er zoveel tocht via de portier naar binnen komt dat je daar ontzettend veel last van krijgt in je zij. Ik heb 1x eerder in die auto gereden en toen 2 dagen last van m'n zij heb gehad.
Zie maar eens te bewijzen dat deze pijn komt door de tocht vanuit het portier... En zelfs dan lijkt mij dit geen gegronde reden om werk te weigeren, en gezien je situatie (ik heb al meerdere topics van je gelezen & gereageerd) denk ik dat je weinig keus hebt en gewoon zult moeten werken

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

In plaats van te klagen zou je ze ook gewoon attent kunnen maken op het feit dat er iets niet deugt (ze zijn niet helderziend) en proberen samen een tijdelijke oplossing te verzinnen, tot de auto gerepareerd kan worden. Maar ik stel me zo voor dat dat klagen bij jou een weinig constructieve vorm aanneemt.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Sommige mensen rjiden voor hun plezier in oude, tochtige auto's ;)

Bij mij op het werk is het ook niet altijd 100% goed geregeld, vaak moet ik als ik in de werkplaats aan het werk ben gereedschap/materialen uit mijn bus pakken omdat het er simpelweg niet is.

Ik weet niet of je echte redenen hebt om te klagen (of je bij een psycholoog, fysio of dokter loopt), maar kijk eens naar 'dirty jobs' op Discovery, en ga dan de volgende dag weer lekker in je auto zitten en bedenk hoe goed je het hebt.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• forzaola01
Resistor schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:06:
Sommige mensen rjiden voor hun plezier in oude, tochtige auto's ;)

Bij mij op het werk is het ook niet altijd 100% goed geregeld, vaak moet ik als ik in de werkplaats aan het werk ben gereedschap/materialen uit mijn bus pakken omdat het er simpelweg niet is.

Ik weet niet of je echte redenen hebt om te klagen (of je bij een psycholoog, fysio of dokter loopt), maar kijk eens naar 'dirty jobs' op Discovery, en ga dan de volgende dag weer lekker in je auto zitten en bedenk hoe goed je het hebt.
hehe mooi programma

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:03
Sorry dat ik het zeg Demonfreak maar het is wel erg typisch dat ik aan de titel al bijna wist dat jij de topicstarter zou zijn.

Probeer eens wat positiever in het leven te staan en maak niet overal een probleem van. Word eens actief in het zoeken van oplossingen in plaats van hier steeds te zeuren.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• Snowwie
Confusion schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:59:
[...]In plaats van te klagen zou je ze ook gewoon attent kunnen maken op het feit dat er iets niet deugt (ze zijn niet helderziend) en proberen samen een tijdelijke oplossing te verzinnen, tot de auto gerepareerd kan worden.
Pfff, dan kun je net zo goed de zon vragen om niet te schijnen. Het is bedroevend gesteld bij dat bedrijf wat het wagenpark betreft. Alle adviezen, suggesties of klachten van het personeel wordt in een grote doofpot gestopt en that's it. En het is niet zo dat ik niet gevraagd heb naar een alternatief. Heb ik wel zeker gedaan.
Confusion schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:59:
Maar ik stel me zo voor dat dat klagen bij jou een weinig constructieve vorm aanneemt.
En hoezo dat?

Maar goed, ik weet weer precies waar dit heen gaat. Je krijgt gelijk weer allerlei vooroordelen naar de kop geslingerd als "je bent lui";"ga werken" en "stel je niet aan". Dat is altijd makkelijk als je er zelf niet mee te maken hebt. Ik kan het niet helpen dat ik zo in elkaar steek, als dingen moeilijk worden dan loop ik er voor weg, ik heb gewoon zin in dat geouwehoer. Ik wil best werken, dat is het probleem niet, maar wel met deugelijk materiaal.
WorkForce schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:32:
Probeer eens wat positiever in het leven te staan en maak niet overal een probleem van. Word eens actief in het zoeken van oplossingen in plaats van hier steeds te zeuren.
Ik zeur niet, ik stel enkel een vraag.

[ Voor 10% gewijzigd door Snowwie op 17-07-2007 12:38 ]

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

WorkForce schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:32:
Sorry dat ik het zeg Demonfreak maar het is wel erg typisch dat ik aan de titel al bijna wist dat jij de topicstarter zou zijn.

Daar sluit ik me driedubbelendwars bij aan...

• Mastermind
  • Laatst online: 19-11 19:37
Duidelijk weer een Demonfreak topic. Waarom ben je altijd zo negatief? Wist je, dat als je negatief bent over alles, je juist meer negativiteit aantrekt? En als je positief bent meer positiviteit? "The Law Of Attraction" heet dat.

Maak je niet zo druk om kleine dingen, het kan veel erger. Die rigoreuze beslissing van "Bekijk het maar" werkt averechts. Zomaar weggaan kun je toch niet maken? Doe dan een dikke jas aan voor een keer en bespreek het nadien.

Je moet dingen niet erger maken dan het al is, Demonfreak.

Verwijderd

Snowwie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:37:

Maar goed, ik weet weer precies waar dit heen gaat. Je krijgt gelijk weer allerlei vooroordelen naar de kop geslingerd als "je bent lui";"ga werken" en "stel je niet aan". Dat is altijd makkelijk als je er zelf niet mee te maken hebt. Ik kan het niet helpen dat ik zo in elkaar steek, als dingen moeilijk worden dan loop ik er voor weg, ik heb gewoon zin in dat geouwehoer. Ik wil best werken, dat is het probleem niet, maar wel met deugelijk materiaal.
Komop man, wie neem je nou in de maling? Hoogstens jezelf. "ik kan het niet helpen" "makkelijk als je er zelf niet mee te maken hebt" "ik wil wel, maar kan niet omdat het materiaal niet deugt"..
Het ligt altijd aan een ander en altijd ben jij enorm zielig en begrijpt niemand je. Intussen ben je al tig topics volgens hetzelfde riedeltje verder en ben je inmiddels beland bij je zoveelste baan waar je weer de boel voor jezelf verziekt. Denk je nou echt dat het steeds aan andere ligt en nooit aan jou?
en je antwoord is: nee
als je dan niet gaat werken en door blijft vragen, dan zeur je ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 12:48 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:06
[...]

Pfff, dan kun je net zo goed de zon vragen om niet te schijnen. Het is bedroevend gesteld bij dat bedrijf wat het wagenpark betreft. Alle adviezen, suggesties of klachten van het personeel wordt in een grote doofpot gestopt en that's it. En het is niet zo dat ik niet gevraagd heb naar een alternatief. Heb ik wel zeker gedaan.
[...]

En hoezo dat?

[...]

Je zei net zelf dat je er niet wilde werken. Wees een vent en neem dan ontslag! Kan makkelijk want je zit nog in je proefperiode. Nu lijkt het voor ons net alsof je naar een raar excuus zoekt om in de proefperiode ontslagen te worden, snap je?
Als je echt ergens wil werken dan regel je gewoon op wat voor manier dan ook dat je comfortabel kan rijden. Maar jij wil daar dus niet werken, ook best, maar ga geen smoesjes verzinnen maar zeg gewoon de waarheid.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Mastermind
  • Laatst online: 19-11 19:37
Het beste is dat je nu als de wiedeweerga terug gaat en je meldt op kantoor. Denk je dat dit goed is voor je referenties? Je bent fout bezig, en je leidt jezelf steeds dieper het ongeluk in.

Of ben je gewoon lui, zeg dat dan gewoon.

Verwijderd

[...]

[...]

En hoezo dat?

[...]

Doe dan wat elke werkende persoon doet: Zoek naar een volgende baan, verricht sollicitaties, ga naar detacheringsburea's/uitzendbureau's ... kortom doe er wat aan ipv klagen en weglopen.

Ik blijf erbij: Je moet bij jezelf te raden gaan wat het probleem is, waarom je zo weinig doorzettingsvermogen/ruggegraat hebt en dus meteen wegloopt. Dat is een probleem van jou, en niet iets waar de maatschappij persé aan jou een uitkering zou moeten gaan geven.

Kortom: Ga zsm iets anders zoeken, en zoek hulp voor de bij "in je persoon gelegen problemen".

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Tocht met dit warm weer? Bij de werkgever groeit er geen geld aan de bomen en hebben een beperkt budget om wagens te onderhouden. Tocht kan je nu zien als gratis airco in de wagen, als fietser heb ik meer tocht/wind. * rapture gaat als student nog 2 à 3 jaar kranten sorteren tegen 7 euro bruto per uur. De verloning is boerenbuiten merkbaar lager dan in 't stad. Dat voor een Graduaat (HBO) gediplomeerde die verder wilt studeren richting Industrieel ingenieur.

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 17-07-2007 12:56 ]

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

En het is niet zo dat ik niet gevraagd heb naar een alternatief.
Ik zie niet dat je moest vragen naar een alternatief: ik zei dat je samen een oplossing moest verzinnen.
En hoezo dat?
Door de toon waarop je dit topic bent begonnen en de toon waarop je antwoord. Je doet het voorkomen alsof het volslagen absurd is dat een dienstauto zou tochten en alsof het belachelijk is dat iemand van je durft te vragen of je er in wilt rijden. Ik kan me niet voorstellen dat je je constructief hebt opgesteld. Of ging je conversatie inderdaad zo:
A: "Zeg chef, de vorige keer dat ik in die auto reed kreeg ik aardige last van mij zij, omdat het portier behoorlijk tocht. Zou ik een andere auto kunnen krijgen tot het gerepareerd is?"
Chef: "We hebben geen reserve auto, je zult het er mee moeten doen.":
A: "Is het dan goed dat ik even de tijd neem iets aan die tocht te doen? Stijve spieren zijn bij dit werk niet erg handig."

Zoja, dan begrijp ik de topicstart niet. Problemen zijn er niet om jou te pesten en problemen zijn er niet omdat ze zomaar opgelost (kunnen) worden.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

[...]
Hier knippen 8<-------------------------------------------------------------------

Hier knippen 8<------------------------------------------------------------------
Probleem gevonden :)

Problemen zijn er om opgelost te worden, niet om voor weg te lopen.
Je doet de afwas toch ook iedere dag? (al dan niet in de vaatwasser zetten)

• Snowwie
Ik heb al een gesprek gehad met m'n consulent, die was er natuurlijk ook niet blij mee. Maar morgen ben ik er gewoon weer, een half uur eerder zelfs, om de juiste sleutel te bemachtigen. Lekker kinderlijk dat het zo moet gaan. Iedereen heeft een vaste auto, al die anderen hebben overigens allemaal 'goeie' auto's, met fatsoenlijke stuurbekrachting etc etc. Die collega's 'offeren' hun auto niet een keer op, nee dan is er brand als je ze dat vraagt.

En een tijdje terug zaten ze nog te zeiken dat we onze auto's schoner moesten houden, jaja, dat wil nogal zo als Jan en alleman in jouw auto rijd. Nee, maar even serieus, die tocht in die auto is echt heel erg. Je hebt voortdurend een koude kolom lucht tegen je zij aanblazen. Normaal gesproken als je een lange rit moet maken zou ik dit wel provosorisch kunnen dichten met een doek ofzo, maar dit werk van mij betekend juist veel in -en uitstappen.

Zie wel weer, ik ga vanmiddag maar eens een partij uitzendbureau's aandoen om uit te kijken naar iets anders. Financiele ellende met de sociale dienst zit ik ook niet op te wachten. En dat vooroordeel over 'lui zijn' en 'geen zin hebben' moet ook maar es een keer uit de wereld geholpen worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Snowwie op 17-07-2007 13:20 ]

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Je zeurt ;) Kan best wezen dat het tocht, en kan zelfs best wezen dat je daar last van hebt. Je hebt verdorie mazzel dat het zomer is. Ga het eens in de wintermaanden doen. Als je om 6 uur moet aantreden met de sneeuw 2 turven hoog. En dan je ronde rijden zodat die oudjes te eten hebben. Op 14 hoog midden op de galerij bij -5, windchill -25. Dát is koud, en dát is klote. Maar daar hoor ik je niet over, maar wel over je auto.

Het is saai werk, maar het moet wel gebeuren. Ook als het maar tijdelijk is. Dat je het nu al niet trekt beloofd weinig goeds imo. Nu is het nog goed te doen.

Je mag best aankaarten dat je auto niet goed is. Is ook niet raar. Maar ik heb ook, net als vele hier, sterk het idee dat het je gewoon aan motivatie ontbreekt. Nouja doe het dan ook maar zonder uitkering. Als je kunt werken moet je gewoon werken. Als die wagen niet aan de arbonormen voldoet, wat an sich opgelost dient te worden, moet je niet dat als excuus aandragen om dan het hele bijltje er maar bij neer te gooien.

Ik ken het soort lui wel bij maaltijdenservices van een sociale dienst. Daar pas je bij of je past er niet bij. Dat is vrij zwart-wit. Zo steken die mensen nou eenmaal vaak in elkaar. Ze zitten niet voor niks bij de sociale dienst. En daar wordt je dan tussengezet. It sucks. Big hairy balls. Maar je kunt er niet zomaar mee stoppen. Dat moet je gewoon netjes oplossen.

• Rukapul
Mag het rondje Demonfreak bashen bij deze weer stoppen? Het is nergens voor nodig direct op de man te spelen, met 'kom van je luie reet af', 'een Demonfreak topic', etc. Houd het een beetje fatsoenlijk tegenover elkaar :)

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 17-07-2007 13:23 ]

Verwijderd

Die collega's 'offeren' hun auto niet een keer op, nee dan is er brand als je ze dat vraagt.
Dergelijke dingen zijn als nieuweling ook niet logisch, dergelijke dingen moet je mijns inziens verdienen :)

• Snowwie
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:16:
Ga het eens in de wintermaanden doen. Als je om 6 uur moet aantreden met de sneeuw 2 turven hoog. En dan je ronde rijden zodat die oudjes te eten hebben. Op 14 hoog midden op de galerij bij -5, windchill -25. Dát is koud, en dát is klote. Maar daar hoor ik je niet over, maar wel over je auto.
Overdrijven is ook een vak apart :| Ten eerste beginnen we niet om 6 uur, maar pas om half elf (met rijden), inpakken start om 10:00 uur. En sinds wanneer hebben we hier in Nederland nog winter met hompen sneeuw bij -10?
Het is saai werk, maar het moet wel gebeuren. Ook als het maar tijdelijk is. Dat je het nu al niet trekt beloofd weinig goeds imo. Nu is het nog goed te doen.
Het werk zelf is helemaal niet saai, heb je mij nooit horen zeggen. En het werk trek ik prima, alleen die auto is gewoon verrot.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:37:
[...]
Dergelijke dingen zijn als nieuweling ook niet logisch, dergelijke dingen moet je mijns inziens verdienen :)
Hoezo nieuweling? Er zijn gozers die er korter werken dan ik en betere auto's hebben. Ik vind dat zowiezo nergens op slaan. Waarom dat iemand die relatief nieuw is altijd moet werken met inferieur materiaal.

[ Voor 22% gewijzigd door Snowwie op 17-07-2007 13:40 ]

Mijn YouTube Channel

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Het is 25 graden buiten, als het niet toch in de auto ga je dood. Ik neem aan dat je ook de blower niet aandoet en de ramen stijf dicht houd, anders heb je straks overal pijn.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Pannenkoekkie
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

[...]
Alle adviezen, suggesties of klachten van het personeel wordt in een grote doofpot gestopt en that's it.
[...]

maar wel met deugelijk materiaal.

[...]

Je verwacht dat je meteen een Porsche Cayenne meekrijgt om je zooi in te stallen?
Ik ben ook onlangs begonnen bij een ander bedrijf, en heb ook gebreken aan mijn (tijdelijke) Peugeot 206, zal je mij tot mijn vaste contract alleen grappen over horen maken.

Daarbij is ondeugdelijk materiaal:
- Een schilder met een kwast zonder haren
- Een IT'er die voor werkdoeleinden een 80286 krijgt

Een auto is "Ter beschikking" gesteld en zolang je GEEN eigen bijdrage betaalt, heb je niets te willen, of je mag zelf voor vervoer zorgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Pannenkoekkie op 17-07-2007 13:47 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ik ben onderhand nieuwsgierig naar pics van het interieur van de wagen.

Wat kan er nu zo tochten dat je daar zo erg last van krijgt. ( behalve met het raampje open 80 km/h rijden)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Snowwie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:37:
[...]
Overdrijven is ook een vak apart :| Ten eerste beginnen we niet om 6 uur, maar pas om half elf (met rijden), inpakken start om 10:00 uur. En sinds wanneer hebben we hier in Nederland nog winter met hompen sneeuw bij -10?

[...]

Het werk zelf is helemaal niet saai, heb je mij nooit horen zeggen. En het werk trek ik prima, alleen die auto is gewoon verrot.

[...]

Hoezo nieuweling? Er zijn gozers die er korter werken dan ik en betere auto's hebben. Ik vind dat zowiezo nergens op slaan. Waarom dat iemand die relatief nieuw is altijd moet werken met inferieur materiaal.
Bon, je kunt dus uitslapen, het werk is niet saai, er staat een eervolle vermelding op je C.V., er komen meer verdiensten binnen, de Sociale Dienst is tevreden, senioren krijgen te eten waarvoor ze vast en zeker dankbaar zijn, je bent regelmatig buiten met dit lekkere weer. Allemaal pluspunten, loop dan niet te zaniken over een beetje tocht, zoek een oplossing, al moet je dat helemaal zelfstandig doen, boehoe.

Overigens is een auto imho pas ondeugdelijk als hij niet door de APK komt, en geloof me, dan ben ik nog erg billijk.

[ Voor 5% gewijzigd door FirePuma142 op 17-07-2007 13:46 ]

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Coach4All schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:43:
Ik ben onderhand nieuwsgierig naar pics van het interieur van de wagen.

Wat kan er nu zo tochten dat je daar zo erg last van krijgt. ( behalve met het raampje open 80 km/h rijden)
Platte deurrubbers. Had mijn vorige Trabant en heeft mijn huidige Fiesta ook last van. Bij de Trabi kon je naar buiten kijken, en bij de Fiesta heb je steeds het idee dat de achterklep niet dicht zit.

Verwijderd

Snowwie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:37:
Dan heb je helemaal een luizenbaantje. Ik ken er genoeg die wel zo vroeg moeten beginnen. En die winter .. 2 jaar geleden nog.

Je kunt echt wel blijven zeiken net zolang tot het rubber gemaakt is of dat je een ander bus krijgt. Dat moet gefixt worden, duidelijk. Maar je doet alsof het een grote ramp is. Terwijl het hoogzomer is. Ik zeg je: het kan veel erger. En ik weet waar ik het over heb ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 14:23 ]

• Iblies
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik kan wel enig begrip opbrengen mbt 8 uur rondrijden in een oude afgeschreven auto,
heb in het verleden een tijd taxi gereden en dat was oude mercede 190 D en dat in het jaar 2000, die auto was al drie keer afgeschreven, voorstoelen hadden hoezen, en die bak stonk ongeloofelijk naar rook, achterraam ging altijd open of het nu zomer of winter was.

Als parttimer stond die auto altijd te wachten of je mocht een busje meenemen en dat in het weekend |:( . Als je op de gewone tijd begon kon je een C of E klasse meenemen maar dan stonden de vaste steevast te klagen en sommigen probeerde je zelfs wijs te maken dat iedereen een vaste auto had maar die grap hebben ze een of twee keer uitgehaald en toen ook niet meer. Stapte in de auto en was weg. Als "collega's" klaagde, daar is de baas, neem je problemen daar naar toe en niet naar mij.

Mijn tip, begin iets eerder en pak een betere auto. Je hebt het eerder aangegeven en dat lijkt me in dit "milieu" de beste oplossing.
Iets constructiefs doen in dit stukje van de samenleving is heel moeilijk.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

als dingen moeilijk worden dan loop ik er voor weg, ik heb gewoon zin in dat geouwehoer. Ik wil best werken
....

Daar hield ik ergens op met lezen. Ik mag lijden dat de sociale dienst je uitkering volledig stopzet, zodat mijn met hard werken in soms barre en schadelijke omstandigheden verzamelde belastingcenten uitgekeerd kunnen worden aan mensen die wel zin hebben in het geouwehoer van werken en die smeken om jouw baantje waarin ze lekker rond mogen rijden en met bejaarden kletsen, en er nog betaald voor krijgen ook.

"voor mij part sterft de helft van die ouwe lijken af".... hoe krijg je het uit je strot cq. vingers :|

Professionele website nodig?

Verwijderd

Om 10 uur beginnen en het erg vinden er iets eerder te zijn voor een andere auto? Mooie tijd voor koffie man!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hmm, ik heb afleveringsdiensten gedraaid bij een bedrijf waar wel iedereen zijn eigen bus had. De invallers/vakantiekrachten kregen een bus die vrij was, en dat was meestal het oudste lijk.
Wat heb ik meegemaakt met die bussen? Dynamo stuk (niet erg in een diesel), gaskabel vastgevroren, koppeling zo zwaar dat ik maar zonder heb geschakeld, achteruitversnelling die er steeds uit sprong.
In het algemeen waren het klote bussen (Citroen C35, zoek maar eens op Google images): topsnelheid 125 km/h, over de motorbult in de cabine lag een dikke deken omdat het lawaai anders echt niet te harden was, deurkieren kon je bij hogere snelheid doorheen kijken, verwarming slecht, positie versnellingshandel verkeerd, geen gordels en altijd wel wat stuk. Het vervelendste was nog wel een bus waar de zijdeur van stuk was en ik alle wasmachines via de achterdeur eruit moest halen. Dan leer je wel goed je route inplannen, maar dan sta je mooi te kijken als je bij de eerste twee adressen ook nog een machine retour krijgt. Staat die bus nog vol. :(
Mooiste bijbaan die ik ooit gehad heb, serieus. En ik vond het ook geweldige bussen.

Dus ja: het is je instelling. En als het niet bevalt raad ik je aan iets beters te zoeken.

Signatures zijn voor boomers.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:13
Nou, voor mij part sterft de helft van die ouwe lijken af, ik ga niet in die auto....
Ik hoop echt dat er in de toekomst precies hetzelfde iemand die precies hetzelfde denkt en alleen JOUW eten brengt !!
Doe normaal man ! :( Denk ook eens aan je medemens. Wees een vent, stap naar je baas en blijf net zolang zeuren tot het probleem opgelost is. Ga anders naar het uitzendbureau en zoek ander werk. Als ik je profiel bekijk, zie ik dat je in de administratieve richting gestudeert heb. Daar is meer dan voldoende werk te vinden !

Ik hoop echt dat de sociale dienst je buitentrapt en dat je eens echt in de problemen komt !! |:(

Verwijderd

Wat mij het meeste irriteert is dat je nu frustratie (terecht of niet doet er even niet toe) op de verkeerde manier kenbaar maakt. Voor die ouderen ben ik niet zo bang .. die krijgen hun eten wel. Iets later misschien maar toch. En dat krijgen ze omdat je collega's jouw ronde moeten overnemen. Wat ws. nog een hele klus is omdat het in de busjes moet passen, en de volgorde ook niet meer klopt. Of ze rijden echt een hele extra route. En daar moeten ze iemand voor ritselen of anders dat de ploegbaas zelf rijdt of zo. Het punt is .. je bent 'boos' op je leidinggevende omdat ie, volgens jou, niks aan dat rubber doet. En je bent boos op je collega omdat ie de sleutels van je vorige bus heeft gepakt. Allemaal begrijpelijk maar nu zijn het _al_ je collega's die er de dupe van zijn en ws. de leiding helemaal niet en die ene collega ook maar weinig of niets.

Bij dat soort toko's staat het materieel niet zo hoog op de prioriteitenlijst. Dat klopt. Iets gedaan krijgen kan in een gewoon bedrijf al lastig zijn, bij de sociale dienst is het echt droevigheid troef. Maar dat is toch de enige goede manier .. dingen aankaarten. Het kan ook moeilijk zijn om een bus uit roulatie te hebben. Als ze een reserveauto hebben dan hebben ze meestal ook wel de resources om een raamrubber te vervangen. Het is niet meer dan een kwestie van wat assertieviteit op de juiste manier tonen. Uiteindelijk dringt het wel door. Zelfs op een soos.

En ik vind het ook niet tof dat je echt, iig aan de TS te proeven, de insteek hebt van het is maar tijdelijk dus f*ck it. Ik hoop dat je er met je collega's iig nog wel gewoon schappelijk uit kunt komen. Anders is tijdelijk ineens toch heel lang.

Verwijderd

Hmmm, laten we nu weer eventjes wachten op een reactie van DF ?? Die heeft nl. sinds 1337 niet meer gereageerd ;)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:27

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:48:
Hmmm, laten we nu weer eventjes wachten op een reactie van DF ?? Die heeft nl. sinds 1337 niet meer gereageerd ;)
Die heeft de aftocht geblazen :')

De islam kan uw vrijheid schaden

Verwijderd

Of hij is door de kier van de deur gewaaid :P

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Hoewel hier eigenlijk helemaal off topic wil ik toch even de daadwerkelijke regeling omtrent onderbreking van arbeid bij een onveilige situatie quoten:
bron
Werknemer mag werk onderbreken, als hij het te gevaarlijk vindt

Als een werknemer vindt dat er onveilige situaties zijn, moet deze dit zo snel mogelijk melden, zodat er maatregelen genomen kunnen worden.
Maar de wet gaat zelfs nog verder. Als de werknemer vindt dat het onverantwoord is om het werk uit te voeren omdat er "direct en ernstig gevaar dreigt", dan geeft de wet hem of haar de mogelijkheid om het werk te onderbreken. Als de werkgever en werknemer van mening verschillen over het gevaar, kan de werkgever de Arbeidsinspectie inschakelen om tot een oordeel te komen. Ook als de werkgever zelf of via een leidinggevende zegt dat het werk toch moet worden uitgevoerd, hoeft de werknemer, die serieus van mening is dat het te gevaarlijk is om door te gaan, daar geen gehoor aan te geven. De werkgever mag dit trouwens niet als grond gebruiken om vervolgens de werknemer te straffen of te ontslaan, ook niet als de werknemer achteraf ongelijk krijgt van de Arbeidsinspectie.
Van dit recht wordt door werknemers weinig gebruik gemaakt. Veel werknemers zijn van dit recht niet op de hoogte, bovendien zijn ze bang dat zij tóch achteraf de rekening gepresenteerd krijgen in de vorm van een slechte relatie met de werkgever.
Toch is het belangrijk dat werknemers van dit instrument op de hoogte zijn, en dat zij er gebruik van maken als dat echt nodig is, eventueel samen met collega's. In veel situaties zijn het juist de werknemers die het beste kunnen beoordelen of iets gevaarlijk is of niet!

• Snowwie
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:14:
Je kunt echt wel blijven zeiken net zolang tot het rubber gemaakt is of dat je een ander bus krijgt. Dat moet gefixt worden, duidelijk. Maar je doet alsof het een grote ramp is. Terwijl het hoogzomer is. Ik zeg je: het kan veel erger. En ik weet waar ik het over heb ;)
Oh ik hou ook wel op met 'zeiken', wees niet bang. Morgen ben ik als eerste aanwezig om de sleutel van mijn auto te pakken en diep weg te stoppen. En dan kunnen de collega's hoog of laag springen, ik lever die sleutel dan niet af. Punt.

En wat de rest betreft, die mensen die alleen maar kunnen zeggen "lui","ga werken","hopen dat de uitkering stopt", zak in de stront!.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Zeg doe es normaal.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Henk007 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:53:
Hoewel hier eigenlijk helemaal off topic wil ik toch even de daadwerkelijke regeling omtrent onderbreking van arbeid bij een onveilige situatie quoten:
bron

[...]
Nou gaat het hier niet echt om : "direct en ernstig gevaar dreigt".

Het is mischien niet helemaal gezond en er hoort wel degelijk wat aan gedaan te worden, maar ik zou het geen "Ernstig gevaar" noemen

[ Voor 47% gewijzigd door Woy op 17-07-2007 16:00 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

rwb schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:59:
[...]

Nou gaat het hier niet echt om : "direct en ernstig gevaar dreigt".

Het is mischien niet helemaal gezond en er hoort wel degelijk wat aan gedaan te worden, maar ik zou het geen "Ernstig gevaar" noemen
Is het alleen lichamelijk of ook geestelijk? En wie weet wat voor een gevaar TS vormt voor zijn collega's >:)

• remco_k
  • Laatst online: 12:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Het valt me op dat Demonfreak nergens vermeld wat hij heeft geprobeerd om het probleen op te lossen/te omzeilen. (zie handdoek tips ;))
Ook zie ik nergens staan of hij zich netjes af heeft gemeld met opgaaf van reden, of dat hij gewoon weg is gelopen.

Omdat Demonfreak dat niet meld krijg je dus suggesties bij andere lezers van dit forum en worden aannames gedaan die waar of niet waar zijn.

Demonfreak wees duidelijk, geef 'ns goed aan wat er vandaag is gebeurd (en besproken!).
Daarbij ben ik het eens met wat al eerder werd geroepen, als de brandweer terug naar je werk en je melden.

Een tochtende auto is overigens geen onveilig materiaal, werk weigeren omdat je in die auto zou moeten rijden is geen geldige reden. Je moet dan op z'n minst (aantoonbaar) een paar maal op een normale manier aan hebben gegeven dat er iets mis is met die auto. Als er dan na een paar werkdagen/weken niets aan gebeurd kan je aangeven dat je niet meer met die auto wilt rijden, totdat het euvel op is gelost. Dan pas heb je misschien een heeeeeel klein redentje om niet naar je werk te gaan...

* remco_k Heeft een paar weken in een auto gereden waarvan de remmen de meest vreselijke geluiden maakten. Dát is wel een veiligheids probleempje. En ik ging braaf elke dag 75km rijden omdat ik erop vertrouwde dat het probleem op werd gelost - en dat werd het.

Alles kan stuk.

• Snowwie
remco_k schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:08:
Demonfreak wees duidelijk, geef 'ns goed aan wat er vandaag is gebeurd (en besproken!).
Daarbij ben ik het eens met wat al eerder werd geroepen, als de brandweer terug naar je werk en je melden.
Ik loop naar de balie, zoek m'n autosleutel. Autosleutel is weg. Ik loop terug naar de kantine, vraag rond waar zijn de sleutels. Mijn collega zegt "ik heb em". Ik zeg tegen hem "mag ik ze aub dat is mijn auto". Hij zegt "Ja, maar ik heb de stadsroute en alle andere auto's zijn bezet". Ik dacht "verdomme, het zal weer niet toch". Dan gaan we met z'n allen naar het verzamelhok, ik vraag normaals mijn collega om de sleutel, maar hij geeft geen sjoege. Ik loop naar de balie en zeg dat ik geen auto heb, je behalve de Combo. Tegelijkertijd zeg ik dat ik daar niet in wil rijden omdat de portier van die auto zo gammel is als de pest en een hele kouwe straal lucht tegen m'n lijf aan duwt, en dat ik daar eerder ook al last van heb gehad, met 2 dagen pijn. Aan de balie wordt er gebeld naar de keuken. Er wordt aan de kok gevraagd of er nog een andere auto is. Nee is er niet, ik moet het vandaag doen met die combo. Wederom zeg ik dat ik niet in die auto wil rijden. Er onstaat een "jamaar" en "hetmoetgewoon" situatie. Vervolgens loopt de kok gewoon weg en bij de balie zeggen ze ook niets meer. Op dat moment besloot ik weg te gaan omdat er niet geluisterd werd naar het probleem.

Ja, ik geef toe, misschien een beetje te veel gehandeld op gevoel/emotie, maar dat valt niet meer om te draaien. Vandaar hier ook die vraag over werkweigering bij ondeugelijk materiaal.

Dan komt er weer een hoop geflame van "lui","wees een vent","niet zeuren" enz enz., wat totaal kant noch wal slaat aangezien dat helemaal niet aan de orde is.

Mijn YouTube Channel

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Snowwie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:56:
[...]

Oh ik hou ook wel op met 'zeiken', wees niet bang. Morgen ben ik als eerste aanwezig om de sleutel van mijn auto te pakken en diep weg te stoppen. En dan kunnen de collega's hoog of laag springen, ik lever die sleutel dan niet af. Punt.

En wat de rest betreft, die mensen die alleen maar kunnen zeggen "lui","ga werken","hopen dat de uitkering stopt", zak in de stront!.
Je kan er wel van uit gaan dat hier niemand zal zijn die beweegredenen goedkeurt hoor.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:09
Demonfreak, heb je er serieus al eens over nagedacht om eens bij een psycholoog te gaan praten over de issues die hier overduidelijk naar boven komen, al dan niet door jezelf aangegeven.
Die opmerking die je maakte over "als ik problemen tegenkom loop ik er voor weg" of iets in die strekking, klinkt in mijn oren een beetje als iets van een sociale fobie...
Het is misschien niet leuk om er voor uit te moeten komen, maar de stap naar een psycholoog maken is al een eerste stap in de goede richting. En hoe eerder je er bij bent, hoe beter je je achteraf zult voelen dat je een dergelijke beslissing hebt genomen.

En voor wat betreft die opmerking over het in uitwerpselen wegzakken, ik mag toch aannemen dat je zelf slim genoeg bent om in te zien dat je dit had kunnen verwachten?!?
Mijn eerste indruk was dat ook, en wel heel simpel gebaseerd op de volgende woorden:
Ik had nog geen contract maar zit nog in de proefperiode via de sociale dienst. Ik wist zowiezo al dat ik het werk niet meer langer wou doen
Kort door de bocht gelezen maak ik daaruit op: Ik word nu aan het werk gezet door de sociale dienst, en ik vind het maar een nare baan, dus...
Dat, in combinatie met eerdere topics van je, resulteren al snel in de opmerkingen waar je hierboven zo over te keer ging...

Systemspecs

• kmf
  • Niet online

kmf

Snowwie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:20:
[...]

Ik loop naar de balie, zoek m'n autosleutel. Autosleutel is weg. Ik loop terug naar de kantine, vraag rond waar zijn de sleutels. Mijn collega zegt "ik heb em". Ik zeg tegen hem "mag ik ze aub dat is mijn auto". Hij zegt "Ja, maar ik heb de stadsroute en alle andere auto's zijn bezet". Ik dacht "verdomme, het zal weer niet toch". Dan gaan we met z'n allen naar het verzamelhok, ik vraag normaals mijn collega om de sleutel, maar hij geeft geen sjoege. Ik loop naar de balie en zeg dat ik geen auto heb, je behalve de Combo. Tegelijkertijd zeg ik dat ik daar niet in wil rijden omdat de portier van die auto zo gammel is als de pest en een hele kouwe straal lucht tegen m'n lijf aan duwt, en dat ik daar eerder ook al last van heb gehad, met 2 dagen pijn. Aan de balie wordt er gebeld naar de keuken. Er wordt aan de kok gevraagd of er nog een andere auto is. Nee is er niet, ik moet het vandaag doen met die combo. Wederom zeg ik dat ik niet in die auto wil rijden. Er onstaat een "jamaar" en "hetmoetgewoon" situatie. Vervolgens loopt de kok gewoon weg en bij de balie zeggen ze ook niets meer. Op dat moment besloot ik weg te gaan omdat er niet geluisterd werd naar het probleem.

Ja, ik geef toe, misschien een beetje te veel gehandeld op gevoel/emotie, maar dat valt niet meer om te draaien. Vandaar hier ook die vraag over werkweigering bij ondeugelijk materiaal.

Dan komt er weer een hoop geflame van "lui","wees een vent","niet zeuren" enz enz., wat totaal kant noch wal slaat aangezien dat helemaal niet aan de orde is.
Kortom. je maakt van jouw probleem hun probleem. Ja, de baliemedewerker en kok kan zo een nieuwe auto voor je regelen. :O

Of je moet een oplossing aandragen, of je moet bij de juiste persoon klagen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn neefje van 8 staat heel negatief in het leven. Als er iets is, dan gaat hij meteen zeuren op zo'n manier dat hij iedereen tegen de haren in strijkt, en dus ook nooit iets gedaan krijgt. Zijn broertje van 4 is daar veel behendiger in (al vanaf dat 'ie kon praten), en weet sociaal gezien precies wat 'ie moet doen om iets gedaan te krijgen van iemand.

Nou is mijn neefje maar 8 jaar, en zal het nog wel een tijdje duren eer je hem aan z'n verstand krijgt dat zijn houding zowel zichzelf frustreert, als de mensen om hem heen. Maar hij heeft er wel altijd al last van gehad.

De eerste stap om met dit soort problemen om te gaan, is erkenning. Als je weet dat je zo in elkaar steekt (of je krijgt het van anderen te horen omdat je het zelf misschien niet zo beleeft), is erkenning. Als dat er al niet is, kan iedereen lullen als brugman, maar zet het toch geen zoden aan de dijk.

Nou heb ik echt werkelijk geen flauw idee wie de man achter Demonfreak is, maar dit topic deed me hier i.ig. heel sterk aan denken. De verontwaardiging, het onrecht wat je aangedaan wordt, het onvermogen om daar gezamelijk uit te komen, blijkbaar de voorgeschiedenis.. ik kan me voorstellen dat de reacties daarop alleen maar vervelend zijn en nog veel meer frustreren, maar het zou toch ook een signaal moeten zijn dat je hier duidelijk hulp bij nodig gaat hebben, wil het een keer goed gaan lopen.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• remco_k
  • Laatst online: 12:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dus dát was voor het eerst dat jij aangaf dat je niet met die auto wilde rijden... En nog bij de verkeerde personen ook.
En daarna vertrekken zonder opgaaf van reden.
Fout, syntax error. Ik snap denk ik wel dat je deze keuze in een opwelling maakt, maar wees dan een vent en ga weer terug naar die toko. Als je ergens al jaren werkt met een goede staat van dienst, dan is er geen enkele werkgever die van zo'n uitglijder een groot punt maakt... Maar juist omdat je in proeftijd zit kan je jezelf dit niet permitteren. En ik begrijp dat je al vaker in de problemen ben geraakt (gezien de posts in dit topic) word dit dan de opvolger daarvan?
Je hebt nu lang niet genoeg aanknopingspunten om er zonder kleerscheuren vanaf te komen. Jij zit fout, dat moet je eerst zelf erkennen en daarna ga je dat vertellen aan je werkgever. Heb je gelijk de kans om aan te geven dat die auto wat brak is en dat dat gewoon gefixed moet worden. Spreek met die werkgever af dat het probleem binnen X weken is opgelost. Dan heb je NA die tijd weer houvast om alsnog je beklag te doen.

Edit:
brama met z'n 'erkennen' ... :P
Nu lijk ik een spuit 11. :(

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 17-07-2007 16:33 ]

Alles kan stuk.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Snowwie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:20:
[...]

Ik loop naar de balie, zoek m'n de autosleutel die mijn voorkeur heeft. Autosleutel is weg. Ik loop terug naar de kantine, vraag rond waar zijn de sleutels. Mijn collega zegt "ik heb em". Ik zeg tegen hem "mag ik ze aub dat is mijn auto de auto die mijn voorkeur heeft". Snip Er wordt aan de kok (??!??) gevraagd of er nog een andere auto is. Snip Vandaar hier ook die vraag over werkweigering bij ondeugelijk materiaal.

Het materiaal is helemaal niet ondeugdelijk, jij vindt het materiaal ondeugdelijk, dat is iets heel anders. En ja, je zeurt wel, en nee zo ben je geen vent. Get your gameface on!

• Snowwie
remco_k schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:29:
[...]
Dus dát was voor het eerst dat jij aangaf dat je niet met die auto wilde rijden... En nog bij de verkeerde personen ook.
Ik heb het al eerder aangegeven, omdat ik al eerder in die auto gereden heb. En nee, ik was niet bij de verkeerde persoon.

Kapotte achterlicht? Defecte blazer? verkeerd afgestelde koplampen? handrem die niet doet? Dat zijn allemaal gebreken, maar geen gebreken die je in je werk hinderen. Een opening in de deur op nog geen 20 cm afstand van je middenlijf en dan een strakke kouwe luchtstroom er op is geen pretje. Ik zou zeggen, voor wie auto rijd, zet de blazer maar eens op 3/4 stand (stevig blazen) en laat em een paar uur op dezelfde plek op je lijf blazen.

maar goed, laten we er maar over op houden. Dit gaat verder nergens meer om. Ik moest niet te snel weglopen en daardoor heb ik nu gezeik.

Aangezien we hier ook niet verder komen, mag er misschien een slotje op dit topic?

[ Voor 12% gewijzigd door Snowwie op 17-07-2007 16:49 ]

Mijn YouTube Channel

• kmf
  • Niet online

kmf

Snowwie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:46:
[...]

maar goed, laten we er maar over op houden. Dit gaat verder nergens meer om. Ik moest niet te snel weglopen en daardoor heb ik nu gezeik.

Aangezien we hier ook niet verder komen, mag er misschien een slotje op dit topic?
Wat had je dan willen bereiken met dit topic dan? Een knokploeg verzamelen die je werkgever aan gort slaat?

• Rukapul
Dit gaat echt nergens meer over.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.