Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezer,

Ik heb al even rondgezocht, maar ik kan niet echt vinden wat ik zoek. En ik had gehoopt dat jullie hier misschien meer van zouden weten.

Ik heb samen met een partner een (grote) website gebouwd tijdens mijn stage. Hiervoor heb ik een stagevergoeding gekregen, maar betekend dit dan ook dat het systeem dat wij hebben gemaakt aan het bedrijf toebehoort?

Ik stel deze vraag omdat dit bedrijf ook een zakenpartner heeft met dezelfde huisstijl. Ik heb samen met mijn partner, het bedrijf waar ik stage liep en het partnerbedrijf besloten om na de stage door te werken voor beide bedrijven onder een gezamelijke prijs.

Het partnerbedrijf wil mogelijk ook het systeem dat wij tijdens onze stage hebben geschreven, maar nu is de vraag of de directeur van het bedrijf waar ik stage liep dit zomaar kan doorverkopen zonder onze goedkeuring?

Conclusie
Ik heb een website gemaakt, daarvoor heb ik een vergoeding gekregen in de vorm van uurloon, behoort die website nu aan het bedrijf toe?

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 20:56
Simpel gezegt: Ja. Tenzij er in je contract expliciet anders vermeld stond, is de software eigendom van het bedrijf.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Ligt er aan wat er afgesproken is in je contract / stage overeenkomst omdat het een stage is zou het zelfs van je school kunnen zijn contract gewijs

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:23

_Apache_

For life.

Uurloon heeft weinig met eigendom te maken..

Waar je even naar moet zoeken in de contracten is bijvoorbeeld intelectuele eigendomsrecht..

Wat in mijn geval is dat ik de volledige website ( inclusief documenten van een bedrijf ) in besloten kring mag gebruiken voor een presentatie, verder staat expliciet in mijn contract dat alle documenten die ik maak/heb gemaakt zijn allemaal eigendom van het bedrijf waar ik mijn stage heb afgerond.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Bij Auteursrecht geld het dat jij als maker normaal de rechthebbende bent tenzij het werk in opdracht/onder toezicht van en/of tijdens betaalde werktijd is gemaakt...
Art. 6.
Indien een werk is tot stand gebracht naar het ontwerp van een ander en onder diens leiding en toezicht, wordt deze als de maker van dat werk aangemerkt.

Art. 7.
Indien de arbeid, in dienst van een ander verricht, bestaat in het vervaardigen van bepaalde werken van letterkunde, wetenschap of kunst, dan wordt, tenzij tusschen partijen anders is overeengekomen, als de maker van die werken aangemerkt degene, in wiens dienst de werken zijn vervaardigd.
http://www.xs4all.nl/~werksman/recht/h1.html

Ik vermoed dat de rechten idd bij de werkgever liggen, tenzij je kunt aantonen dat er geen 'stagevergoeding' is betaald, er geen direkte begeleiding was of duidelijke opdrachtstelling...

Het ligt dus ook heel duidelijk aan de werk-omstandigheden tijdens die stage en of er betaling heeft plaatsgevonden van het bedrijf aan jou.

[ Voor 35% gewijzigd door RM-rf op 17-07-2007 10:20 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Aha....nou, dankjewel voor de antwoorden. Dan weet ik voldoende en zal ik de overeenkomst nog even goed nalezen.

Bedankt mensen!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:09

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Het is (vrijwel zeker) van je stagebedrijf. Maar... dat staat niet in de weg dat je er prima over kunt onderhandelen :P Wat wil je bereiken?
Pagina: 1