Problemen draadloos netwerk laptop

Pagina: 1
Acties:

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hallo,

Bij kenissen van mij hebben ze thuis XS4ALL internet met hierbij een modem (speedtouch) nu staat het draadloze internet hierop aan.

De laptop van mijn kennis een Dell Latitude D420 kan hier heel slecht verbinding mee maken. Hij vindt het internet wel maar de verbinding schommelt nogal. Dan is die weer heel goed dan weer heel slecht en mede hierdoor valt de connectie telkens weg.

Ze maakt verbinding d.m.v. een tooltje wat Dell bij de software levert. De Windows tool maakt trouwens niet uit. Deze heeft hetzelfde probleem

Het vreemde hiervan is dat de buurman met exact dezelfde laptop en instellingen (tegelijk gekocht zelfs) wel een prima verbinding heeft bij haar thuis. En dat ze op haar werk ook prima draadloos kan werken.

We hebben allerlei instellingen zoals netwerkchannel en netwerktype (ad-hoc / infrastructure) al geprobeerd maar niks lijkt te helpen. Iemand enig idee wat dit zou kunnen wezen ? Het lijkt mij dat als de hardware kapot is deze op haar werk ook niet zou werken toch ?

Verwijderd

Ondanks dat je hoogstwaarschijnlijk niet hebt gezocht en verrot weinig meld over waar het misgaat, wat voor netwerkadapter etc heb ik 2 tips:
Stel het kanaal op de ST op een standaard, vast kanaal in (10 of 11) en controleer eens of er nieuwere drivers zijn voor de wifikaart... Vermoedelijk los je het daar wel mee op.

• C_V_S
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:40:
Ondanks dat je hoogstwaarschijnlijk niet hebt gezocht en verrot weinig meld over waar het misgaat, wat voor netwerkadapter etc heb ik 2 tips:
Stel het kanaal op de ST op een standaard, vast kanaal in (10 of 11) en controleer eens of er nieuwere drivers zijn voor de wifikaart... Vermoedelijk los je het daar wel mee op.
Zoals al vermeld heb ik al een vast kanaal geprobeerd en dit is niet de oplossing. Nieuwe drivers ook al geprobeerd.

Het gaat mis op het punt dat er gewoon draadloze verbinding is alleen dat deze telkens weg valt. Dan is het weer heel goed en dan weer heel slecht. Daardoor telkens connection time outs.

Het type netwerkadapter zal ik even opzoeken. In ieder geval een Intel die geintregeerd zit in de laptop.

• yellowisblue
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 14:30
Paar opmerkingen/vragen:
  • Windows XP of Windows Vista?
  • Staat WZC en dat tooltje tegelijk aan?
    Configuratiescherm --> Systeem Beheer -> Services -> Wireless Zero Configuration
  • Als je via WZC configureert, zijn er meerdere profielen aanwezig?
    Verwijder ze eens allemaal en maak handmatig een nieuwe aan.
  • Energiebesparing aan of uit?

• C_V_S
  • Niet online
yellowisblue schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:28:
Paar opmerkingen/vragen:
  • Windows XP of Windows Vista?
  • Staat WZC en dat tooltje tegelijk aan?
    Configuratiescherm --> Systeem Beheer -> Services -> Wireless Zero Configuration
  • Als je via WZC configureert, zijn er meerdere profielen aanwezig?
    Verwijder ze eens allemaal en maak handmatig een nieuwe aan.
  • Energiebesparing aan of uit?
Hoi,

XP SP2
Nee WZC en dat tooltje staan niet gelijk aan. WZC heeft geen meerdere profielen en heb al geprobeerd ze te verwijderen en dan een nieuwe aan te maken. Geen goed resultaat.

Energiebesparing nog niet nagekeken zal ik eens doen. Wist niet dat dat zoveel uit zou kunnen maken.