Toon posts:

hellup laptopjacht; in dubio over processor en merk...

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een geschikte lt rond de 1000 euri’s (mag ietsje meer of minder zijn;). Ben hier ook al aan het lezen en zoeken geslagen en de computerwinkels af gegaan, maar goed daar komen ze ook wisselende verkooppraatjes wat ik nodig heb.

Ik gebruik het voornamelijk voor word, excel, internet, films en series downloaden (met torrents en afspelen meestal op de tv )
Ik twijfel over type processor wat ik nodig heb, ik kwam zelf op:
• minimaal Intel core duo T2350
• of core 2 duo T5300/ T5500 (In eerste instantie leek me een Core2 Duo T7100 wel wat, maar dat is schijnt volgens de mannen in de verschillende winkels toch wat overbodig te zijn aangezien ik geen games speel ;))

Ik wil wel graag een snel systeem en laat ook vaak computer lang aan (dagen) en veel programma’tjes open staan en hou er niet van als het vastloopt of traag is. De vraag is ga ik het verschil erg merken tussen al die verschillende processoren aangezien ik nu een DT fujitsu siemens pentium 4 (1.92 GHz, 512 MB) heb, dus zal er allicht op vooruit gaan ;).

Mijn Minimale eisen zijn :
• TV OUT/ S-Video (moet op elk tv of lcd tv kunnen zodat ik overal een film of serie kan kijken. En VGA aansluiting is dus dan nodig. DVI wellicht overbodig hoogstwaarschijnlijk zie ik het verschil niet.Ram geheugen: 2 GIG => anders loopt windows Vista niet zo soepel. Kan ook PC met 1 GIG zijn en dan nog 1 GIG erbij laten zetten.
• Ongeveer 120 harde schijf ik neem toch extra externe harde schijf.
• Eventueel een videokaart (heb nu ATI Radeon 9600 Pro en is op zich goed). Kan ook via een goede processor
• interne modem, ook wireless moet mogelijk zijn en alle internet routers mogelijk om erop te zetten
• 3-4 usb poorten
• verbinding met tv/stereo voor mooi geluid
• kaartlezer is handig
• bluetooth niet per se nodig kan ook een klein apparaatje kopen voor in USB poort
• 15.4 “ beeldscherm
• moet niet te warm worden
• niet veel herrie van fan
• minimaal 1 jaar pick up en return garantie
• stevige kast

Service is ook belangrijk aangezien ik er zelf niets mee kan. Liefst naar winkel waar ze een poging doen tot reparatie en dat je de LT niet meteen weken kwijt bent. Daarom ben ik nog niet overtuigd om voor een Dell te gaan. Alhoewel het handig is kwa specs die je naar eigen inzicht helemaal naar wens kan maken.

Ook wil ik er wel een paar jaar mee vooruit dus een degelijk systeem moet het wel zijn. Verder ga ik er niet mee over straat. Hooguit van de ene kamer naar de andere.
Typen die mij interessant lijken:
Toshiba A200 1CN (o.a. Mycom) core duo T2350, 1.86GHz, 2 GIG RAM, videokaart, Truebright beeldscherm, Bluetooth is mooi meegenomen, 3 USB poorten, VGA, S- video
Asus Z53 SC (Mycom) core 2 duo T7100, 1.8 GHz, 1 GIG RAM, videokaart GeFOrce 8400M alleen op de site van ASUS valt er niets te downloaden van dit type. Dus ik krijg hier een minder goed gevoel bij. Geen idee of het terecht is. Moet wel nog 1GIG Ram worden bijgezet.
HP Pavillion dv 6318 de snelheid processor is de vraag :core duo T2080, 1.6 GHz , verder 160GIG HDGeforce GO 7400, 3x USB. En een stukje goedkoper wat aan processor dus duidelijk ligt.
Lijkt mij zo op het eerste gezicht traag 1.6GHz. En ik moet dan even 1 GIG RAM bij laten plaatsen

Dus wat ik graag wil weten is: minimale type processor, en welk merk toch wel degelijk is (of is het toch een lot uit de loterij??)

Ik hoop dat jullie mij nog wat van nuttige informatie kunnen voorzien, aangezien ik het spoor toch wel bijster begin te raken met al die merken en de keuzes.

Alvast bedankt!!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je hebt de prijzen er niet bij gezet...

Wat betreft de service van Dell, ook als je CAR (collect and return)-garantie hebt, komen ze vaak gewoon binnen een paar dagen langs om je computer te fixen. Kijk eventueel naar de Inspiron 1520 (net nieuw) of de Inspiron 6400 (zijn voorganger, die nu een stukje goedkoper is).

Aangezien je niet gamet, voldoen eigenlijk heel veel laptops aan je eisen en je moet makkelijk onder de 1000 euro kunnen blijven.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Dit soort topics zijn niet langer gewenst in CSL, we verwachten van een beetje tweaker dat hij/zij zelf kan bepalen welke laptop het meest geschikt is voor zijn/haar situatie.

Dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.