[Joomla] Inloggen sharen met andere pagina...

Pagina: 1
Acties:
  • 8.359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 15:33

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik probeer een oude (niet-Joomla, php site), te integreren met Joomla. Ik wil er vanwege de complexiteit liever geen module van maken, maar ik wil de login wel delen met de te integreren pagina.]

Na wat googlen kwam ik op een paar dingen tegen over een joomla login wrapper, maar het werkt allemaal niet echt voor zo ver ik kon nagaan.

heeft iemand alternatieven?!

Cogito Ergo Credo

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Ik heb zelf nog nooit met Joomla gewerkt, maar meestal kom je al een heel end door te kijken wat er in de index.php wordt geinclude (meestal global.php etc) voordat er met sessie variabelen aan de haal wordt gegaan. Vervolgens staat daar meestal ook nog een sessie controle direct onder.

Speel daar een beetje mee en je komt een eind.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 15:33

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Nijn schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 02:40:
Ik heb zelf nog nooit met Joomla gewerkt, maar meestal kom je al een heel end door te kijken wat er in de index.php wordt geinclude (meestal global.php etc) voordat er met sessie variabelen aan de haal wordt gegaan. Vervolgens staat daar meestal ook nog een sessie controle direct onder.

Speel daar een beetje mee en je komt een eind.
Ik probeer uit te vogelen waar mod_login.php nu exact de username checkt zodat ik op het moment dat deze goed gekeurd is een sessie kan zetten voor de gewrapte pagina... maar ja waar...

[oplossing:]
Terugtraceren via de _LOGIN_INCORRECT melding (met grep) leerde dat includes/joomla.php de file is... ik heb daar de sessies in gezet en dan komt het allemaal goed blijkbaar...

Alleen uitloggen werkt nog niet goed...

session_start();
$_SESSION["access"] = "";
$_SESSION["user"] = "";
session_destroy();

richt niets uit, misschien op verkeerde plaats :s

[update]
kwam toch door verkeerde plaats, nu doet het zaakje het prima!!!

[ Voor 26% gewijzigd door jopiek op 17-07-2007 03:53 ]

Cogito Ergo Credo