Toon posts:

[Vista MCE] Remote tekortkomingen, softwarematig te fixen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst zal ik zeggen hoe lastig het was een passendie titel te verzinnen, maar ik loop hier al tijden mee.
Zelf ben ik een fan van mediaportal, maar heb al enige tijd mijn mediacenter voorzien van windows mediacenter (hebben de andere graag hier) en mij is iets raars opgevallen.

Nu viel al meteen op dat er voor dvd's op de remote geen audio/angle/sub knop zit, kijk ik ergens overheen?
Maar er wel zijn keyboard commands:

Change the DVD angle: ARROW KEYS
Change the DVD audio selection: CTRL+SHIFT+A
Change the DVD subtitles selection: CTRL+U

En ondertussen is er wel een button voor dvd menu.
Is dat niet wat krom?, ik bedoel, daar zou toch een afstandsbediening voor moeten zijn voor dit soort dingen?
Zelfs niet na de meest uitgebreide zoektocht kom ik erachter hoe ik dit doe.

Wat is nu het * werkelijke* probleem? De familieleden hier hebben een serie dvd's, en die komen uit Zweden, en hebben geen sub/taal keuze menu, maar je kunt wel de subs uitzetten, en dat is exact wat ze willen.
Echter, op de remote niks van terug te vinden, zelfs niet onder more info.
Natuurlijk zijn die shortcuts zonder toetsenbord een beetje moeilijk haalbaar in the first place.
Is er geen tool zodat ik die dingen op de pijltjestoetsen kan mappen?, die zijn namelijk tijdens dvd playback buiten gebruik en zouden daar perfect op aansluiten.

MCE instellingen zijn er niet, register settings kreeg ik niet gevonden, iig niks wat met de remote te maken had.
Ook heb ik getracht software te vinden voor buttonmapping, wat perfect mogelijk is met media portal, en ook zoiets krijg ik niet gevonden, en de search hier levert ook niet veel op.

Nu kan ik me niet voorstellen dat iemand anders hier niet mee gezeten heeft, voorheen had ik xp mce erop staan en die had exact hetzelfde... kreeg ik het ook al niet in gevonden.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38
Bij de DVD instellingen van Media Center kun je toch kiezen wat voor taal de ondertiteling moet zijn? Als je die op Nederlands zet zou ie de andere niet moeten tonen lijkt me. Heb het zelf niet gecontroleerd, maar probeer het eens.

Of het mogelijk is om subs te kiezen met de remote weet ik niet - mij is het iig niet gelukt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Die staan dus op Nederlands, want dat hebben ze graag hier.
Met het gevolg dat zodra er op een dvd geen Nederlandse subs staan hij vrolijk de eerstvolgende in line pakt... Zweeds nu dus.
Vervolgens kun je het zonder toetsenbord niet uit uitzetten/veranderen.

Elke dvd player heeft wel via de rechter muisknop (powerdvd, windvd) wel een optie om die dingen te selecteren, maar mce bij more info niet :|

Verwijderd

Topicstarter
kickje!

Ik heb geen softwarematige oplossing kunnen vinden.
Wel een x10 remote die cheaper in de hand ligt, kleiner is (ook geen voordeel) maar wel over de knoppen bezit.
Deze lukt alleen nog niet om hem goed met mce te laten samenwerken, maar de ontvanger wordt wel herkent door linux/win xp (mce)/vista 32 & 64, wat weer een plus is.

Toch zie ik liever onder more info een mogelijkheid of iets anders.
Dus een kickje want hier moete nmeer mensen mee zitten/mee gezeten hebben (ja volgens google ben ik niet de enige)

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-02 12:52
Kan je niet gewoon in de irremote.ini file de knoppen bijvoegen die je wilt? Dan even Remote controller resetten en dan zou het toch moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
irremote.ini was toch alleen voor de Hauppage remote?
Iig mijn installatie van vista heeft zo'n ini niet, en ik heb ook geen Hauppage remote.

Ik heb een mce remote en een x10 remote

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 19:07 ]

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-02 12:52
Ow, sorry 8)7
Pagina: 1