WMVHD - kan hele film niet afspelen, deel wel

Pagina: 1
Acties:
  • 502 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:33

sus

is druk :+

Topicstarter
Systeem:
winXP MCE 2005
P4 2.4GHz
1024MB
120GB HD
Ati 9550 128MB
Creative Audigy

Op dit setje probeer ik een WMV-HD film af te spelen (720p). Dit heeft altijd gewerkt onder Vista, echter was de TV-kwaliteit onder Vista niet in order, vandaar terug naar XP.

Mijn probleem is als volgt:
Ik heb op een andere PC een film staan, die 4.109.226 KB groot is (4GB dus). Om problemen met streamen te voorkomen heb ik de film nu ook lokaal staan, op de HD van de XP machine dus. Echter, wanneer ik hem met MCE of WMP11 wil afspelen krijg ik een fout op mijn geluidskaart. Hiervoor zouden de drivers niet in orde zijn.

Bij het verplaatsen van de film naar de lokale HD is in eerste instantie iets mis gegaan, waardoor ik niet meer dan 2GB aan data (dus een halve film) binnen kreeg. En dit bestand speelt MCE en WMP11 _zonder_ problemen af. Met 5.1 geluid, niks aan de hand.

Mijn probleem is dus: Waarom kan ik de hele film (4GB) niet afspelen, en een deel van diezelfde film (100MB, 250MB, 500MB, 2GB) wel :? Het lijkt mij niet dat het aan de geluidskaart ligt, omdat de kleine delen het wel perfect doen. Ook lijkt het mij niet dat het aan de PC an sich ligt, deze heeft in het verleden bewezen dat hij geschikt is om 720p materiaal af te spelen.

Wat heb ik verder gedaan:
• K-Lite Codec Pack geinstalleerd, met en onder MP-Classic. Deze geeft een render-fout
• WMP11 er af, geprobeerd met WMP10, ook geen succes
• Alle updates op het gebied van hardware en relevante software geinstalleerd (o.a. windwosupdate)
• Andere 720p WMV-HD films. Deze vertonen exact dezelfde problemen.
• Google op foutcode van WMP11, C00D11B1. Hier komt echter mijn situatie niet naar voren.
• Coral Reef Adventure ofzo van de WMV-HD site van microsoft.com gehaald en die afgespeeld, zonder problemen. Met geluid.

Ik heb hier uit af kunnen leiden dat het probleem zit in het formaat van de film (4GB is blijkbaar een probleem), dit omdat het probleem zich ook voordoet bij andere films, welke onder VIsta zonder problemen werkten. Deze zijn op DVD gebrand, en kunnen dus erg moeilijk (maar niet onmogelijk) corrupt zijn geraakt.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Zoals gezegd is VIsta op het moment nog geen optie, omdat de kwaliteit van Live TV te slecht was ten opzichte van XP.

• sus

sus

Topicstarter
Inmiddels heb ik ook VLC Media Player gedaan, ook deze kan er niet mee overweg. Iemand een idee?

• sus

sus

Topicstarter
Heb de boel nu via mijn laptop bekeken, dus aan de films kan het niet liggen. Van de week dan maar een herinstall doen...