[RAID] Error Occurred(0)

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:07
Sinds een maandje heb ik een nieuwe PC met twee HD's in een RAID0 array.
Vandaag liep de PC tijdens het internetten in één compleet vast door Firefox, ik heb toen alles geprobeerd om Windows Vista nog op een nette manier te kunnen afsluiten, maar dit is helaas niet gelukt. Het enige dat nog hielp, was de reset knop induwen.

Nu krijg ik tijdens het opstarten van de PC een post melding (bij de RAID config) die aangeeft: Error Occurred(0). Windows boot wel nog gewoon en verder lijkt er ook niks aan de hand te zijn. Nu ben ik gaan Googlen op deze melding en er werd geadviseerd om Intel Matrix Storage Manager te installeren. Deze heb ik geinstalleerd, en kwam direct na installatie met de melding dat er een schrijf bewerking was fout gegaan en dat er een mogelijke fout zat in de RAID opstelling. Ook werd er aangegeven om zo snel mogelijk alle gegevens te backuppen, dit advies heb ik dan ook maar meteen opgevolgd. Nu stond er in het programma Intel Matrix Storage Manager een error bij Disc 1, enige optie die ik had was om deze schijf weer aan te vinken als normaal. Nu zijn alle foutmeldingen verdwenen. Maar is het nu zeker dat alles weer naar behoren werkt? En hoe kan ik nagaan of mijn RAID array nu nog fatsoendelijk werkt? Ik wil er niet over een week achter komen dat ik allemaal belangrijke gegevens kwijt ben.

Specs:
ASUS P5B PLUS
2x 250GB SATA Seagate ST3250620NS
Windows Vista Ultimate

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Niet om het een of ander, maar als je data zo belangrijk is, dan zet je die zeker niet op een RAID 0 configuratie. Of je moet natuurlijk een goede backup routine hebben.

De vraag bij jou is nu, was het een softwarematige schrijffout of een hardwarematige. Als het mogelijk is, zou ik beide schijven testen met de tools van de fabrikant om zeker te weten of die hardwarematig nog 100 % zijn.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.