PIII 700 + Slot 1 Converter + AOpen Ax6bc Mobo

Pagina: 1
Acties:

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Topicstarter
mmmmm.. ik ben ten einde raad :(

Sinds vandaag heb ik PC 133 geheugen gekocht en ik d8 dood leuk dat ik dan mijn comp. op 933 mhz kan laten draaien (7x 133,3), maar wat bleek, als ik dat deed dan reboot mijn systeempje niet :(

Nu vraag ik me af of het idd aan mijn comp. ligt dat ie niet op 133 mhz kan draaien of ligt het aan iets anders?

Nu verdenk ik het meest mijn Slot 1 Converter :), want daar moet je handmatig je Volt instellen, maar dat wil ik ook best graag doen, maar ik heb 1 probje
Mijn Aopen Mobo (Slot 1) kan je niet handmatig de volts instellen, want dat doet ie automatisch :(
Dus ik denk dat daar een conflict is.
Nu vroeg ik me af wat de standaard volt van de PIII 700 is en wat voor volt jullie hebben wanneer de PIII op 933 mhz of hoger draait :)

Alvast bedankt...

Ik wil namelijk oc'en :)

heb ik niet meer :P

Verwijderd

Houd hem op een snelheid dat ie wel doet, en flikker de spanning omhoog en kijk ergens of de spanning idd hoger is geworde (in bios of een proggie die dat laat zien, kan ff nie op naam kome). En in 1 keer van 100 naar 133 zal niet zo gauw werken, dus beetje voor beetje naar de 133 werken, 103 -> 112 -> 133
en dan altijd op een hoge spanning.
En dan niet in 10 min van 103 naar 112, maar gewoon een paar dagen }:O doen dat ie constant op 100% draait en dan naar 112 etc.

enne, check ook ff of je mamaplank wel 7*133 kan draaien (AX6BC stamt uit 98 en verder).
Op de Mobo site van Aopen staat weleens een artikeltje over hoe zij oc'en op hun eigen bordjes.

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

Topicstarter
mmmm.... ik heb 'm nu al op 7x 112 staan, maar als ik 'm naar 133 zet, dan reboot ie niet meer :(
en die 7x 112 heb ik al 1 a 2 maandje en hij is stabiel :) (heb met een prog getest)

En ik heb op verschillende sites staan, dat het wel degelijk mogelijk is om 7x 133 te draaien (overclockers.com)

maar kan nu dan iemand ff de default volt van PIII 700 aan mij doorgeven, dan kijk ik wel wat ik kan doen ;)

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik heb zelf ook een ax6bc en ik denk idd ook dat het je slot convertor is. Koop een coppermine compatible slotconvertor en je aopen mobo zal het wel trekken. Aopen mobo's zijn namelijk meestal wel goed te overklokken :)
Check dit linkje op de aopen site: http://www.aopen.nl/tech/report/cpuref/p2cpu.htm

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

Topicstarter
Jah, idd, ik vind het nu wel super vaag.
Ik heb dus ff de volt van de Converter veranderd van standaard naar 1,9 volt.
en toen de Fsb op 133,3 mhz gezet en tot mijn verbazing reboot hij gewoon :)
Ikke superblij, maar nadat ik in Windows kwam begon de hell.
Hij draait wel, maar om de zoveel minuten is er een freeztime van 5 sec.
Ik d8 dat het tijdelijk zo was, dus ikke vrolijk verder gamen, maar opeens crashte ie en toen reboote hij niet meer :(
Toen zette ik de volt steeds in stapjes van 0,5 omhoog, maar hij reboote niet meer, dus ik ben nu ten einde raad :)
Ff Cmos gerest en draait nu stabiel op 7x112, maar toch vind ik het vaag, maybe moet ik morgen idd maar ff naar een andere converter kijken of ligt dit gewoon aan mijn computer :?

Comp. Specs:
Proccesor: PIII700
Moederbord: Aopen Ax6BC - heb een Slot1 Converter, daar kan je volt van de PIII aanpassen
Geheugen: 128 Mb (Cas2 Settings)
Videokaart: Asus V7700 Geforce2GTS
Geluidskaart: Dmx X-Fire 1024
Brander: Sony 8x 4x 32x
Cd-Rom: BTC 40x
Harddisk: Seagate 9 Gig, 5200 toeren p/m - Ata33
Harddisk: Quantum 21 Gig, 5200 toeren p/m - Ata66
Netwerkkaart: 3com (van chello)

Verwijderd

zet je sdram op cas3 ipv cas2, zet Vcore op 2v en hou je kast open, fsb 133, en mijn oude AX6BC had een jumper die de verhouding AGP clock/PCI Clock regelde met 4 opties:

1. Auto-select ( bij 100mhz proc -> 2/3, bij 66mhz proc -> 1/1
als je dus een 100 proc heb en oc'ed naar 133 draait je agp dus op 133/3 x 2 = 87 mhz

2. 1/1
3. 1/2
4. 2/3

moet bij jou dus op 1/2, dan draait agp op 66Mhz.

Verwijderd

Mijn ervaring met een Aopen ax6bc gold is dat ik niet hoge kwam dan 129 mhz...133 nope is er niet bij.
Terwijl het wel tot de mogelijkheden zou moeten behoren.
Volt altijd op de Aopen 1.85 volt en nu weer met m'n Nieuwe AX3 S Pro i815 van Aopen het zelfde.
Het is bij die boarden vaak de AGP of de video kaart die de boel verziekt.
Kijk even in je bios naar je Apenture size en zet die eens op 32 mb...help vaak ...bij dat soort fouten op een Aopen board.
Wat de converter aan gaat ..ja moet wel van goede kwaliteit zijn ....en kijk eens of je dat ding niet wat de FBS betreft en de VOLT op auto kan zetten...
Is erg handig met overclocken .
Pagina: 1