Toon posts:

gigaset sx551: alleen internet tussen 2000 en 2200 uur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
we hebben een gigaset sx551 en voip bellen.

Twee vragen:
hoe regel ik dat zoonlief alleen op internet kan tussen 2000 en 2200 uur.

Ben ik in de gesloten periode dan nog wel telefonisch bereikbaar?

alvast dank voor je reactie

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
Door met hem te praten en regels te stellen en hem eraan te houden ?

• bjck
  • Laatst online: 15-10 08:48
De aansluiting naar de PC van de zoon via een hub/switch aansluiten die je op een tijdschakelaar aansluit? Zet het wel ergens in een kluis zodat hij er niet bij kan natuurlijk.

Al is regels stellen wel een minder technische en meer ouderlijke oplossing.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 27-11 12:15
De reden van mijn reactie is dat je wel in kan stellen dat het van 20:00 - 22:00 mag, maar vervolgens kom je een keer een avond wat later thuis en dan is het plotseling van 21:00 - 23:00 en moet je je technische maatregelen weer tijdelijk aan gaan lopen passen (bv instellingen in routers e.d.). Of hij/zij is met een spelletje bezig, even een leveltje afmaken, helaas, 22:00 dus verbinding weg.

Daarom is het in mijn optiek beter om afspraken te maken dan een technisch middel te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een mogelijkheid in de experia box, om per ip-adres de zaak op slot te kunnen zetten. Maar hoe doe je dat?

En mijn vraag, of je dan buiten de openstelling nog via Voip kan bellen, blijft staan.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 07:59:
Bedankt voor jullie reactie.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een mogelijkheid in de experia box, om per ip-adres de zaak op slot te kunnen zetten. Maar hoe doe je dat?

En mijn vraag, of je dan buiten de openstelling nog via Voip kan bellen, blijft staan.
kwestie van zijn mac adres toegang te weigeren, en elke dag om 8 en om 10 uur zelf inloggen via een andere pc om zelf de boel weer goed te zetten via de webinterface...
en ja; je telefoon blijft dan gewoon werken, tis alleen vrij veel werk wat je imo gewoon zou moeten kunnen afspreken..

blub

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 18:09

BHQ

Inderdaad, praten is een stukje betere oplossing
en geef maar gewoon toe aan de primaire leefbehoefte van je zoon :D

Anders zou je idd. een switch oid. op een tijdklok kunnen zetten. Afaik kan je in een Experia niet instellen wanneer de verbinding dicht/open moet zijn voor ip X.

[ Voor 17% gewijzigd door BHQ op 18-07-2007 12:36 ]

Pagina: 1