Anrec SX1030 spontaan aan?

Pagina: 1
Acties:

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Ik heb een Antec SX1030 kast met een MSI K7t pro2a en een t-bird 1Ghz + AsusV7700. Als ik de stekker van mijn stekkerdoos uit het stopkontakt haal (systeem staat al uit) en ik stop hem er weer in, dan spingt spontaan m'n computer aan en na 4 seconden slaat hij weer af!

Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit moet verhelpen?

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

dat de fans even gaan draaien als je de stekker erin steekt is normaal, maar 4 seconden is wel wat lang.

• vleppyniles
Mijn comp. gaat echt aan. Je hoort de voeding, het spanningslichtje gaat aan. Dus ik weet het ff niet meer

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
sommige moederborden hebben een soort van powerfailure-recovery option die er voor zorgt dat de puter weer aangaat na een stroomuitval. om te kijken of hij zichzelf in moet schakelen, moet ie zich eerst eventjes aanzetten om te checken of ie aanstond.

• 8-Track

8-Track

Is het echt 4 seconden of korter, bij mij is het ongeveer 1 seconde...

Kom je ook echt in de bootfase (gaat ie het RAM checken of zo, zie je uberhaupt iets op het scherm) of is de PC dan alweer uit?

En wil je niet crossposten... Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/net4/19.gif

• vleppyniles
Mijn excuses voor die crosspost maar ik wist ff niet waar ik hem neer moet zetten.

In ieder geval het duurt ongeveer een seconde of 2 hooguit drie. Ik zie geen memorycheck ik zie nauwelijks mijn videokaart id.

• 8-Track

8-Track

Dan zou ik me geen zorgen maken...

Ik denk dat bijna iedereen met een ATX voeding dit heeft, ik heb het in ieder geval met mijn laatste twee PC's gehad.

• vleppyniles
gehad of heb je het nog steeds.

Maareh.. het kan dus geen kwaad?

• 8-Track

8-Track

Ik heb het nog steeds en in mijn ogen kan het geen kwaad. Ik heb het gehad met een generic Mycom ATX voeding met een Asus P2B-F en ik heb het nu ook met mijn Antec voeding en CUSL2.

Ik hou echter ff een slag om de arm, want ik weet niet precies waarom het gebeurt.

Het zou iets te maken kunnen hebben met de 5V die altijd op het moederbord komt om de ATX functies correct te laten werken. De PC gaat aan, en dan meteen in sleep mode. In de BIOS kun je inderdaad instellen dat de PC dan meteen doorstart (Power-up after Power loss geloof ik dat het heet).

Edit: Spelling (typ te snel) Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/cwm2/cwm11.gif

• vleppyniles
Okee bedankt ik ga ff kijken.:)

Thanks

Verwijderd

ik heb het ook bij mijnk7v en enermax 430watt. Ik vind het juist fijn want als ik wat fout heb gedaan gaat hij niet na die 4 sec uit maar blijft gewoon draaien(en piepen)

• vleppyniles
Ik vind het niet zo fijn ik krijg nl. een flinke tik door m'n boxen.

Maar ik heb het euvel verholpen (denk ik)
Die optie in je bios heet bij mij:

State After Power Failure

Ik kon hem op auto/on/off zetten
Hij stond op: Auto

Ik heb hem nu uitgezet. :)
Pagina: 1