Inkomende faxen omzetten naar pdf

Pagina: 1
Acties:

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik breek me al een paar dagen het hoofd over het volgende probleem:

Ik wil inkomende faxen zowel afdrukken als digitaal opslaan. Het digitale bestand moet als pdf bestand automatisch op een logische plek worden gezet (bij voorkeur een volgnummer voor het document en de huidige datum als directory).

Verder moet het pdf bestand automatisch (door Acrobat oid) door de OCR worden 'gehaald'.

Gezien het grote aantal faxen dat er bij ons binnenkomt is het essentiëel dat dit hele proces automatisch gebeurt.

Heeft iemand eerder een soortgelijk vraagstuk gehad? En er een oplossing voor gevonden?

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je zoekt geen OS dus WOS is niet echt een logische plaats :P WOS -> CSA.

Verder: ik zie op bijv. [google=fax to pdf] vele tips; dat is niet de bedoeling? Zo ook [search=fax naar pdf] => Beste methode om een fax digitaal te ontvangen

In het verlengde daarvan: wat is het budget en wat is een groot aantal: 1 per uur of 1 per minuut?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
We praten over het verwerken van ca. 15 inkomende faxen per uur. Ik heb uiteraard al flink gezocht, en voor elk vraagstuk apart is er uiteraard wel een oplossing. Maar ik zoek een totaaloplossing.

Dit zijn de verschillende stappen:
  • Binnenkomende faxen opslaan in een logische directory structuur. Ik wil liever geen dedicated documentbeheerprogramma aangezien je hier dan aan vast zit. De standaard Windows Desktop Search werkt wat mij betreft goed genoeg.
  • Deze binnenkomende faxen moeten tevens direct geprint worden.
  • De opgeslagen digitale documenten dienen automatisch te worden omgezet naar searchable (OCR) pdf documenten. Adobe Distiller kan dit, maar heeft als beperking dat het enkel postscript bestanden verwerkt. Tevens moet bij Distiller worden aangegeven welke directory er in de gaten moet worden gehouden, wat weer op gespannen voet staat met de logische directory structuur die ik aanhang.
Zoals gezegd is er voor al deze deelproblemen wel één oplossing, maar ik ben nog geen totaaloplossing tegengekomen. Het budget dat ik er voor over heb is circa € 2500,-.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”