Van het één naar het ander...

Pagina: 1
Acties:

• ThronVM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 15:22
Gisteravond probeerde ik via de MSI site het bios van mijn moederboard (k9a Platinum am2) te updaten, dit kan via windows, had ik al 2 keer eerder gedaan maar nu liep het proces halverwege met een BSOD vast. Daarna kon ik niet meer opstarten...moederboard dood... Nu heb ik vandaag een nieuw moederboard gehaald maar nu lijkt het, afgaande op de bios piepjes, alsof het geheugen en de processor ook zijn overleden...kan dit nu het resultaat van een foute biosupdate??

Enmoet ik nu ook vrezen voor andere hardware? (HD doet het nog...net getest...)

[ Voor 8% gewijzigd door ThronVM op 16-07-2007 21:37 ]

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Enigste wat ik weet, is testen in andere pc :P En kijken of die het daar wel in doet, (vooral voor het geheugen) doe dan een memtestje.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Lijkt mij zéér onwaarschijnlijk dat je CPU en mem dood zijn. Als je BIOS flash mislukt is je BIOS dus corrupt, maar dat is slechts een stukje software dat je mobo nodig heeft om op te kunnen starten enzo.

Maarja, misschien kan het toch, maar het lijk mij iig onwaarschijnlijk. Voor het geheugen zou je memtest86 kunnen proberen (in een andere pc ofzo).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test het eens aan de hand van de stappen die hier vermeldt staan: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Dan moet je er wel uitkomen lijkt me.

• ThronVM
Okay...
Dan moet ik opzoek naar een pc waar deze onderdelen inpassen...heb ik zo niet voorhanden...en wat zegt dit dan over de piepjes van het nieuwe moederboard... 8)7

• Avalaxy
ThronVM schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:38:
Okay...
Dan moet ik opzoek naar een pc waar deze onderdelen inpassen...heb ik zo niet voorhanden...en wat zegt dit dan over de piepjes van het nieuwe moederboard... 8)7
Piepjes? Zoek eens in de handleiding van je moederbord, of anders op internet. Zoek op 'beep codes' en dan je moederbordnaam ;)

• ThronVM
leonpwner1 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:40:
[...]

Piepjes? Zoek eens in de handleiding van je moederbord, of anders op internet. Zoek op 'beep codes' en dan je moederbordnaam ;)
ja dat bedoelde ik eerder al; 1 lang 3 kort; geheugen fout boven 64 k, 2 kort; post faillure, 5 kort; processor error :(

• Avalaxy
ThronVM schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:44:
[...]

ja dat bedoelde ik eerder al; 1 lang 3 kort; geheugen fout boven 64 k, 2 kort; post faillure, 5 kort; processor error :(
Ah ok, my bad. Kan het niet gewoon zijn dat je hele mobo kapot is (ik noem maar iets) waardoor je CPU en geheugen niet herkend worden, maar het dus wel gewoon werkt? Weet je zeker dat je alle kabeltjes goed hebt aangesloten, ook die 4-pins naast je CPU?

• ThronVM
leonpwner1 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:47:
[...]

Ah ok, my bad. Kan het niet gewoon zijn dat je hele mobo kapot is (ik noem maar iets) waardoor je CPU en geheugen niet herkend worden, maar het dus wel gewoon werkt? Weet je zeker dat je alle kabeltjes goed hebt aangesloten, ook die 4-pins naast je CPU?
Ik heb volgens mij alles goed aangesloten, op zich werkte het vorige (zelfgebouwde) systeem ook prima tot het bios gedoe...Ik ga morgen wel even bij mij automatiserings afdeling langs, misschien hebben zij wat test hardware...

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Kan het niet zijn dat je geheugen gewoon niet goed samenwerkt met je moederbord? Daardoor dat je in de eerste plaats een BSOD kreeg? En dat het eerste moederbord er net iets beter mee om ging dat het tweede of iets dergelijks?

Als je slechts één latje laat zitten, wat gebeurd er dan?
Haal ook eens alles los behalve geheugen en cpu, wat doet hij dan? Daarna met grafische kaart.

Yes, but no.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ThronVM schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:35:
Gisteravond probeerde ik via de MSI site het bios van mijn moederboard (k9a Platinum am2) te updaten, dit kan via windows, had ik al 2 keer eerder gedaan maar nu liep het proces halverwege met een BSOD vast. Daarna kon ik niet meer opstarten...moederboard dood... Nu heb ik vandaag een nieuw moederboard gehaald maar nu lijkt het, afgaande op de bios piepjes, alsof het geheugen en de processor ook zijn overleden...kan dit nu het resultaat van een foute biosupdate??

Enmoet ik nu ook vrezen voor andere hardware? (HD doet het nog...net getest...)
Je zegt "een ander moederbord". Wat voor moederbord heb je nu dan? Doe 's sowieso een CMOS clear (ook al is het een nieuw bord), en controleer of dat bord je CPU out of the box ondersteunt. Incompatabiliteit met je RAM is ook mogelijk.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je je oude mobo omgerolen voor een ander?
Zo nee, dan is je BIOS denk ik niet dood... En kan je middels een bepaald apparaatje gewoon weer een BIOS er in flashen...
Dan zou je oude mobo ook (weer) moeten werken... :)
Ik weet alleen niet wat de exacte term is, heb het zelf een keer gehad...
Toen had ik een corruption beyond flashing, maar of dat hier ook het geval is weet ik niet, bij mij was het flashen wel gelukt in ieder geval... :)
Zie ook Remy in "[AWDFLASH] Abit NF-S7 rev2.0 kan source ..."

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 17-07-2007 20:44 ]

Pagina: 1