Toon posts:

[XP] problemen met services (RPC)

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg bij opstarten melding dat hal.dll niet gevonden kon worden. Heb deze van andere boot-partitie gecopieerd en het werkte weer, althans het opstarten.
Nu bleek dat de printer niet meer werkte. Heb geprobeerd deze weer opnieuw te installeren. Kreeg aan het eind van de wizard de melding dat de module niet gevonden kon worden. In safe mode zag ik dat er een probleem was in de RPC.
Heb met de opdracht services.msc geprobeerd deze te benaderen, maar geeft de volgende meldingen:
de module is niet geinitialiseerd: services en dan CLSID en een reeks cijfers.
Het volgende scherm genaamd Services geeft aan : Het maken van de module is mislukt. de module is niet gemaakt, mogelijk is deze niet geinstalleerd. Naam : services en dan weer CLIS met dezelfde reeks nummers.

Ga ik via mijn computer naar beheren dan krijg ik 3 meldingen van Microsoft management console :
BIJ ALLE DRIE :
de module is niet geinitialiseerd.
Dat heeft dan betrekking op:
1. Uitbreidingsmodule voor logboeken CLSID en reeks cijfers
2. Uitbr. module voor gedeelde mappen CLSID etc
3. Lokale gebruikers en groepen CLSID etc.

Ik heb ook een repair van XP gedaaid, helaas.
Verder heb ik services bestanden in het register van mijn andere bootpartitie gecopieerd naar deze partitie (export en import) maar ook dat hielp niets.

Krijg bij ieder opstart dat de installatie van de printer niet voltooid kan worden vanwege het niet kunnen vinden van de module (zie boven)
Is een andere oplossing mogelijk dan een reinstall ?

Kan gesloten worden, heb gereinstalled.