Toon posts:

2de pc aansluiten op internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik zal morgen een nieuwe computer hebben. Maar heb nu al de USB netwerkadapter die er moet voor zorgen dat die computer voorzien wordt van internet. Nu heb ik al een computer en die is aangesloten op een ethernet netwerkadapter en nog zo'n 2de precies dezelfde adapter is beneden aangesloten aan een apparaat van dlink. Ik gebruik telenet expressnet. Dus ik kan een 2de computer aansluiten op internet zonder bijkomende kosten. Ik gebruik dus powerline maar dat zal je al gemerkt hebben denk ik, door het gebruik van adapters. Nu die 2 adapters zijn van Netgear maar die nieuwe adapter is van SWEEX. Hoe kan ik die nieuwe computer aansluiten op internet? De nieuwe computer zal wel gebruik maken van VISTA home premium de oude werkt met XP pro. Of heb je weer een duopakket nodig? Moet ik dit melden aan telenet dat ik nu een 2de computer aansluit op internet?
Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik kan je verhaal niet echt volgen, maar het is heel simpel.
sluit een router aan op je modem (mocht je die nog niet hebben) en hang daar al je pcs aan. Heb je niet genoeg poorten, pak dan een switch die je ertussen zet.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:38

Beugelfles

I love rusty spoons

Makkelijkste is denk een modem/router in één. Een beetje winkel kan je daarbij ook goed ondersteunen wat je precies nodig hebt bij je abbonoment.

Beide pc's moeten tuurlijk wel een normale netwerkkaart (al dan niet onboard) hebben

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Inderdaad, dit is een beetje een vage TS, maar kan je net zoals Terw_Dan al zegt er een router of switch tussen doen ?

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-03 18:58
Het verhaal is inderdaad echt niet te volgen, maar je hoeft in ieder geval niks te melden aan Telenet. Je hebt gewoon een internetverbinding, en die mag je best delen met een andere computer van je :)

Verwijderd

Het is inderdaad bijna niet te volgen, kun je het met leestekens schijven?

Verwijderd

Op de volgende link staat o.a. het volgende te lezen:

[..]
Vervolgens zorgt een Powerline-modem in de meterkast er voor dat de bewuste internetdienst op ieder stopcontact beschikbaar komt. Op dat stopcontact is dan wederom een Powerline-modem nodig om de computer op aan te sluiten.
[..]

Dus als ik het goed begrijp heb je al 2 netgear powerline-modems en nu nog 1 van sweex. Zit er bij die sweex dan geen handleiding hoe je deze met een computer kan verbinden? (al dan niet draadloos??)

EDIT: op de site van sweex staan ook handleidingen van verschillende powerline adapters, zoals de LC085 (mocht je die hebben): klik

Genoeg info te vinden dus

google is your friend :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 21:42 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ook ik kan je verhaal amper volgen.
Waar je als eerste naar moet gaan kijken : zijn die sweex en netgear ethernet over power adapters compatible met elkaar ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1