Disk Catalog Software OSX

Pagina: 1
Acties:

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-02 14:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Wij hebben een grafisch bureau en gebruiken mac's.
Onze projecten worden gebackupped op externe hd's.
Eenmaal zo'n HD vol is willen we een disk catalog maken, zodat we offline kunnen browsen, searchen, thumbs bekijken van die hd.

'Where Is It?' op pc doet dat fantastisch. Is er zo'n programma voor OSX wat evengoed, zoniet beter werkt? We hebben CDFinder v5 al getest maar deze blijft crashen op .eps/.ai files :(.
Verder vinden we niets wat op WhereIsIt lijkt!

Het moet thumbnails kunnen maken van alle mediafiles (images/video/muziek)!
Iemand een idee?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:02

Nitai

Live the life you love.

Al gedacht aan Spotlight? (ik zeg maar iets raars :P)

MediaCatalog

[ Voor 30% gewijzigd door Nitai op 17-07-2007 08:21 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:31

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Nog wat mogelijkheden (non-free):
  • Qpict
  • Cumulus (grafisch)
  • All My Movies (multimedia)
  • Filemaker Pro

(zeker 2 dagen uittrekken voor templating en custom scripting,

maar 't is niet moeilijk om te doen en je kunt er handige functies aan hangen)
Verder kun je zoeken op de term 'media asset management'.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Deze maakt geen thumbs van mediafiles.
Dat is iets wat we zeker nodig hebben.

Verwijderd

tri-catalog...

http://www.tri-edre.com/english/index.html

works like a charm ;) Alhoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik hier kwam tijdens een zoektocht naar een andere catalogus alleen vind ik niets wat nog beter werkt (bijvoorbeeld server georienteerd). Ik ben werkzaam in dezelfde branche (marketing bureau) alleen maken wij back-ups op dvd, tri-catalog browsed de dvd en neemt alle files op + thumbs van images. We zetten nieuwe library's op de server, en zodra iemand iets zoekt download hij eerst de nieuwste library's naar zn lokale versie van tri-catalog, helaas werkt het niet lekker als je alles op een server laat staan (traag + slechts 1x openen tegelijkertijd, dus geen concurrent uses)

succes ermee!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:31
CDFinder zou het toch ook moeten kunnen.

Versie 5.0.1.
Create beautiful thumbnails for many photo and image formats, such as JPG, TIFF, EPS, RAW, PDF, PSD, BMP, GIF, PNG, TGA
edit:
Oeps ik lees nu in je bericht dat CDFinder steeds knalt. :$

[ Voor 16% gewijzigd door sonderpa op 19-07-2007 17:33 . Reden: Eerste bericht verkeerd gelezen ]

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Yep op CS3 bestanden. Maybe moet er een update komen?

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik gebruik even dit topic om een vraag aan vast te breien O-)
't Kan zijn dat het een eigen topic waard is maar dat ligt aan welke adviezen ik hier krijg.

In dit topic zijn allerlei catalogus/index programma's genoemd zoals MediaCatalog, Cumulus, CDFinder enzovoort.

Heeft iemand ervaringen hoe deze programma's zich gedragen als je grote archieven gaat indexeren? Hier loopt het richting de 1 miljoen grafische bestanden op verschillende servers, en daar komen nog de cd/dvd archieven, iets meer dan een half miljoen bestanden, dan bij.

Ik heb momenteel een voorlopige oplossing gemaakt als zoek-index voor de server shares omdat Spotlight niet goed functioneert voor het zoeken op de server. Vooral de wachttijden kunnen enorm lang zijn, en het is niet makkelijk te verifiëren of dat alles geïndexeerd wordt. Het lukt mdimport (onder Tiger) niet om de index van gehele servervolumes bij te werken. Als je een geforceerde import doet vanaf de command line krijg je na verloop van tijd meldingen 'Importer using too much memory' of zelfs een segmentation fault. Het gaat gelukkig wel goed als je in gedeeltes laat importeren. Omdat ik dit gehannes niet aan de gebruikers wil overlaten draai ik mdimport-jobs op de server, en heb ik een php webpagina op de server gezet die mdfind kan aanslingeren om geheel server-side te kunnen zoeken. Dit begint nu aardig te werken, het lijkt even dat het een hoop zoektijd en ergernis gaat schelen, maar ik heb er niet helemaal 't vertrouwen in. Bovendien is Spotlight maar een halve oplossing, het beheert geen previews en kan niet overweg met offline media tenzij je trucs gaat uithalen.

Nu ik toch de basis leg voor een server-side archiefbeheer-catalogus, wil ik het goed gaan aanpakken. Er moet een database komen met afbeeldingen, metadata, aanpasbare importfilters, en aanpasbare web front-ends. Het is alleen de vraag wat echt lekker werkt en de prijs waard is.
  • Heeft het zin om op naar Leopard te upgraden voor een stabiele versie van Spotlight;
  • Of een commerciëel programma gebruiken als een alles-in-één pakket (Cumulus, Filemaker?);
  • Of wordt het zelf iets bouwen met MySQL, is er misschien een veelbelovend open source initiatief?

• aeon_flux
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-02 10:21
Multipasser,

Heb je al een pakket gevonden wat bij je wensen aansluit. Wij gebruiken nu diskcatalogmaker en zoeken ook een goede met thumbnails.... en nu ga ik waarschijnlijk te ver... Daarnaast zou ik een export mogenlijkheid willen hebben zodat we het op onze interne webserver kunnen trappen en daarop zoek queries kunnen uitvoeren =)

Maar kan buiten filemaker en handwerk niet veel vinden...
Pagina: 1