Toon posts:

[Visio '03] Van procesflow naar word bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een hele hoop blokjes met lijntjes er tussen in Visio.

Nu wil ik deze exporteren naar Word, gewoon in de uitgeschreven manier, dus niet als een plaatje. Volgens mij kan dit niet via Visio, dus moet ik daarvoor misschien een extern programma gebruiken.

Weet iemand hoe ik dit het makkelijkste kan realiseren, zonder dat ik alles hoef over te tikken?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die hier ervaring mee heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien komt het door mijn mogelijke onduidelijkheid, dus vandaar een andere uitleg.

In visio heb ik enorm veel procesflows gemaakt. Nu is het zo, dat deze ook uitgeschreven moeten worden in Word, als in een stappenplan. Dus niet in een flow, maar in tekst, zoals "indien keuze x, dan actie y" etc. Ik ben dus op zoek naar een mooi technisch programmatje (in VBA of een externe tool) die de flows helemaal automatisch uitschrijft. Ik vermoed dat iets degelijks met VBA kan, echter heb ik deze niet voorgeprogrammeerd op het internet kunnen vinden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Bij gebrek aan beter even hardop denken: er bestaan tools om vanuit een pakket als Visio code te genereren. Misschien kan je met zoiets wat doen.
Verder geeft [google=convert visio to ascii] http://www.convertzone.co...visio%20converter-1-1.htm, maar ik heb geen idee wat dat doet.

En inderdaad kan je altijd nog zelf wat bouwen, als het te veel werk is om over te typen. Bedenk hoe dan ook dat er situaties kunnen zijn die je niet kunt laten uittypen zonder even na te denken (zoals bij recursie).
offtopic:
Al vraag ik me af wat het nut is van een uitgeschreven versie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)