Touchpad Synaptics PS/2 Port Point Device werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 12.054 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183311

Topicstarter
Heren en dames der Gathering des Tweakers,

Ik zit met een probleem waar ik niet uit kan komen.

Ik heb een Acer Aspire 9110 WLMI.
Van de ene dag op de andere kon ik mijn touchpad niet meer gebruiken.
als eerst heb ik het simpel geprobeerd met Fn+F7. maar dit lukte niet.
Ik heb daarna de nieuwste drivers gedownload en geinstalleerd, dit hielp ook niet.

Als ik een USB muis aansluit, dan doet de USB muis het wel maar de Touchpad niet.

ik heb mijn Laptop al 1,5 jaar. Garantie zit er dus niet meer op.Ik ben nu dus ten einde raad.

Weten jullie at ik kan doen.

groeten,
Ziryan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:55

M2M

medicijnman

misschien heb je dit topicje wel in het verkeerde lijstje geplaatst...

anyway, als het goed is moet je je touchpad kunnen zien in je apparaatbeheer. zie je 'm wel, istie waarschijnlijk via zijn programma oid gedisabled.
Vaak heeft zo'n touchpad ook zijn eigen programma, misschien dat je via dat programma toevallig je touchpad uitgeschakeld hebt (zou goed kunnen, al vaker gehad :))

Zie je je touchpad niet in je apparaatbeheer, is het misschien handig om ff te scannen naar nieuwe hardware. Maar het zijn legios mogelijkheden waarom jouw touchpad niet zichtbaar is. Eigenlijk te veel mogelijkheden om hier uit te leggen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183311

Topicstarter
sorry dat ik zo laat terug reply,

bij het apparaten beheer is het in eerste instantie niet te zien. als ik zeg dat hij verborgen apparaten ook moet weergeven dan zie ik het wel tussen staan. staat wel ene geel uitroep teken ervoor.
als ik de eigenschappen kijken dan krijg ik het volgende fout:

"Dit apparaat is niet aanwezig, werkt niet goed, of niet alle stuurprogramma's ervoor zijn geïnstalleerd. (Code 24)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten."

ik heb Ubuntu van Linux ook geprobeerd, maar zelfs daar werkt het niet. meestal heb je daar wel de drivers waar Microsoft ineens conflicten in geeft. maar dit keer niet.

ik wil liever niet alles opnieuw gaan installeren:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228247

Bij mij is het juist vant zelfde.
Ik krijg het maar niet in werking het touchpad.

Is het bij jou gelukt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

1. Het is of een driver probleem (zoals je zelf al aangeeft ivm het gele uitroepteken)

2. Vaak kun je op laptops het touchpad uitschakelen ivm een externe muis zodat je niet per ongeluk het touchpad kunt gebruiken. Daarvoor moet je even in de handleiding kijken welke toetscombinatie dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:05
Ik heb hetzelfde probleem met m'n splinternieuwe inspiron 1720 :'(. Het touchpad doet niks meer, ook de knopjes niet, en stuurprogramma opnieuw installeren helpt niet. Als ik handmatig hardware toevoeg dan staat ie er ook niet tussen, het is een touchpad van Alps o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228684

ik ondervind hetzelfde probleem, maar mijn touchpad werkt gewoon wel maar ik kan er niet mee klikken , de linker en rechter touchpad knop werken echter wel maar het klikken via de touchpad zelf lukt niet.

ik heb ook een externe usb muis op mijn laptop aangesloten.

hopelijk weet iemand wat de oplossing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coffey
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-04 23:13
Wil nog even aanhaken op zizouz90,

Heb een Acer TM803LMi en ook bij mij werkt de synaptics touchpad niet meer. Echter overal waar ik kijk geeft de computer aan dat de hardware en software geinstalleerd is en 'working properly'..

Iemad ervaring of een idee.

Thanks,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:24
Toevallig uitgeschakeld in de BIOS?

Bij mijn ThinkPad was het touchpad ook uitgeschakeld toen ik hem kocht, en bij apparaatbeheer stond wel gewoon "Werkt zonder problemen" o.i.d

Maar in de BIOS stond hij wel degelijk op "Disabled"

Dat teruggezet naar "Enabled" en ik kon weer happy touchpad-den :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coffey
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-04 23:13
He Frankiepankie,

Bedankt voor je inzet, moet mezelf helaas teleurstellen. In de Bios alleen de opties 'Auto' of 'Both'. Heb beide geprobeerd maar touchpad (inclusief knoppen) blijft dood als een pier. Heb in het verleden ook al de driver heen en weer 'gerolled' van v7 naar v8 en terug, maar 't ding geeft geen sjoege.

't lullige is dat de touchpad intern op de klassieke ps2 aansluitng zit en er extern alleen usb aansluitngen zitten.

Echter nu ben ik gewend om m'n pc's eens in de zoveel tijd een clean install te geven en dat kan dus (met de recovery cd's) alleen met gebruik van het touchpad.

Alle hulp blijft welkom.

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soutje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-03 08:47
Hoi, ik zou willen dat ik een antwoordt op je vraag had, maar helaas. Ikzelf heb ook een probleem met de touchpad, althans niet zozeer het touchpad, maar het 4 richtingen knopje in het midden tussen de linker en rechterknop (acer aspire 5613(5610z). Deze doet het niet meer waardoor ik op internet pagina's niet meer lekker kan scrollen. In de eigenschappen van synapsis wordt helaas niks aangegeven met betrekking tot deze toets. (aan -en uitzetten of iets dergelijks). Wie weet er wat ?

Misschien moet ik deze vraag in een nieuwe topic stellen ??

[ Voor 6% gewijzigd door Soutje op 16-12-2007 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358439

ik heb een acer extensa 5635 van ongeveer 3 weken oud en nu al doet me touchpad het niet meer ik heb gekeken en na de stuurprogramma bij gewerkt te hebben staat er nu dat het apparaat correct werkt maar ik krijg er geen beweging in...hij staat ook ingeschakeld en nu moet ik alles via een usb-muis doen, toch irritant!!!!

weet iemand hoe ik deze toch aan de praat kan krijgen zonder me pc opnieuw te installeren???

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Anoniem: 358439 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 04:01:
ik heb een acer extensa 5635 van ongeveer 3 weken oud en nu al doet me touchpad het niet meer ik heb gekeken en na de stuurprogramma bij gewerkt te hebben staat er nu dat het apparaat correct werkt maar ik krijg er geen beweging in...hij staat ook ingeschakeld en nu moet ik alles via een usb-muis doen, toch irritant!!!!

weet iemand hoe ik deze toch aan de praat kan krijgen zonder me pc opnieuw te installeren???

Groetjes
garantie claimen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Pagina: 1